Playstation blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo6470
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-08-2021
Mijn vraag
...hoe kan ik een playstation 5 blokkeren in mijn router .
Sitecom N-300

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Stekker eruit halen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:50:
Mijn vraag
...hoe kan ik een playstation 5 blokkeren in mijn router .
Met de bedoeling iemand te pesten?

en: je hebt de template gevonden, gebruik die dan ook!

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 29-08-2021 13:56 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo6470
Niet om iemand te pesten maar een beetje van zijn verslaving af te helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Je kan de IP blokkeren. Maar verslavingen bestrijd je niet met dit soort 'hulpmiddelen', tenzij degene die je wilt helpen dat zelf ook wil.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:50:
Mijn vraag
...hoe kan ik een playstation 5 blokkeren in mijn router...
Bekabeld? Niet echt. Als je de WLR-4004 bedoelt, dan kan je die geen vaste dhcp opties toewijzen, hoogstens een static IP. Misschien een IP toewijzen buiten de range? Uitgebreide firewall zit er niet in.

WiFi? PSK wijzigen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 29-08-2021 14:02 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:59:
Dan is dit niet de manier om te helpen; een gesprek, afspraken en een router die iets met parental control doet mogelijk wel. Maar betreffende persoon weet misschien meer van netwerken dan jij......

Controllers en koptelefoon bepaalde uren achter slot wellicht een optie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo6470
Het is niet bekabeld. Maar ik dacht aan een poort blokkeren . Weet dat je iemand zo niet van zijn verslaving af helpt maar kan er wel het 1 en ander aan proberen. Zoon is wel volwassen maar hele dag en nacht playstation spelen is ook niet normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:07:
Het is niet bekabeld. Maar ik dacht aan een poort blokkeren . Weet dat je iemand zo niet van zijn verslaving af helpt maar kan er wel het 1 en ander aan proberen. Zoon is wel volwassen maar hele dag en nacht playstation spelen is ook niet normaal.
En je denkt niet dat je zoon jouw 'hulppogingen' niet zomaar ongedaan kan maken? Ga met 'm praten als het echt extreem is, of accepteer dat 'ie volwassen is en helemaal zelf mag weten wat 'ie doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Playstation heeft parental controls. Die kunnen precies wat jij zoekt.
Je hoeft daarvoor niets in je router te doen.

Maar voordat je die parental controls gaat gebruiken (met gestrekt been erin gaan), eerst even een praatje maken wellicht.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Zou toch adviseren om eerst gesprek aan te gaan. Forceren kan averechts werken.

Bij GGZ hebben ze overigens ook preventie onderdelen; welke ook game verslaving of beginnende game verslaving kunnen aanpakken vóórdat het echt de verkeerde kant op gaat.
Misschien een idee of dat voor te stellen en daar eens te gaan babbelen.

Succes in ieder geval; herkenbaar ding, enkel met een wat jeugdiger persoon.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Je kan op basis van het MAC adres vaak een tijd instellen wanneer wel en niet een netwerkverbinding opgezet kan worden. Maar een 4G/5G hotspot is natuurlijk ook zo gemaakt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn router op zonder draait op OpenWRT en daarin heb ik een plug-in in draaien die de WiFi uit en aan-zet op vaste tijden. Gelukkig zijn mijn kinderen zo bijdehand dat ze er snel achter waren dat de Wifi altijd weer aan staat als je de router reset, dus die trekken nu steeds de stekker even uit het stopcontact als de router naar hun idee te vroeg uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Boogie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:22:
Mijn router op zonder draait op OpenWRT en daarin heb ik een plug-in in draaien die de WiFi uit en aan-zet op vaste tijden. Gelukkig zijn mijn kinderen zo bijdehand dat ze er snel achter waren dat de Wifi altijd weer aan staat als je de router reset, dus die trekken nu steeds de stekker even uit het stopcontact als de router naar hun idee te vroeg uit gaat.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Mijn kinderen zijn nog veel te jong dus ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij dat als jij ipv afspraken gewoon lomp internet gaat blokkeren je ook een lompe tegenreactie kan verwachten. Voor je het weet zit je in een soort wapenwedloop onder je eigen dak :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Je probeert nu hetzelfde wat mijn ouders probeerden, en ik kan je vertellen dat dat averechts werkt.
Probeer het op een andere manier, en is het echt belangrijk iets te veranderen aan je zoon of denk jij dat alleen. Ik zou het bij de oorzaak zoeken.

