Ideapad 5 opladen met USB-C, al zit er een barreljack op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derikkert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-04 15:30
Mijn laptop, de Lenovo Ideapad 15ARE05, heeft een al een barreljack voor opladen, maar ook een USB-C poort met de Power Delivery standaard; zou de laptop kunnen opladen met USB-C (met degelijke Power Delivery oplader & kabel) zonder dat je ooit de barreljack hoeft te gebruiken?

Het enige wat ik kon vinden was voor laptops met alleen USB-C, en dat het theoretisch mogelijk was om met of zonder barreljack je laptop te kunnen opladen, als de USB-C poort(en) maar PD hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Je hebt die laptop al, toch? Dan zou ik zeggen: kijk in de handleiding, of probeer het.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja dat kan gewoon, scheelt weer zo'n grote oplader meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51
zou de laptop kunnen opladen met USB-C (met degelijke Power Delivery oplader & kabel) zonder dat je ooit de barreljack hoeft te gebruiken?
Wat denk je zelf?

Waarom zou een fabrikant in hemelsnaam ondersteuning voor laden op een usb-c-poort maken als dat alleen maar betekent dat je er naast de barreljack een extra kabel in moet stoppen?

Nee, natuurlijk niet. Dus is de usb-c gewoon helemaal los te gebruiken voor laden.

Een barreljack is alleen degelijker, maar kan ook alleen maar laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
derikkert schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 01:04:
Mijn laptop, de Lenovo Ideapad 15ARE05, heeft een al een barreljack voor opladen, maar ook een USB-C poort met de Power Delivery standaard; zou de laptop kunnen opladen met USB-C (met degelijke Power Delivery oplader & kabel) zonder dat je ooit de barreljack hoeft te gebruiken?

Het enige wat ik kon vinden was voor laptops met alleen USB-C, en dat het theoretisch mogelijk was om met of zonder barreljack je laptop te kunnen opladen, als de USB-C poort(en) maar PD hebben.
Ja dat kan prima. Er zijn ook versies waar alleen een USB-C lader word meegeleverd en op de metalen versies zit de barrel lader niet op. Alleen je hebt de barrel lader toch dus dat is altijd handiger want dan heb je de USB-C vrij. Maar als je een USB-C dock of zo wil gebruiken dan kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 13:11

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De versie van mijn dochter heeft alleen een usb-c lader erbij en geen barreljack zoals hierboven ook al aangegeven. Moet dus geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondB
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-08-2022
Hoi allen,

Ik heb de Lenovo Ideapad 5 15ARE05. Ik heb contact gezocht met Lenovo en zij geven aan dat mijn laptop niet opgeladen kan worden met de powerbank van Lenovo, maar kunnen niet uitsluiten of het met een andere powerbank wel zou kunnen. Door onderstaand bericht twijfel ik nu of dat er écht geen mogelijkheid is tot opladen via USB-C PD icm een krachtige powerbank. Kortom; kan deze Lenovo worden opgeladen via USB-C PD?

