Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sne2ker
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-06-2022
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het behalen van mijn Front- en Backend web developer certificaten via Winc Academy en ik vroeg mij af wat de daadwerkelijke kans op een baan is met alleen deze certificaten als aantoonbare kennis (Buiten dit ook geen andere diploma's of certificaten buiten een VMBO-T diploma.) .

Ik heb op het internet gezocht naar ervaringen van studenten die een of meerdere certificaten behaald hebben maar tot nu toe heb ik nog geen duidelijke resultaten gevonden.

Ik hoor graag wat jullie denken!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:28
Dit is niet kwaad bedoeld maar met puur vmbo-t gaat het erg lastig worden ben ik bang. Hoe weet ik als ik jou aanneem dat je op HBO of hoger niveau kan meekomen wat vaak gewoon nodig is in de development wereld? Verder mis naast een berg vakinhoudelijke info (want zon cursus is niet meer dan een korte introductie zonder veel verdieping) ook basis kennis zoals logika, wiskunde, statistiek etc.

ik zou zeer zeker een hbo informatica diploma proberen te halen. Misschien dat er bedrijven zijn aan de onderkant van de markt die software architectuur niet belangrijk vinden en simpel een wordpress scripter willen die weinig kost maar meer dan dat valt er denk ik niet uit te halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:36
Waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar de kans is echt nul. Het niveau is hbo of hoger. Je hebt geen vervolgopleiding en je vooropleiding sluit al niet aan bij het niveau.
Ik hoop niet dat je hier duizenden euro's voor neergelegd hebt? Ander vind ik dit wel echt schandalig van Winc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zie twee problemen:
Ten eerste eisen vrijwel alle werkgevers HBO werk en denkniveau, ongeacht opleiding. Kun je dit bewijzen dan is dat mooi, maar met een VMBO-T diploma en een certificaat doe je dit niet.
Ten tweede zijn certificaten van een cursus bij een of andere online opleider 9/10 keer waardeloos. Het laat zien dat je een cursus hebt afgerond, maar tenzij het bij een gerenommeerde universiteit is die het online aanbiedt voor studenten die iets extra's willen doen, of bijv. een ICT management of security certificaat van een officiële opleider met toestemming van de desbetreffende autoriteit, heb je daar niks aan.

Als je freelance aan de slag wil gaan dan is zo'n cursus een mooie basis om daarna met zelfstudie verder te leren, maar daar is ook bijna alles mee gezegd. Zelfs mensen die een HBO-opleiding software engineering hebben gedaan hebben meestal nog heel wat jaren ervaring opdoen nodig om op het niveau van een professionele developer te komen, maar die kunnen meestal wel als junior developer aan de slag omdat ze wel het bewezen denkniveau hebben en die opleidingen in ieder geval geen foutieve informatie bieden; een cursus van een online academy waarvan er honderden zijn is heel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Je had beter een 21-plus toets kunnen maken en dan een associate degree hbo 2 jaar voltijd; 4 jaar deeltijd) gaan doen. Zelfs als je het daar niet afmaakt zijn die studiepunten van behaalde vakken meer waard dan dit.

De veel te dure cursus die je nu hebt gekocht is leuk hobbymatig maar niet meer dan dat. Alles waar je nu voor betaald hebt kan je gratis doen via allerlei sites/YouTube. Als je vast loopt kun je aan GoT of andere sites ook hulp/ondersteuning maar dan gratis. Oké geen certificaat maar Winc zegt echt niemand wat. LOI of NCOI was zelfs nog beter geweest (maar ook daar nutteloos voor het echte werk).

[ Voor 49% gewijzigd door CyberMania op 29-08-2021 21:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:53
Wat een onzin reacties zeg. Er zijn genoeg bedrijven die je aannemen als junior en je de kans bieden om intern te groeien. De reacties hierboven hebben het zeker over zeer grote(re) bedrijven. De kleinere bedrijven houden hun deuren wel open, hoor. Vooral gezien developers altijd schaars zijn.

