Windows 10 installeert niet op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lysannemarije
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-08-2022
Hallo allemaal,
Voor een familielid heb ik een nieuwe pc gebouwd. Alle onderdelen lijken goed te werken en worden herkend in de BIOS, maar op een of andere manier lukt het mij niet om Windows 10 te installeren, het scherm blijft urenlang steken op het opstart scherm van de pc.

Ik heb een kant en klaar pakket gekocht waar een USB in zat waar Windows 10 al op geïnstalleerd stond.
Wanneer ik vanuit de BIOS de USB boot krijg ik alleen het logo van Aorus in beeld.
Dit is de 2de pc die ik zelf heb gebouwd, mijn eigen doet het prima en had geen problemen bij het installeren van Windows.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Of kan er iets mis zijn met de usb-stick of een onderdeel van de pc?

Hardware:
AMD Ryzen 5 5600X
Gigabyte B550 Aorus Elite V2
G.Skill Trident Z RGB 16GB (2x8GB)
Asus GeForce RTX 2060 Dual OC Evo
Seasonic Focus GX-750
WD Blue 1TB HDD
WD Blue 1TB SSD

Beste antwoord (via lysannemarije op 06-09-2021 22:45)

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Update je bios maar eens, grote kans dat dit opgelost is dan. Heb gelijkwaardige klachten gezien.😎

[ Voor 18% gewijzigd door Magure op 01-09-2021 19:54 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:06
- in een andere pc is de usb wel leesbaar?
- heb je de usb als opstartschijf aangewezen?
- probeer een zelfgemaakte installatie-usb met media creation tool.
- voor de zekerheid: laat de Hdd losgekoppeld totdat je Windows geïnstalleerd hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen idee of er een ledje op de usb stick zit, maar mocht die knipperen dan weet je dat er iig iets gebeurd.

Is de SSD zichtbaar in de UEFI/BIOS?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lysannemarije
Bedankt voor jullie reacties. De usb is in mijn eigen pc leesbaar en verschijnt ook in de BIOS op de nieuwe pc. Ik heb de HDD losgekoppeld. De SSD is zichtbaar in de BIOS. Er zit helaas geen ledje op de usb stick.

Ik probeer nu een zelfgemaakte installatie-usb te maken, maar nadat ik de taal en dergelijke heb ingevoerd krijg ik een melding dat ik 8GB ruimte op schijf C nodig heb. Is dit normaal en heb ik inderdaad ruimte nodig op mijn eigen schijf op mijn eigen pc terwijl ik het programma op een usb wil installeren? Of gaat er iets mis? Ik heb de media creation tool gedownload en daarna op installatiemedia voor een andere pc maken geklikt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Update je bios maar eens, grote kans dat dit opgelost is dan. Heb gelijkwaardige klachten gezien.😎

[ Voor 18% gewijzigd door Magure op 01-09-2021 19:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

sus

is druk :+

Die B550 heeft inderdaad een biosupdate nodig; recent een exact zelfde setup gehad met exact hetzelfde probleem.

Gekke was dat Linux Mint wel wou booten op die machine en windows met geen mogelijkheid.

De uitdaging gaat nu vooral zijn… je hebt een 2/3000-serie cpu nodig, want de biosupdate wil ook niet met die 5600x.

Ik zou even een lokale pc winkel binnenstappen of zijn dat hebben/kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:35

Kraz

Saving the world

sus schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:11:
Die B550 heeft inderdaad een biosupdate nodig; recent een exact zelfde setup gehad met exact hetzelfde probleem.

Gekke was dat Linux Mint wel wou booten op die machine en windows met geen mogelijkheid.

De uitdaging gaat nu vooral zijn… je hebt een 2/3000-serie cpu nodig, want de biosupdate wil ook niet met die 5600x.

Ik zou even een lokale pc winkel binnenstappen of zijn dat hebben/kunnen
Je kunt de bios updaten zonder CPU. Heb ik zelf ook gedaan.

Zoek online even naar de how to. Het is redelijk makkelijk maar je moet wel bijna alles weer lostrekken;
Geen CPU, geen geheugen, geen videokaart, geen SSD. Alleen de stroom in je moederbord en dan aan de achterkant de speciale USB poort gebruiken voor de bios update.

Computer aan, 5-10 min wachten en klaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lysannemarije
Bedankt voor de hulp! Het is me gelukt door inderdaad de bios up te daten via een usb stick. Ik hoefde niks los te koppelen. Ik heb alleen de HDD voor alle zekerheid los gekoppeld zoals Tens voorstelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:35

Kraz

Saving the world

lysannemarije schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:45:
Bedankt voor de hulp! Het is me gelukt door inderdaad de bios up te daten via een usb stick. Ik hoefde niks los te koppelen. Ik heb alleen de HDD voor alle zekerheid los gekoppeld zoals Tens voorstelde.
Top!
Jij kon idd nog wel in het BIOS komen en van daaruit updaten. Mijn processor werd nog niet ondersteund en dus moest ik destijds wel alles loshalen.

Blij dat het gelukt is d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

lysannemarije schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:45:
Super dat het gelukt is :)
Pagina: 1