Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn werk doe ik behoorlijk wat content creatie, met name e-learnings met video etc. Mogelijk in de toekomst ook VR. Verder zal ik ook gamen en streamen op dit systeem, ik wil de overstap gaan maken naar 1440p 144hz, een nieuw scherm is nog niet begroot in dit budget maar tips hiervoor zijn ook zeer welkom!
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2500. Mijn werkgever zal € 2000 euro bijdragen, ik ben bereid er nog €500 euro bij op te leggen. Assemblage kan ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia videokaart i.v.m. nvenc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik ook voice-overs opneem in dezelfde ruimte zou het fijn zijn als het geluidsniveau laag is.
Ga je overklokken?
In principe niet, al heb ik op mijn huidig systeem MSI Afterburner wel gebruikt. Voor de rest heb ik er geen kaas van gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar algeheel advies of deze build "goed" is. Dankzij jullie advies heeft mijn huidige build het 7 jaar volgehouden! Het zou fantastisch zijn als onderstaande dat weet te evenaren, eventueel een videokaart upgrade over een paar jaar vind ik acceptabel. Had nu graag een 3080 ti willen kopen...
Specifieke vragen:
Voor mijn werk doe ik behoorlijk wat content creatie, met name e-learnings met video etc. Mogelijk in de toekomst ook VR. Verder zal ik ook gamen en streamen op dit systeem, ik wil de overstap gaan maken naar 1440p 144hz, een nieuw scherm is nog niet begroot in dit budget maar tips hiervoor zijn ook zeer welkom!
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2500. Mijn werkgever zal € 2000 euro bijdragen, ik ben bereid er nog €500 euro bij op te leggen. Assemblage kan ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia videokaart i.v.m. nvenc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik ook voice-overs opneem in dezelfde ruimte zou het fijn zijn als het geluidsniveau laag is.
Ga je overklokken?
In principe niet, al heb ik op mijn huidig systeem MSI Afterburner wel gebruikt. Voor de rest heb ik er geen kaas van gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar algeheel advies of deze build "goed" is. Dankzij jullie advies heeft mijn huidige build het 7 jaar volgehouden! Het zou fantastisch zijn als onderstaande dat weet te evenaren, eventueel een videokaart upgrade over een paar jaar vind ik acceptabel. Had nu graag een 3080 ti willen kopen...
Specifieke vragen:
- Ik heb de Samsung 980 gekozen vanwege dat het PCI-e 4 is, m.a.w. geschikt voor DirectStorage van Windows 11, klopt deze aanname?
- Kan de PSU ook een eventuele upgrade naar een 3080ti of vergelijkbaar aan?
- Is de ram een goede keus?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 390,45 | € 390,45 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black Solid | € 151,71 | € 151,71 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 161,86 | € 161,86 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 160,50 | € 160,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.293,42 | ||