Ziggo beeld(kwaliteit) hapert op piekuren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Goedenmiddag,

Wij verhuren een vakantiehuisje op een bungalowpark.
De enige provider daar is Ziggo.

Nu hoorde ik van gasten dat ze twee avonden geen tv konden kijken omdat het beeld extreem haperde.
Ook een huisje naast ons heeft daar dus last van.

Ik heb dus al een ziggo monteur laten komen. Die heeft alles nagekeken en de gebruikte materialen en dergelijke waren goed (ziggo certified).
Hij heeft het signaal getest en de lijn was 52% met 100% kwaliteit.
En verder zat alles binnen de marges.

Op de zaterdagochtend van 10 tot 2 maak ik er schoon en dan heb ik twee tvs (1 met decoder en 1 met ci module) constant aan en het beeld is perfect.

Op het park staan ongeveer 140 huisjes, allemaal prive bezit. De laatste paar jaar zijn heel veel huisjes verkocht en ingericht voor de verhuur. De eerste bewoners waren veelal eigenaren die het huisje voor zichzelf hadden en nu is het dus veel commerciëler.

De gast zei dat voornamelijk in de avond het signaal begint te storen. Haperend blokkerig beeld. Dus mijn vermoeden is dat dan het halve park achter de tv zit.
Het internetsignaal is wel goed.

Nu wil ik dit oplossen. Een hirschmann splitter dempte 7,5 DB. volgens de monteur heb je er ook een die minder dempt maar dat zou minimaal verbetering brengen. Ook aangezien op moment dat hij ging meten het signaal binnen de marges viel en beeld goed was.

Nu dacht ik zelf aan een versterker om te proberen, ik zie er een op de ziggo site maar wellicht dat er betere zijn? wellicht dat ik daar beeld mee kan verbeteren?

Of is dit een probleem van capaciteit op het park? Nu er veel meer tv gekeken word het signaal te zwak is op spitsuren?

Als de huidige gasten ook klagen koop ik een tablet en zet er ziggo go op maar ik zie liever een structurele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Met een versterker los je ten hoogste het signaalverlies op dat na binnenkomst van het kabelsignaal in het huisje ontstaat. Als het signaal bij binnenkomst al brak is dan gaat een versterker daar niks aan veranderen. Je kunt testen of een versterker zin heeft door je televisie zonder splitter en met een zo kort mogelijke kabel aan te sluiten op het aansluitpunt. Als het resultaat daar prima is dan heeft een versterker zin; zo niet dan ligt het probleem bij het netwerk van Ziggo.

Maar als het internetsignaal wel goed is, is tv over internet d.m.v. een Mediabox geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Xyrr schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:20:
Met een versterker los je ten hoogste het signaalverlies op dat na binnenkomst van het kabelsignaal in het huisje ontstaat. Als het signaal bij binnenkomst al brak is dan gaat een versterker daar niks aan veranderen. Je kunt testen of een versterker zin heeft door je televisie zonder splitter en met een zo kort mogelijke kabel aan te sluiten op het aansluitpunt. Als het resultaat daar prima is dan heeft een versterker zin; zo niet dan ligt het probleem bij het netwerk van Ziggo.

Maar als het internetsignaal wel goed is, is tv over internet d.m.v. een Mediabox geen optie?
Volgensmij was verschil bij binnenkomst en eindpunt tv niet heel groot.

Maar ik zie dat bij mediabox coax kabel zit. Waarmee word dan tv gekeken. Via de coax of utp.

https://www.ziggo.nl/tele...diabox-next/specificaties

Ik heb ook ff snel een tablet gekocht zodat mensen met ziggo go kunnen kijken als beeld weer brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Excuus, ik dacht dat Ziggo met de Mediabox Next helemaal op IPTV over was maar dat is blijkbaar niet het geval. Het live-televisie signaal is nog steeds DVB-C en daarom ben je met een Mediabox inderdaad niet beter af dan met je huidige decoders.

