Hulp nodig, mijn laptop geeft geen display! Help:)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Mijn vraag
Hallo mede-tweakers,
Ik heb een Clevo laptop, maar daar is een probleem mee.
Hij gaat aan, fans spinnen, keyboard lichtjes gaan aan, maar geen display. Niet eens tot de bios.
Het toetsenbord reageerd ook niet tot nauwlijks.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Rams in een ander slot.
- Ander werkgeheugen
- CPU opnieuw in de socket
- Koelpasta vervangen
- Keyboard opnieuw inpluggen
- Hardeschijf verwisselen
- GPU opnieuw geinstalleerd.
- BIOS batterij vervangen

Toen ik de laptop aan sluite op een extern scherm gebeurde er ook niks.
Ik vermoed de videokaart, maar mijn vraag is of jullie een oplossing weten.

Het gaat om een laptop met de volgende specs:
4700MQ
16Gb DDR3
GTX 770m

Mocht u een GTX 770m hebben liggen of iets anders dat in de clevo laptop past hoor ik het graag deze neem ik dan graag over. Het liefste hoop ik hem weer aan de praat te krijgen.

Dit is een repost, mijn vorige vraag was in de verkeerde catogorie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
Mochten jullie denken dat er wat anders defect is hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Volgens de site van Intel heeft de 4700MQ wel integrated graphics (Intel® HD Graphics 4600). Ik heb weinig ervaring met laptops met losse videokaarten dus ik weet niet precies welke videokaart hij standaard gebruikt.

Kan je eventueel de GTX 770M eens verwijderen om hem te dwingen om via de HD 4600 beeld te geven? Als dit niet werkt zou ik eerder eens kijken of je een vervangen processor kan lenen om te kijken of het toch niet daar aan ligt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
Malantur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:02:
Volgens de site van Intel heeft de 4700MQ wel integrated graphics (Intel® HD Graphics 4600). Ik heb weinig ervaring met laptops met losse videokaarten dus ik weet niet precies welke videokaart hij standaard gebruikt.

Kan je eventueel de GTX 770M eens verwijderen om hem te dwingen om via de HD 4600 beeld te geven? Als dit niet werkt zou ik eerder eens kijken of je een vervangen processor kan lenen om te kijken of het toch niet daar aan ligt.
Zojuist geprobeerd, ook zonder de GPU erin geen beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik neem aan dat de laptop wel op netstroom is aangesloten? Mijn Clevo N550RC-GTX950m geeft ook problemen als de accu niet volledig is opgeladen en je van de accu wilt starten. Volgens de dealer ligt het aan een defect in de accu, maar na vervangen van de accu is het probleem er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Schijn eens met een heel felle lamp tegen de achterkant van je scherm en kijk of er pixels oplichten.

Anders met multimeter de lvds kabel even doormeten

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Inderdaad een lamp proberen bij het scherm. En als de SSD / HDD led knippert dan lijkt het er op dat ie ook gewoon doorstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
SSD led knippert inderdaad gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
Het is wel heel apart af en toe start hij wel gewoon door naar windows en geeft ie beeld (3x gebeurt) daarna weer black screen. en komt ie niet eens tot een bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44
"Het is wel heel apart af en toe start hij wel gewoon door naar windows en geeft ie beeld (3x gebeurt) daarna weer black screen. en komt ie niet eens tot een bios"

Zoals de bovenstaande reageerders ook opmerkte zou het ook kunnen zijn dat de lamp achter je scherm kapot is. Zeker omdat ie toch nog 3x wel beeld gaf. Aangezien de SSD led wel knippert lijkt het er op dat het systeem gewoon functioneert maar je kan het niet zien. Heb je toen je de externe monitor probeerde het laptop scherm dichtgeklapt gehouden?
Ik weet niet of er een sneltoets (combinatie) is waarmee je bijvoorbeeld van scherm kan wisselen of het scherm uitbreiden. Bij mijn laptop zitten er wel wat snel toetsten op de F-toetsen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
The Reeferman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:03:
"Het is wel heel apart af en toe start hij wel gewoon door naar windows en geeft ie beeld (3x gebeurt) daarna weer black screen. en komt ie niet eens tot een bios"

Zoals de bovenstaande reageerders ook opmerkte zou het ook kunnen zijn dat de lamp achter je scherm kapot is. Zeker omdat ie toch nog 3x wel beeld gaf. Aangezien de SSD led wel knippert lijkt het er op dat het systeem gewoon functioneert maar je kan het niet zien. Heb je toen je de externe monitor probeerde het laptop scherm dichtgeklapt gehouden?
Ik weet niet of er een sneltoets (combinatie) is waarmee je bijvoorbeeld van scherm kan wisselen of het scherm uitbreiden. Bij mijn laptop zitten er wel wat snel toetsten op de F-toetsen.
Zojuist geprobeerd, helaas geeft de laptop ook met een extern scherm met de klep open of dicht,met de function toetsen geen beeld.

Het is inderdaad apart, lijkt er zelfs op dat als de laptop lange tijd heeft uitgestaan hij besluit het wel te doen. Enkel als ik dan het systeen herstart is het beeld weer weg...

Als ik op caps of numlock druk gaat er ook geen lichtje branden. Dat is ook raar. Heb hem nu met en zonder gpu geprobeerd beide niks..!

Ook met en zonder accu of adapter.

Kan dit mogelijk de cpu zijn?
Heeft u andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:44
Als ik op caps of numlock druk gaat er ook geen lichtje branden.
Das geen goed teken. Bij mij was het bij oude systemen met dergelijk gedrag vaak het moederbord of de GPU. En aangezien je al 2 GPUs hebt geprobeerd neig ik naar moederbord.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWasbeer
The Reeferman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Das geen goed teken. Bij mij was het bij oude systemen met dergelijk gedrag vaak het moederbord of de GPU. En aangezien je al 2 GPUs hebt geprobeerd neig ik naar moederbord.
Oh dear dat is inderdaad niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt idd als moederbord. Zo te zien is ie ook 7 a 8 jaar oud? Dan kan dat wel gebeuren, zeker als je hem al zo lang intensief gebruikt hebt. Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Nog wat suggesties:
* Heeft je bedrade netwerkaansluiting lampjes als er een switch is aangesloten, gaan die aan/knipperen? Gaan de lampjes op de switch aan?
* Kun je zien of de router DHCP verzoeken krijgt en een adres uitgedeeld heeft? Zowel bedraad als wifi.
* Ik heb een draadloze muis met lichtje op de ontvanger. Die gaat alleen branden als hij correct geinitialiseerd is en de muis bewogen wordt. Mogelijk heb je iets vergelijkbaars om activiteit te zien.
* Kun je de harddisk op een ander systeem aansluiten en zo logs/timestamps bekijken?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Pagina: 1