Laat je niet ontmoedigen. Ga lekker aan de slag. Bouw een portfolio/github op. En het belangrijkste; Heb er plezier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sne2ker
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-06-2022
Bedankt voor al jullie reacties, ik moet wel het volgende er bij toevoegen zodat jullie mijn situatie beter kunnen begrijpen:
Ik ben 20 en ik woon op mezelf, dus financieel heb ik niet alle mogelijkheden. De cursus is volledig vergoed dus ik heb zelf niks hoeven te betalen. Ik had zelf de cursus nooit betaald want het bedrag is inderdaad extreem hoog. In mijn vrije tijd ben ik nog altijd bezig met web development. Ik ben van plan om de cursus verder af te maken en vraag me nu dus ook een beetje af wat de betere weg voor mij is om te nemen na de cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
Een hbo bachelor opleiding volgen mits het niveau bij je past. Het klinkt misschien als een lange weg te gaan maar je bent nog jong.
Als het financieel niet haalbaar is dan is een deeltijd hbo misschien een optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retoohs
Munki schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:13:
Wat een onzin reacties zeg. Er zijn genoeg bedrijven die je aannemen als junior en je de kans bieden om intern te groeien.
Developers zijn schaars maar dat betekend niet dat bedrijven dan maar ongekwalificeerd personeel aannemen.
Er zijn genoeg bedrijven die een kans nemen met een starter die nog niet alle kennis in huis heeft maar dan moet zo iemand wel veel potentieel hebben. Met minder dan een (niet relevante) hbo bachelor is het heel lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
retoohs schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Developers zijn schaars maar dat betekend niet dat bedrijven dan maar ongekwalificeerd personeel aannemen.
Er zijn genoeg bedrijven die een kans nemen met een starter die nog niet alle kennis in huis heeft maar dan moet zo iemand wel veel potentieel hebben. Met minder dan een (niet relevante) hbo bachelor is het heel lastig
Ik heb met genoeg mensen gewerkt die als dev werken, maar geen (relevante) HBO diploma hebben. Zeker bij MKB bedrijven kun je echt zo wel aan de slag, zeker als je nog jong bent en niet al te veel eisen stelt qua salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb ook genoeg gewerkt met mensen die nog niet goed weten hoe copy-paste werkt, die niet uit een logfile kunnen lezen wat de foutmelding is en die aan collega's vragen naar wie ze een e-mail moeten doorsturen, als die gaat over het aandachtsgebied waar ze zelf voor verantwoordelijk zijn.

Maar dat zijn mensen met een HBO diploma dus die hebben wel het papiertje en zijn al binnen.

Het papiertje is helaas wel het toegangsbewijs tegenwoordig.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat geldt met name voor werken bij bedrijven waar ze je per uur gaan doorverhuren aan andere bedrijven.

Bij MKB bedrijven waar echt dingen geproduceerd worden, kijken ze misschien meer naar wat je kunt dan naar de hoogste opleiding. Dat bewijs je dan door dingen die je in het verleden zelf gemaakt hebt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uit ervaring kan ik zeggen dat een eigen portfolio website een goede linked in en een github account met wat openbare projecten een goede plus zullen zijn. Verder worden er ook bij veel bedrijven (kleine) tests afgenomen voordat men je aanneemt waar je mag aantonen dat je het daadwerkelijk kan.

Ik ken heel veel developers zonder afgeronde hbo opleiding maar je zult op een of andere manier moeten aantonen dat je het kan/snel oppakt.

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

De certificaten zelf zijn niet voldoende. Je kunt het verschil maken als je een bedrijf ervan kunt overtuigen dat je niet alleen iets voor elkaar krijgt, maar ook wat betreft grote lijnen snapt hoe het werkt.

Web development is in de basis niet vreselijk moeilijk. Het verschil tussen vmbo en hbo is dat diegene met hbo over het algemeen conceptueel beter begrijpt waar hij mee bezig is, en het is dus aan jou om het beeld neer te zetten dat jij diegene met door omstandigheden vmbo bent die desondanks toch inzicht in het totale plaatje heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

DeveloperNL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Ik heb met genoeg mensen gewerkt die als dev werken, maar geen (relevante) HBO diploma hebben. Zeker bij MKB bedrijven kun je echt zo wel aan de slag, zeker als je nog jong bent en niet al te veel eisen stelt qua salaris.
Dikgedrukte is wel belangrijk. Als je lekker voor een supermarktloon wil gaan werken, kun je vast aan de slag als developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Basszje

Reisvaap!]

Pin0 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:09:
Uit ervaring kan ik zeggen dat een eigen portfolio website een goede linked in en een github account met wat openbare projecten een goede plus zullen zijn. Verder worden er ook bij veel bedrijven (kleine) tests afgenomen voordat men je aanneemt waar je mag aantonen dat je het daadwerkelijk kan.
^^ een portfolie is een must. En wees duidelijk wat je wilt doen als developer ( frontend / backend / welke technieken ) . Goede oefening is een eigen site in elkaar klussen met je CV en dergelijke. Andere manier kan zijn om te kijken of je ergens code kan bijdragen aan een project of hobby.

Zelf heb ik nooit HBO afgemaakt. Als je wat kan laten zien en met doorzettingsvermogen zijn er best mogelijkheden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1