Dingen die mijn ouders vroeger probeerden:

- floppy bak op slot doen (kon ik open draaien met schroevendraaier.)
- stroom kabel pc mee naar werk nemen. (ik had gewoon een reserve kabel)
- wachtwoord op bios. (jumpertje!)
- modem kabel verstoppen (had ook een reserve)
- deur slaapkamer op slot zij er niet waren. (klom via een kast naar binnen)

Geloof mij: het is kansloos het proberen te blokkeren.

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 29-08-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo6470
Oke bedankt voor de adviezen maar dat was niet mijn vraag ., helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:25:
Oké, als je deze welgemeende adviezen niet ter harte wilt nemen: je moet een nieuwe router kopen want je sitecom n-300 kan dat niet. Eventueel kom je weg met alternatieve firmware die het wel zou kunnen, maar ja: een router uit het vorige millennium...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste @Theo6470 ,

Je hebt je waarschijnlijk speciaal geregistreerd op dit forum om deze vraag te stellen. Blijkbaar hecht je dus veel waarde aan de expertise en kennis die hier aanwezig is. Erg leuk en dat waarderen we! 8)

Maar neem dan ook ons echte advies ten harte; dit is geen oplossing voor je probleem. Zoals hier ook aangegeven wordt zijn er 100-en manieren om je blokkade toch te passeren en aangezien ik verwacht dat je zoon wellicht wel handiger met de router is dat jij zelf, zorgt een actie zoals door jou voorgesteld alleen maar voor meer ellende. :'(

Ga met hem in gesprek. Zoek hulp in hoe je hem kan benaderen en behandelen. Je bent echt niet de enige ouder die deze problemen ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bonzz.netninja schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:23:
Mijn kinderen zijn nog veel te jong dus ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij dat als jij ipv afspraken gewoon lomp internet gaat blokkeren je ook een lompe tegenreactie kan verwachten. Voor je het weet zit je in een soort wapenwedloop onder je eigen dak :P
Het mooie is om te kijken hoe creatief kinderen kunnen zijn. Zelfs m'n jongste van 5 blijkt in staat om de parental controls op android tablet te omzeilen (je wilt niet weten hoeveel (kinder)apps gewoon verkapte browservensters zijn). Z'n broer van 8 installeert doodleuk een ander OS voor z'n PC waar hij zelf admin is op een harde schijf die hij ergens op de kop getikt heeft :D

Nu duurt het wel even voor deze twee hun ouders voorbij gestreefd hebben, maar op de dag dat dat gebeurt ben ik alvast trotse vader :)

En daadwerkelijk beperken van schermtijd? Dat doen we ouderwets mens-tot-mens. Enige effectieve maneir.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
dion_b schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Het mooie is om te kijken hoe creatief kinderen kunnen zijn. Zelfs m'n jongste van 5 blijkt in staat om de parental controls op android tablet te omzeilen (je wilt niet weten hoeveel (kinder)apps gewoon verkapte browservensters zijn). Z'n broer van 8 installeert doodleuk een ander OS voor z'n PC waar hij zelf admin is op een harde schijf die hij ergens op de kop getikt heeft :D

Nu duurt het wel even voor deze twee hun ouders voorbij gestreefd hebben, maar op de dag dat dat gebeurt ben ik alvast trotse vader :)

En daadwerkelijk beperken van schermtijd? Dat doen we ouderwets mens-tot-mens. Enige effectieve maneir.
Schermtijd op Apple apparaten werkt best goed. Maar ik had de berichten app niet geblokkeerd. Komen ze erachter dat het versturen van bv. een YouTube link deze embedded wordt afgespeeld. Resultaat: ze kijken YouTube via de berichten app. Geniaal gevonden… maar nu wel geblokkeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Zoon is wel volwassen maar hele dag en nacht playstation spelen is ook niet normaal.
Als je er verder geen last van hebt, zijn probleem toch? Maar als hij geen fatsoenlijke studie heeft en dus geen fatsoenlijk inkomen, dan wordt hij wel een last voor jou of de gemeenschap.. voor niks gaat de zon op.. kostgeld laten betalen, zakgeld inhouden, fysiek laten bijdragen in het huishouden (schoonmaken, boodschappen, koken, wassen).. voor wat, hoort wat.

