Dubbelcontouren bij printen ondanks uitgebreid reinigen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.299 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkiraVos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 11:43
Sinds kort print onze printer (Canon Pixma MG5700) letters dubbel.
Niet elke regel, maar om de paar regels wazige letters met dubbelcontouren..

Controle raster spuitkoppen print normaal, behalve dat ook sommige lijnen in het bovenste raster divergeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Canon Pixma MG5700

Ik heb het volgende geprobeerd, alles zonder succes:
- Printen vanaf verschillende PC's, verschillende (typen) bestanden, maakt geen verschil
- Spuitkoppen gereinigd (printer optie)
- Spuitkoppen handmatig grondig gereinigd na uitnemen printkop
- Printkop automatisch uitlijnen (optie in onderhoudsmenu printer)
- Rol gereinigd (optie in onderhoudsmenu printer)
- Onderste lade gereinigd (optie in onderhoudsmenu printer)
- Cartridges verwisseld
- Medium type op matglans fotopapier gezet (n.a.v. dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/342623. Hiermee werd het iets leesbaarder maar nog altijd dubbelcontouren om de zovel regels.

Iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 15:19
(ik ken deze printer niet!!) Je zou de papierroller(s) nog kunnen schoonmaken met warm water: na verloop van tijd zal vuil het oppervlak glad maken waardoor papier kan glijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk-64
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-08-2022
Hi,
Ik heb hetzelfde probleem. Om de 2-3 regelsw dubbelle letters. Ik heb het hele onderhoudsprogramma doorlopen, incl loskoppelen en stroomloos maken en weer aansluiten.
Het enige wat lijkt te helpen is instellen op papiersoort Mat fotopapier. Maar dat print wel erg langzaam.

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 13:29
Inderdaad, bij de instelling mat fotopapier doet het probleem zich niet voor. Automatisch dubbelzijdig printen is dan niet mogelijk. Ik las ook dit topic: https://support.usa.canon...ontent&id=ART164632#Image maar die strip is moeilijk te bereiken. Ook het vervangen van de PGBK cartridge zou kunnen helpen las ik. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Ik houd me aanbevolen voor andere tips!

[ Voor 5% gewijzigd door Jozef 54 op 29-08-2022 15:17 . Reden: Ik was iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Bontenbal
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2022
Mijn Canon Pixma MG 7753 printer druk elke regel verschillend af. 1 regel dikgedrukt, 1 regel gewoon, 1 regels licht afgedrukt.

Ik heb zoals Akira Vos alles gedaan wat mogelijk was volgens de lijst op de printer incl. het schoonmaken van het printerblok.

Bij Canon wordt aangegeven de printer op te sturen voor reparatie maar een kosten indicatie kunnen ze niet geven.
Het rare is dat als je afdrukt in kleur dit gewoon goed is. Het probleem doet zich dus alleen voor bij een zwart afdruk.

Aangezien ik niet weet wat de reparatie kosten zullen zijn, dit afgewogen tegen een nieuwe printer, leek mij opsturen voor reparatie geen goed idee.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Alles gedaan zoals een ander zegt? Liever dat je het zelf verwoord, je hebt een andere printer met andere instellingen. Dus daarvandaan kun je aangeven wat je wel en niet hebt gedaan.

Wat je in ieder geval kunt proberen is een ander stuurprogramma (canon of vanuit Windows update proberen).
Via kladblok printen, zien wat voor resultaat dat geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans2678
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn printer (canon pixma mg3650) had hetzelfde probleem. Na lang zoeken zag ik dat de wagen met de intktcartirdges langs een soort "geleide railsje"bewogen. op deze geleiding zat een siliconen smeermiddel met daarop in de loop van de jaren aangekoekte stofdeeltjes. Ik heb dit allemaal met een stukje keukenrol verwijderd. Hierna printte hij weer perfecte letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinnie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-09-2024
Dank voor de tip, Idd bij mij ook door instelling papier naar mat fotopapier te veranderen verdwijnt het probleem van “dubbel schrift” … wel bizar natuurlijk want dit betekent toch dat het geen mechanisch probleem is, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O }:O graag in de sloot laten liggen. Enige goede reden om in een oud topic te posten is als je zelf een oplossing toe wilt voegen.

Heb je een eigen vraag, dan is een eigen topic de plek om die te stellen. Ik zie dat je die al geopend hebt: Dubbele letters canon printer Pixma 5750

Dus deze sluit ik.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.