Welke kabel is dit ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon1996
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-03 01:54
Hee!

Helaas is er een kabel van mij stuk gegaan alleen nu wil ik een nieuwe bestellen maar ik weet niet hoe ik het moet zoeken op Google
Weet 1 van jullie misschien welke kabel dit is ?

Groetjes !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon1996
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmBbU2DEbdrCaRNNGj4HDdUKcIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obroA6Gcey4no9exeU4Sua49.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

waar is hij voor? USB voeding voor iets?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

kraats

Ik rol

Lijkt me dat het een voedingskabel is. In ieder geval is het geen standaard. Je kunt zoeken naar USB 3.5mm power, misschien helpt dat

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon1996
Het is inderdaad een voedings kabel , helaas als ik 3.5 mm doe kan ik hem niet vinden ik krijg dan hele andere kabels :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:47

g0tanks

Moderator CSA
Voor welk apparaat is het? ;)

Zou ook nog een 2.5mm kunnen zijn: https://nl.aliexpress.com/item/33024015502.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik denk niet dat deze kabels universeel zijn. Ook al vind je een passende, kun je er dan op vertrouwen dat de polariteit klopt?

Ik zou mijn zoektocht dan ook beginnen bij de fabrikant van het product, verkoopt die geen vervangende kabel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Bijv https://www.allekabels.nl..._kabel/jack-naar-usb.html

Maar je moet wel weten of het 2.5mm of 3.mm is, en wat de polariteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Ziet er vrij dun uit, dus ik gok eerder dat het 2,5mm is. Maar, zoals al aangegeven: als je nou begint met aangeven voor welk apparaat het is, dan hoeft er veel minder gegokt te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 29-08-2021 17:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

USB naar DC 2.5mm Oplaadkabel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon1996
Bedankt voor alle reacties ,
Het is voor een Dr. pen microneedeling apparaaat ik denk ook dat het een 2.5 mm is maar helaas ik ik die niet vinden in Nederlandse webshops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Dyon1996 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:15:
Het is voor een Dr. pen microneedeling apparaaat ik denk ook dat het een 2.5 mm is maar helaas ik ik die niet vinden in Nederlandse webshops
Waar zoek je op dan? Want als ik zoeken bij google naar '2,5mm to usb', kom ik meer dan genoeg tegen, o.a. https://www.bol.com/nl/nl...voeding/9200000079438138/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 20:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Dyon1996 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:15:
https://www.bol.com/nl/nl...voeding/9200000079438138/

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Die van bol.com is wel met een 4-polige jack, in plaats van 2-polig zoals het origineel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon1996
Bedankt !
Denken jullie dat die het niet gaat doen met die 4 zwarte streepjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 22:53
Zoals sommigen al aangaf helpt het enorm om aan te geven voor welk apparaat het is :).

Los van dat, het ziet er wel erg cheap uit. Dit is geen standaard kabel namelijk. Dergelijke kabels kunnen bij verkeerd gebruik je apparatuur kapot maken. Bijvoorbeeld door een USB stekker op een normale 3.5mm aan te sluiten :X Ik zou persoonlijk dergelijke kabels niet in huis willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tux3.14 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:48:
Zoals sommigen al aangaf helpt het enorm om aan te geven voor welk apparaat het is :).

Los van dat, het ziet er wel erg cheap uit. Dit is geen standaard kabel namelijk. Dergelijke kabels kunnen bij verkeerd gebruik je apparatuur kapot maken. Bijvoorbeeld door een USB stekker op een normale 3.5mm aan te sluiten :X Ik zou persoonlijk dergelijke kabels niet in huis willen hebben.
:? Zo'n kabel niet in huis willen hebben..? Dit is wel een beetje problemen zoeken die er niet zijn hoor.

Kleine apparaten hebben wel vaker dit soort laadkabels, zo had ik vroeger ook een hele kleine MP3-speler die precies zo'n oplaadkabel had. En zelfs al zou je die in een normale 3,5mm jack stoppen (wat niet gaat passen, want het gaat hier om 2,5mm), zal er heus niks direct ontploffen of smelten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 17:50
Amazon heeft de kabel (plus adapter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Hahn schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

:? Zo'n kabel niet in huis willen hebben..? Dit is wel een beetje problemen zoeken die er niet zijn hoor.

Kleine apparaten hebben wel vaker dit soort laadkabels, zo had ik vroeger ook een hele kleine MP3-speler die precies zo'n oplaadkabel had. En zelfs al zou je die in een normale 3,5mm jack stoppen (wat niet gaat passen, want het gaat hier om 2,5mm), zal er heus niks direct ontploffen of smelten.
Ik zoek geen problemen op, ik probeer ze voor te zijn. Mocht die per ongeluk in verkeerde handen vallen (ik noem maar kinderen als voorbeeld), dan kun je wel degelijk apparaten laten slopen of gevaarlijke situaties creëren.
Ook al zou die niet in 3.5MM passen, dan wel in een 2.5MM. Smelten / ontploffen niet gelijk, al verschilt dat enorm per apparaat hoe degelijk en beveiligd ze hier in zijn. Maar goed is het niet. Een product van een degelijk merk zou misschien gewoon stuk gaan omdat er fuses inzitten die erger voorkomt, maar een goedkoop ding van Ali Express kan misschien gewoon smelten of in brand vliegen.

Ja, dat ze er zijn weet ik wel. Maar dat is vooral de goedkopere meuk wat o.a. uit China komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik zo'n kabel voor mijn RC Helikopter.
Misschien heb je geluk bij een hobbyshop?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:19
usb-mini jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tux3.14 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Ik zoek geen problemen op, ik probeer ze voor te zijn. Mocht die per ongeluk in verkeerde handen vallen (ik noem maar kinderen als voorbeeld), dan kun je wel degelijk apparaten laten slopen of gevaarlijke situaties creëren.
Ook al zou die niet in 3.5MM passen, dan wel in een 2.5MM. Smelten / ontploffen niet gelijk, al verschilt dat enorm per apparaat hoe degelijk en beveiligd ze hier in zijn. Maar goed is het niet. Een product van een degelijk merk zou misschien gewoon stuk gaan omdat er fuses inzitten die erger voorkomt, maar een goedkoop ding van Ali Express kan misschien gewoon smelten of in brand vliegen.

Ja, dat ze er zijn weet ik wel. Maar dat is vooral de goedkopere meuk wat o.a. uit China komt.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het is nogal vergezocht dat een kind zo'n kabel vindt, pakt, én vervolgens in een 2,5mm gat (die je nog maar heel weinig ziet) gaat stoppen, én dan de USB-kant ook nog eens aan gaat sluiten aan een stroombron. Zeker als zo'n kabel 25cm lang is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 00:42
Tux3.14 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:58:
[...]
....
Waar denk je dat 95% van de kabels vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Masimo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Waar denk je dat 95% van de kabels vandaan komt?
China, maar daar ging het ook niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 00:42
Wordt toch een gevalletje AliExpress denk ik. Volop te krijgen in allerlei varianten. Deze is redelijk goedkoop:
https://a.aliexpress.com/_m0wYHuJ

Weten we ook meteen waarvoor die nodig is 😁😁😁
Pagina: 1