Plex 1610 wil niet meer op 16X. Issie stuk???

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hmmmz...

Ik weet het niet helemaal zeker. Een maandje terug trok mijn Plex 1610 het niet meer op 16X. Foutmelding was een fixationdingetje. Op 12X brandt ie nog wel netjes.

Copieeren ging niet eens meer op 12X, maximaal 8 speed, soms zelfs maar 4. ;(

Eerst de nieuwste firmware(brander) en driverzooi(Mobo, Via 4 in 1, nog eens toen dat niet werkte de nieuste ide busmaster driver) er in gezet. Hielp niet.

Ik heb al contact met Plextor gehad, maar die bleven volhouden dat het een ide-bus driver probleem is.

Vind ik een beetje vreemd; zoiets ontstaat toch niet ineens? :?

Omdat het toch nodig was heb ik vorige week de hele bende geformat, partities veranderd, enfin, de hele zooi.
Nu draai ik 2000 en XP, maar nog steeds geen 16 speed.

Jullie mening: Is die 1610 naar z'n grootje of is het idd een moederbord probleem?

ThX! :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Makkelijk uit te proberen, hang hem ff bij een kennis in de pc, liefst 1 met dezelfde brander (maar een andere brander kan natuurlijk ook), geen probleem, dan is jouw pc het probleem, zelfde probleem, dan toch plextor nog maar een keer bellen voor een retour.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
:) Had ik ook al bedacht, alleen de mensen bij wie ik dat zou kunnen doen zijn op vakantie... En bij mijn buurman aanbellen of ik ff de boel mag testen gaat niet lukken!

Anders breng ik 'em morgen wel ff langs MyCom, die hebben dat vast snel door.

Ow, en dat schiet me net te binnen... Zou het met een Bios resetting op te heffen zijn, of heeft dit daar niks mee te maken?