Als hij geen enkel verstand heeft van netwerken dan bijvoorbeeld:
  • OpenDNS instellen op je router en dan bepaalde categorieën blokkeren.
  • MAC-adressen blokkeren in jouw router.
  • Een Fingbox.
Maar als hij een vriendje heeft die wel handig is, mee aan het lezen is in dit topic of hij gewoon de wifi van de buren gaat gebruiken.. dan heb je niks aan zo'n technische oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 13:23
volwassen zoon? En die ga je op deze manier als een klein kind behandelen? Denk dat je dan beter een gesprek kunt voeren over dat ie op zichzelf gaat wonen ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Soms zijn de antwoorden die je niet wilt horen de beste.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Theo6470 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:59:
Met diegene praten, afspraken maken en anders de PS5 afnemen. Uiteraard leg je dat ook vast in de afspraken.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2021 17:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gezien het feit dat jij het moet vragen en je zoon niet, zit je waarschijnlijk straks zelf zonder internet terwijl hij lekker verder speelt. Pas op waar je om vraagt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

We geven op GoT geen antwoord op vragen, we denken met je mee wat de beste oplossing voor jouw probleem is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gelukkig is de PS3, PS4 & PS5 van mij.
Ik heb ingesteld dat zoonlief maximaal 1 uur mag gamen (je moet zijn gedrag zien na 3 uur gamen).
En nu: gaat ie op de PS3 want die kent geen parental control, of naar vriendje, of naar oma omdat hij daar op het mobieltje van opa mag gamen.

Conclusie: het werkt nooit, er is altijd een uitweg.
Verslaving? Hangt er vanaf of de persoon nog buiten komt voor sociale contacten.

Wees inventief, niemand heeft ooit gezegd dat opvoeden makkelijk is. Je krijgt maar 1-3 pogingen.
Op school 100'en om iets goed te doen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb ingesteld dat zoonlief maximaal 1 uur mag gamen (je moet zijn gedrag zien na 3 uur gamen).
1 uur maar, das gierig. En hoe is zijn gedrag dan na 3 uur? Boos dat ie maar 3 uur mocht gamen? Geef em anders een week budget wat ie zelf in kan delen.
Ik heb vroeger een half jaartje 8+ uur per dag gegamed maar toen had ik het wel weer gezien. Wil niet zeggen dat ik een gamemarathon van 30uur achter elkaar niet meer kon waarderen op z'n tijd. Maar feit is dat sommige er in blijven hangen. Ik zou eerder (minimum) eisen stellen aan bijvoorbeeld lichamelijke beweging en sociale contacten.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@The Reeferman schele ogen, slaan met controller als iets niet lukt...
Het probleem is ook niet het gamen, het zit ergens anders.

Gelukkig niet zo erg als de nieuwe chinese wetgeving van max 3 uur per week.

Als ouder moet je onderliggende problemen analyseren en uitzoeken.
Gamen is gewoon een gevolg.

Ik gamede vroeger ook oneindig op een Nintendo en na 3 dagen is Mario Bros toch uitgespeeld.
Dan naar het bos en andere dingen doen.
Je kan dat alleen niet vergelijken met de intensiteit van de grafische games van nu.

Kijk dus verder dan het gamen, het is een gevolg, geen oorzaak.

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 31-08-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Theo6470 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ga dus even zelf aan de slag met de tips uit dit topic en doe wat eigen onderzoek. Vul daarmee de openingspost aan.

Verder is de TS op zoek naar een technische oplossing, dus laten we ons tot de technische oplossing beperken.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 30-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Goed bedoeld. Maar reactie op moderatie mag via een DM of het feedback topic.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 30-08-2021 20:55 ]

Pagina: 1