Waar moet ik op letten om op mijn nieuwe laptop een goede wi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshua55
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-09-2021
Mijn vraag
...
Waar moet ik op letten om op mijn nieuwe laptop een goede wifi-ontvangst te krijgen?
Als ik twee laptops in mijn woonkamer gebruik heeft de ene prima wifibereik terwijl bij de andere de WiFi continu hapert. Internetpaginas doen een eeuwigheid over laden of laden helemaal niet, filmpjes zijn continu aan het bufferen enz. Tablet en mobiel hebben ook gewoon goed bereik. Conclusie: het ligt aan de wifi-ontvanger van laptop 2. Ik heb al eens geprobeert om de ingebouwde wifiontvanger te updaten maar kreeg de melding dat hij al volledig up to date was.
Hetzelfde gebeurd wanneer ik de laptops bekabeld heb.
Nu heb ik een nieuwe laptop nodig en uiteraard wil ik niet ditzelfde probleem. Waar moet ik bij de specificaties op letten om dat te voorkomen?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Zonder merk, type en overige specs (leeftijd) en instellingen van de netwerkkaarten en router, is het lastig om een richting te geven wat er aan de hand kan zijn.
Mogelijk heb je met een nieuwe laptop nergens last van.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

josshua55 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:24:
Mijn vraag
...
Waar moet ik op letten om op mijn nieuwe laptop een goede wifi-ontvangst te krijgen?
Als ik twee laptops in mijn woonkamer gebruik heeft de ene prima wifibereik terwijl bij de andere de WiFi continu hapert. Internetpaginas doen een eeuwigheid over laden of laden helemaal niet, filmpjes zijn continu aan het bufferen enz. Tablet en mobiel hebben ook gewoon goed bereik. Conclusie: het ligt aan de wifi-ontvanger van laptop 2.
...
Dat is wel erg kort door de bocht. Het kan ook aan je wifi router of access point liggen, de gekozen kanalen, wel of geen beamforming, 2.4Ghz of 5Ghz, wel of geen QoS enz enz. Ik zou dus ook even je andere wifi componenten onder de loep nemen voordat je conclusies trekt. Als de andere laptop uit staat, heb je dan wel goede ontvangst bijv?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshua55
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-09-2021
Het probleem waar het zich voor doet is een Hp probook 455 G1 bij de andere haal ik 150 mbps bij de Hp probook amper 75 mbps als ik de hp probook aan kabel leg blijft het hetzelfde lage mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die laptop heeft een 1Gbps bedraad netwerk kaart, dus als dat ook langzaam gaat is er iets anders aan de hand.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Dus laptop 2 is langzaam over wifi en kabel.
Andere apparaten zijn over wifi en kabel niet langzaam.
Conclusie: wifi van laptop 2 is slecht.

Ik zou even opnieuw je conclusie kritisch beoordelen.

Afgaande op je tests zou ik zeggen dat er iets in het algemeen qua software mis is met laptop 2. Het zou frappant zijn als er gelijktijdig iets mis is met zowel bedraad als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
"Hetzelfde gebeurd wanneer ik de laptops bekabeld heb."
Ik sluit me bij Craven aan.
Wat zijn de specs van de 2 laptops? CPU, geheugen, opslag.
Misschien eens opnieuw installeren.

edit: AMD A4-4300M
4GB DDR3
5400rpm HDD
Radeon HD7420G

Zit de originele 5400rpm HDD er nog steeds in? Zo ja hoe vol is die en hoe is het met de fragmentatie.
Ik gebruik zelf soms een laptop met 5400rpm HDD en het is een ramp. Al gaat videos bufferen weer wel wat ver. Maar als je sommige dingen met dat ding doet bevriest ie gewoon helemaal voor 10+ seconden.

[ Voor 47% gewijzigd door The Reeferman op 29-08-2021 21:51 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1