pc op tv, maar dan (redelijk) scherp ?

Pagina: 1
Acties:

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik heb gisteravond mijn PC even aangesloten op de tv. Dit is gelukt, alleen is dit super-wazig. Ik kan zelfs de tekst in 640x480 niet lezen.

Ik heb een ASUS 8200 deluxe en een Sony 32FX60, een kaart van 1100,- en een tv van 2500,- en dan is het nog niet scherp...... :(

Weet iemand wat ik fout doe, of is er misschien iemand die een apparaatje kent dat van een monitor aansluiting een video aansluiting maakt (scherp !!).

Groeten Jeroen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Heb met mijn tv out op de breedbeeld tv (philips, was 6000 piek ofzo) ook wazig beeld. In 800*600 is het nog een beetje te doen. Moet dan wel de modus terug zetten op 4*3 (zwarte balken links en rechts) om normaal te lezen. Als de film dan aanstaat kan ie weer naar 16*9, verbreed of breedbeeld (afhankelijk van film)
Wat ik hier mee wil zeggen, de kwaliteit van de TV-Out op de GeForce kaarten is gewoon niet zo hoog.

Verwijderd

moved HA >> VB

Verwijderd

Je doet niets fout, het klopt helemaal hoor. Wat nog wel handig is om te vermelden is wat voor kabel/aansluitingen je gebruikt.
En ja de tv-out van de GF-kaarten is nou eenmaal niet super nee, redelijk acceptabel bij films (divx ofzo) maar dan hebbie het wel gehad.

Verwijderd

Dat krijg je ook nooit super scherp, het beeld wordt op een TV niet per pixel opgebouwd zoals bij een computer monitor, maar door RGB rasters. Ga maar eens heeeel dicht op je TV zitten en dan zie je allemaal rode, groene en blauwe verticale lijnen.

Ik weet niet precies wat de resolutie van een TV is maar 640x480 haalt hij waarschijnlijk niet. Als je dat er wel op probeerd af te beelden dan zullen er wel verticale lijnen wegvallen waardoor de boel onscherp wordt.

Het precieze weet ik er echter ook niet van :)

Verwijderd

Hoort gewoon zo, films lijken er trouwens een stuk beter uit te zien ten op zichte van de desktop. Misschien krijg je nog iets betere kwaliteit als je een s-video aansluiting gebruikt (als je die hebt) maar bij mij maakt het niet uit.

Verwijderd

Een computerbeeld en een tv-beeld zijn ook niet te vergelijken, daarvoor verschillen de principes te veel. Naast alle dure scanconverter oplossingen (Analoge Way etc.), is er eigenlijk maar één kaart die een fatsoenlijk PAL-signaal produceert (en ik heb er heel wat door een vectorscope gezien) en dat is/was de Matrox G400.
Pagina: 1