Toon posts:

[TNET] shopsurvey

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit vrijwel dagelijks in de shopsurvey, maar ik denk dat vooral het punten systeem anders moet.

Nu is het zo dat je 4-10 kunt uitdelen, maar soms dan lees je een posting van mensen die 10-en geven en dan blijkt het een en andere dus niet uitermate perfect maar slechts normaal of matig te noemen.

Bovendien heb je dan wel weer 4 enorme slechte postings nodig om eht gemiddelde van de shop te verlagen.

Dus ik zou zeggen: GOED of SLECHT en voor de rest: alleen een motivatie erbij zodat je zelf de kleuring aan het uiteindelijke getal kunt geven.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Lijkt me ook iets beter, want wat is perfect he..
de ene vind het perfect als ie na een fout van de winkel een week later toch het juiste ontvangt en de andere vind dat al onaanvaardbaar.

Kan je beter het aantal goeie en slechte reacties laten zien denk'k.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als er onterecht tienen uitgedeeld worden dan kunnen we de score gewoon iets lager maken. Alleen 'goed' en 'slecht' gaat de beoordelingen in mijn ogen niet betrouwbaarder maken.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Op zondag 19 augustus 2001 17:15 schreef Femme het volgende:
Als er onterecht tienen uitgedeeld worden dan kunnen we de score gewoon iets lager maken. Alleen 'goed' en 'slecht' gaat de beoordelingen in mijn ogen niet betrouwbaarder maken.
Je kunt natuurlijk naast 'goed' en 'slecht' ook nog andere aanduidingen gebruiken, bijvoorbeeld 'redelijk' enz.
Met een punten systeem (zoals nu) loop je altijd het risico dat het ene persoon een 9 geeft als hij bedoeld: 'zeer goed' terwijl de andere dit ziet als 'gewoon goed'.

Verwijderd

Hmm ondanks dat deze thread een oude koe is wil ik m toch ff weer onder de aandahct brengen :)
Als je niet lager dan een 4 kan geven en wel de schaal 1-10 gebruikt wordt het beeld natuurlijk verdraaid, want een 8 kan 2 dingen betekenen: een 8 op de 1-10 schaal of een 8 op de 4-10 schaal wat over eenkomt met een 6,7 ofzo en idem voor de andere scijfers :P
Zeker als je zelf nog nooit een survey hebt ingevuld lijkt t alsof alle winkels vrij goed presteren omdat het op een 1-10 schaal is ware t niet dat dat neit mogelijk is.
Ik denk dus dat het beter is om of gewoon van 1-10 te kunnen geven ( wat denk ik dus niet mogelijk is ivm lamers) of een andere schaal in te stellen waar cijfers iets minder gewicht hebben bv 1-5 zodat niet voor een keer het hoogste 4 keer het laagste nodig is om het cijfer op het "0" peil te krijgen.

Verwijderd

>tff :+

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Achter de deuren hebben we het hier ook al over gehad en is er tot nu toe alleen maar een klein stukje in de FAQ erbij gekomen:
http://www.tweakers.net/reviews/331/3
• Een goede ShopSurvey beoordeling, hoe doe ik dat nou het beste?
Wij zijn ervan bewust dat dit nog niet zoveel uitmaakt als er gehoopt werd, maar om dan alles te gaan controleren wat de SS betreft is onbegonnen werk. Het streven naar een goed ingevulde SS is nooit mogelijk, omdat er rekening gehouden moet worden dat een 10 een überperfecte winkel moet zijn terwijl een 4 dan weer het slechtste van het slechtste moet voorstellen. Helaas zijn er mensen die met een enkele slechte ervaring alles 4 toedelen, in plaats van te kijken naar andere goeie punten en deze dan meenemen in de beoordeling.

Verwijderd

Kijk die faq snap ik allemaal wel, en ik snap natuurlijk ook dat er never nooit niet een perfecte ss gemaakt kan worden omdat simpel weg de miningen over cijfers verschillen. Maar onder het motto leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker kan je wel de verwarring voorkomen.
[voorbeeld]Want als ik nou naar mn eigen ss kijk die ik net heb ingevuld http://www.tweakers.net/shopsurvey/3249 (nexT)
Ik vind de dingen waar ik een 4 voor heb ingevuld een 4 in het 1-10 systeem niet in het 4-10 systeem en ik kan nu best bergrijpen dat mensen denken dat ik een of andere gefrusteerde gast ben omdat ik mn monitor niet heb binnen 3 dagen want ik heb 4en ingevuld. Dit is dus echter niet zo maar ik ben ook verrre van profesioneel te woord gestaan [/voorbeeld]
Dus wat is er op tegen om het puntensysteem wat duidelijker te maken? :)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 19 augustus 2001 @ 16:16:
Ik zit vrijwel dagelijks in de shopsurvey, maar ik denk dat vooral het punten systeem anders moet.

Nu is het zo dat je 4-10 kunt uitdelen, maar soms dan lees je een posting van mensen die 10-en geven en dan blijkt het een en andere dus niet uitermate perfect maar slechts normaal of matig te noemen.

Bovendien heb je dan wel weer 4 enorme slechte postings nodig om eht gemiddelde van de shop te verlagen.

Dus ik zou zeggen: GOED of SLECHT en voor de rest: alleen een motivatie erbij zodat je zelf de kleuring aan het uiteindelijke getal kunt geven.
Maar misschien gaat iedereen dan steeds goed invullen ipv een 10, dan heb je toch uiteindelijk hetzelfde resultaat :?
En om ff op de moraalridder tour te gaan, wat jij matig vind kan natuurlijk voor de andere al perfect zijn.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Tis heel erg moeilijk, ik vind het terecht dat ervoor is gekozen om niet lager als een 4 te gaan en ik denk dat dat weinig af doet aan de service.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat als het bij één klant fout gaat, die toevallig op T.net zit je dan toch nog wel redelijk op koers blijft.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar is het dan ook niet beter om te kiezen dat je aan de bovenkant ook niet verder kunt gaan dan 8. Dat houdt het gemiddelde wat rechter. Of dat je kunt kijken naar de modus van bepaalde cijfers inplaats van het gemiddelde.

Ik meet de kwaliteit van een winkel meer af aan hoe ze met klachten omgaan dan op het leveren van bestellingen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Robin Vreuls schreef op 21 December 2002 @ 19:49:
Achter de deuren hebben we het hier ook al over gehad en is er tot nu toe alleen maar een klein stukje in de FAQ erbij gekomen:
Hoe kwam dat ook alweer? ;)

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Rene59 schreef op 22 december 2002 @ 21:13:
[...]

Hoe kwam dat ook alweer? ;)
Explain :)?!

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Pagina: 1