rookmelder op afstand uitzetten aanschaffen advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09-2023
Goedendag, Ik heb nu normale rookmelders op batterij en ze gaan soms wel eens af (vals alarm) als ik niet thuis bent. super irritant voor de buren want die zitten in de herrie tot ik thuis kom. nu zit ik te denken aan slimme rookmelders maar wil bij een valse alarm deze uit kunnen zetten op afstand. bestaan deze rookmelders? zoja hoe kan ik ze herkennen en heb je hier advies in?

het lieftst wil ik een rookmelder hebben op netstroom omdat je dan geen gedoe meer hebt met batterij
of het moet een batterij zijn die 10 jaar meegaat

heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55

Reptile209

- gers -

Waarom gaan ze af? Ik heb melders op batterijen, en ik zorg dat ik ze ieder jaar in april vervang. Nog nooit een vals alarm gehad en kost bijna niks om het zo de gebruiken, alleen de jaarlijkse discipline. Of geef je buren een sleutel om even poolshoogte te kunnen nemen als er iets staat te gillen (ook wel handig in geval van brand trouwens ;) )

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, als er niks gebeurt (dwz je staat niet te koken o.i.d.) dan zou je rookmelder niet af moeten gaan. Ik zou daar naar kijken want blijkbaar is er iets mis.

En de meeste rookmelders met batterij die je nu koopt hebben idd een batterij voor 5 of 10 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2021 03:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb goede ervaringen met de Nest Protect.
https://tweakers.net/sens...tect_p407641/vergelijken/
Lijken momenteel nergens te vinden, maar toch zie ik wel aanbiedingen soms. Schrik niet van 100 euro per device.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
ik vermoed doordat het een oude boerderijwoning betreft dat stof de boosdoender is.
het kan ook zijn dat de kwaliteit van de rookmelder niet helemaal perfect is -)

de rookmelders zijn op elke ruimte al een keer af gegaan terwijl ik niet thuis was en dan ik mijn ouders bellen om naar mijn woning te rijden (als die toevallig thuis zijn)

van de buren krijg ik gewoon een app dat die rookmelder staat te loeien en ik aub dat ding uit kan zetten.
sleutel afgeven zie ik niet zitten.....

@kecin kan je die rookmelder uitzetten als je niet thuis bent via een app? ik neem aan dat je ook een hittemelding op deze rookmelder heb?

zijn alle slimme rookmelders op afstand uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb goeie ervaringen met rookmelders van Ajax.
Hierbij heb je voor het slimme gedeelte wel een 'Hub' nodig, maar heb je ook gelijk een basis voor een (draadloos) alarmsysteem.

Melders hebben een sensor voor snelle temperatuur stijging, rook, en er is ook een koolmonoxide variant.

Edit: ook onderling te koppelen, en uiteraard push notificaties naar de app gebruikers.

[ Voor 13% gewijzigd door Koekstra op 29-08-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38
Ga eerst na waarom ze afgaan. Welk type heb je? Gewoon simpele optische? Dan zou het aan stof of zo kunnen liggen. Combi met CO melding? Dan een verwarmingsmonteur laten komen en meten. Of de lokale brandweer eens vragen of ze een meting willen doen. Als onderdeel van een oefenavond of opleiding of zelfs zomaar willen ze misschien wel langs komen. Als je in regio Rotterdam-Rijnmond (17) woont, kan ik wel eens navragen.

En op basis van welke controle ga je op afstand een melder uitschakelen? Nogmaals: een melder gaat niet zomaar af. Mits je een goedgekeurd type hebt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
bedankt voor je antwoord. het zijn gewoon goedkope optische rookmelders zonder co melder.
een meting laten uitvoeren zou een optie zijn als de nieuwe betrouwbare rookmelders ook af gaan bedankt voor de tip!

wat betreft mijn controle op afstand:
het huis is opgedeeld in meerdere delen die verhuurd word dus als er echt brand zou zijn weet ik het meteen van de buren. tevens met een hittemelding kan je ook al veel info weten. ik kan altijd wel iemand even naar huis laten gaan om te controleren al is het de buren die even langslopen.

Ik verwacht met een goede aanschaf dat ik geen valse meldingen meer krijg en elke melding serieus moet laten controleren of er echt brand is en zodoende hulpdienst inschakelen.
Pagina: 1