Groeten,
Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4.7439294839
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05-2024
Deze laptop heeft zeker wel ondersteuning voor USB-PD. Ik heb deze laptop en laad deze dagelijks op met een USB-PD lader (90W). Verder heb ik deze laptop ook een keer met een powerbank die USB-PD (18W) ondersteunt opgeladen en dat werkt ook prima (al is het natuurlijk wel vrij traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondB
Dankjewel voor je reactie. Voordat ik op dit topic terecht kwam heb ik contact opgenomen met Lenovo zelf en zij geven aan dat de laptop niet opgeladen kan worden via USB C-PD. Althans, niet met hun eigen powerbanks. Hierdoor slaat (sloeg?) bij mij de twijfel toe of het nu wel of niet kan. Zou je kunnen aangeven (ingeschat) wat het tijdsverschil is wanneer je laadt met 90W ipv 18W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
RaymondB schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:08:
Dankjewel voor je reactie. Voordat ik op dit topic terecht kwam heb ik contact opgenomen met Lenovo zelf en zij geven aan dat de laptop niet opgeladen kan worden via USB C-PD. Althans, niet met hun eigen powerbanks. Hierdoor slaat (sloeg?) bij mij de twijfel toe of het nu wel of niet kan. Zou je kunnen aangeven (ingeschat) wat het tijdsverschil is wanneer je laadt met 90W ipv 18W?
Volgens mij is dat 90/18 keer zo langzaam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaymondB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:54:
Ik heb de Lenovo Ideapad 5 15ARE05. Ik heb contact gezocht met Lenovo en zij geven aan dat mijn laptop niet opgeladen kan worden met de powerbank van Lenovo, maar kunnen niet uitsluiten of het met een andere powerbank wel zou kunnen. Door onderstaand bericht twijfel ik nu of dat er écht geen mogelijkheid is tot opladen via USB-C PD icm een krachtige powerbank. Kortom; kan deze Lenovo worden opgeladen via USB-C PD?
Dat is vreemd, want op het eigen forum staat het volgende:
According to the User Guide this model can be charged either using a charger with a round barrel-style connector or a USB-C connector. If you're going to use a USB-C charger then it must be compatible with the Power Delivery (PD) feature. The label on the charger should indicate that it supplies 4 voltages ranging from 5VDC to 20VDC.
Staat dus zelfs in de handleiding vermeld. Daar staan wellicht ook de verdere specificaties vermeld.

EDIT:
Ik zie nu pas dat er een oud topic gekicked is.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RaymondB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:54:
Ik heb contact gezocht met Lenovo en zij geven aan dat mijn laptop niet opgeladen kan worden met de powerbank van Lenovo, maar kunnen niet uitsluiten of het met een andere powerbank wel zou kunnen.
Dat zal wel corporate speak zijn voor: wij hebben geen zin om hier support op te geven.
Of het betekent dat Lenovo zich niet aan de USB-PD specs houdt bij een van de USB-PD producten.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan een N=1 type ervaring zijn.

maar hier op het werk hebben we HP laptops met een barreljack en een USB-C. En schermen met een usb-c charger ingebouwd. Dat werkt normaal gesproken prima. scherm houd de laptop geladen, en laad hem op indien nodig.

TENZIJ
Je laptop acu echt compleet leeg is, dan wil hij gewoon niet meer opladen van de usb, totdat je hem 10 min aan de barrelcharger hebt gehangen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondB
@Cinemaskoop Dus toch zo eenvoudig om het te benaderen. Thanks.

@CH4OS Duidelijker dan dat kan het bijna niet zijn, zeker als Lenovo support het zelf stelt.

@Juup Die indruk krijg ik als ik kijk naar de reacties die ik krijg, jammer.

@heuveltje / iedereen, bedankt voor de toevoeging. Wat ik mij dan nog wel afvraag is of de kwaliteit van de accu in de laptop achteruit kan gaan wanneer er via een Powerbank PD wordt opgeladen in plaats van 230V? Of maakt dit qua prestaties niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

[b]RaymondB in "Ideapad 5 opladen met USB-C, al zit er een barreljack op?"RaymondB schreef op zondag 31 juli 2022 @

@heuveltje / iedereen, bedankt voor de toevoeging. Wat ik mij dan nog wel afvraag is of de kwaliteit van de accu in de laptop achteruit kan gaan wanneer er via een Powerbank PD wordt opgeladen in plaats van 230V? Of maakt dit qua prestaties niet uit?
Zou niet uit moeten maken. De voltage regelaar in je laptop maakt er toch dezelfde spanning van. Vraag me alleen af hoe lang zo'n powerbank de spanning hoog genoeg kan houden

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

RaymondB schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:08:
Ik heb hetzelfde model, ik kan bevestigen dat je hem ook met usb c kan opladen. Gebruikte daarvoor mn Samsung 45w lader.
Pagina: 1