Google bood korting op Play Store-commissies aan Netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
nieuws: 'Google bood korting op Play Store-commissies aan Netflix'

@AverageNL
Volgens documenten uit die zaak wilden Netflix, Spotify en Tinder allemaal de Play Store-commissies te omzeilen en bood Google in bepaalde gevallen kortingen aan om dit te voorkomen, schrijven en .
Dit is een beetje te bondig geformuleerd heb ik het idee. Nu lijkt het alsof Google ze proactief benaderd heeft omtrent kortingen om hun nog niet uitgewerkte wensen te dwarsbomen. Maar het lijkt geheel reactief te zijn geweest.

Obv jouw gelinkte bron;
1) "om dit te voorkomen", Google deed dit niet om het omzeilen te voorkomen en een wens voorkomen lijkt me ook niet kloppen
2) Google deed dit, zoals je in de alinea erna ook schrijft, als poging om de wens tot een alternatieve betaalmethode van tafel te vegen
3) ze wilden het niet alleen, Netflix en Spotify hebben het ook een tijdje omzeild door CC-info direct op te vragen
4) Google heeft heel simpel hun beleid verduidelijkt en een deadline gesteld om de alternatieve methode weg te krijgen. Daar was geen korting voor nodig.
Perhaps most telling is a mention that popular subscription services like Spotify, Netflix, and Tinder have tried to find ways around Google Play Billing and that 30 percent cut. This is no secret, as the direct collection of credit card info by Netflix and Spotify reportedly resulted in Google posting a “clarification” explaining that Play Store apps must use Google’s billing system and giving them a year to change. In this filing, the lawyers accuse Google of offering Netflix a “significantly reduced revenue share” with the apparent intention of squashing its desire to use an alternative payments system.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:38

AverageNL

Redacteur
Hi @eric.1,

Bedankt voor je feedback! Ik heb me hier zojuist nog even over gebogen, en het een en ander aangepast. Daarbij heb ik me gebaseerd op een citaat uit de documenten van de rechtbank:
Similarly, Netflix, Spotify, And Tinder, some of the nation's largest and most popular subscription services, have repeatedly sought to bypass Google Play Billing. In particular, Netflix wanted an alternative payments system. Apparently, in an effort to ameliorate this displeasure, Google offered to take a significantly reduced revenue share percentage to Netflix. Not all developers, however, have met with Netflix's success, even though many have sought to use their own payment systems.
Op basis van jouw feedback en het bovenstaande citaat, heb ik inderdaad opgeschreven dat Netflix en Spotify in het verleden de commissies probeerden te omzeilen, wat tegen het beleid van Google is. Ik heb daarbij geschreven dat Google specifiek in het geval van Netflix kortingen zou hebben aangeboden (wat dus wordt gesteld in de rechtszaak). Er staat nu het volgende in het artikel:
Volgens documenten uit die zaak hebben bedrijven als Netflix en Spotify voorheen geprobeerd om de Play Store-commissies omzeilen, schrijven The Verge en MLex-correspondent Michael Acton. Dat is tegen het beleid van Google.

Google zou volgens de rechtszaak in ieder geval aan Netflix kortingen hebben geboden, om de 'onvrede' over de Play Store-commissies te verminderen: "Netflix wilde een alternatief betalingssysteem. In een poging om dit ongenoegen te verzachten, bood Google blijkbaar een aanzienlijk verlaagd commissiepercentage aan Netflix", luidt het rechtszaakdocument. "Niet alle ontwikkelaars waren echter zo succesvol als Netflix, ook al wilden velen gebruikmaken van hun eigen betalingssystemen."
Ik geloof dat het artikel zo duidelijker is. Maar mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag :)