Hahn schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

Zo'n kabel niet in huis willen hebben..? Dit is wel een beetje problemen zoeken die er niet zijn hoor.
Kleine apparaten hebben wel vaker dit soort laadkabels, zo had ik vroeger ook een hele kleine MP3-speler die precies zo'n oplaadkabel had. En zelfs al zou je die in een normale 3,5mm jack stoppen (wat niet gaat passen, want het gaat hier om 2,5mm), zal er heus niks direct ontploffen of smelten.
Ik zoek geen problemen op, ik probeer ze voor te zijn. Mocht die per ongeluk in verkeerde handen vallen (ik noem maar kinderen als voorbeeld), dan kun je wel degelijk apparaten laten slopen of gevaarlijke situaties creëren.
Ook al zou die niet in 3.5MM passen, dan wel in een 2.5MM. Smelten / ontploffen niet gelijk, al verschilt dat enorm per apparaat hoe degelijk en beveiligd ze hier in zijn. Maar goed is het niet. Een product van een degelijk merk zou misschien gewoon stuk gaan omdat er fuses inzitten die erger voorkomt, maar een goedkoop ding van Ali Express kan misschien gewoon smelten of in brand vliegen.
Ja, dat ze er zijn weet ik wel. Maar dat is vooral de goedkopere meuk wat o.a. uit China komt.