Je kunt de signaalkwaliteit zelf ook gewoon uitlezen in het instellingenmenu van de decoders. Is het een idee om eens te kijken of die signaalkwaliteit in de avond substantieel verandert ten opzichte van overdag? Zo ja, dan kun je met een foto ter bewijs Ziggo opnieuw benaderen. De monteur heeft al vastgesteld dat er binnenshuis niks mis is, dus wellicht kun je ze overtuigen om nader onderzoek te verrichten naar hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Ik heb even gebeld en probleem uitgelegd. Nu komt er weer een monteur die gaat meten en als ze dan niks vinden dan gaan ze het monitoren en kijken naar de verdeelkast.

Internet is we gewoon goed. Dat vind ik dan raar. Ik heb nu 50/20 en trek dat ook gewoon altijd. Op het park is ook tot 600 mbit down leverbaar.

Ik zag ook dat ziggo test met nieuwe decoders met iptv. Hopenlijk komt dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Rofdof schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:18:
Ik heb even gebeld en probleem uitgelegd. Nu komt er weer een monteur die gaat meten en als ze dan niks vinden dan gaan ze het monitoren en kijken naar de verdeelkast.

Internet is we gewoon goed. Dat vind ik dan raar. Ik heb nu 50/20 en trek dat ook gewoon altijd. Op het park is ook tot 600 mbit down leverbaar.

Ik zag ook dat ziggo test met nieuwe decoders met iptv. Hopenlijk komt dat snel.
Het internet up en download signaal is een andere frequentie dan het televisie signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
vincedd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:12:
[...]

Het internet up en download signaal is een andere frequentie dan het televisie signaal.
Dat vermoeden had ik al.
Kan het zijn dat ze in de verdeelkasten internetdienst wel hebben geüpgraded (half jaar geleden waren hoge snelheden niet mogelijk) en tv signaal niet?

Ziggo klantenservice pakte het goed op. Namen klacht serieus en vervolgactie is dus verdeelkasten doormeten/monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Week verder en de huurders van afgelopen week zeiden ook dat beeld haperde. Bij ander huisje ook zelfde probleem en bij de overbuurvrouw ook. Die dachten dat het door mijn chronischst kwam die ik ze had gegeven.

Maandag komt weer een monteur bij mij en andere huisje.

Signaalsterkte is 50 en kwaliteit is 100

Maar ik heb sterk het vermoeden dat in de verdeelkasten het probleem zit/signaal te zwak. Het park is veel commerciëler geworden dus meer aansluitingen en dus gasten.
Dit was vroeger wel anders.

En volgensmij tapten vroeger heel veel huisjes illegaal het analoge signaal af. Die zijn 2 maand geleden allemaal afgesloten en ik hoorde dat die allemaal een abbo hebben genomen.

Maar ruk is het natuurlijk we voor de gasten.

Heb een lenovo m8 tablet gekocht en ziggo go erop geïnstalleerd. Geef dat de gasten maar als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Ik heb hier thuis hetzelfde. Blokjes en wegvallend beeld in de avond, Humax 5200. Gebeurt vooral in de avond maar ook bij thuiswerken overdag is het beeld niet 100% storingsvrij.

Totdat ik gisteren modem uit deed, BER direct naar 0 en blokjes weg.

Daarna gaan testen: modem inschakelen, zodra deze online komt is er storing. Ga ik een speedtest draaien is alles tijdens de download goed, bij de upload schiet de BER omhoog en gaag de signaalsterkte even van 51% naar 68%.

Ik heb nu een sperfilter besteld, komt dinsdag binnen, kijken of het daarmee weg gaat. Als dat het niet oplost ga ik Ziggo vragen om een nieuw modem, heb nu een EPC3212 van 10 jaar oud.

Problemen spelen vnml sinds de laatste snelheidsverhoging.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Sperfilter gisteren geplaatst blokjes direct weg. Collega had ook eentje besteld, heeft het filter voor een interactieve cisco box gezet die hierdoor niet meer interactief is, ook daar blokjes weg.

Braun M-HPF-85, kosten 9-10 euro, iets meer als je conversiestekkers erbij neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Monteur geweest en er was geen filter maar hoofdprobleem zou de las zijn.
Wij hebben idd het punt verlegt van midden woonkamer na meterkast. En schijnbaar sluiting. Zelfde bij buurvrouw. Word maandag gerepareerd. Ben benieuwd aangezien een andere buurvrouw ook storing heeft en die niet de bekabeling heeft veranderd.

Afgelopen keer koste het 50 euro. Nieuwe las en kabel is gratis.
Pagina: 1