Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiglitz97
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-08-2021
Op dit moment heb ik een laptop waar ik veel gebruik van maak, de Acer Nitro AN515-44.

Nu heb ik twee externe monitoren gekocht (2x https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000015820710/?s2a= ), een zit aangesloten op de HDMI poort, de andere heb ik gebruikt met een HDMI converter naar USB type C ( https://www.coolblue.nl/p...hdmi-converter-zwart.html ).

Nu kan mijn laptop niet de USB C poort gebruiken (bliksemschicht ontbreekt, hierdoor kan er geen video output binnenkomen), nu wil ik toch gebruik maken van mijn tweede scherm, zijn hier nog tips voor? Ik heb USB 3.0 poorten of nieuwer. Ik heb de Type C al geprobeerd in de USB A poort (met een USB C naar USB A adapter, dit werkt echter niet). Voordat ik nog meer spullen ga aanschaffen die niet nodig zijn zou ik graag raad willen.

Alvast vriendelijk bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Die bliksemschicht heeft weinig met wel of geen video te maken maar met opladen van de laptop.

Van de Acer website:
USB Type-C Detail

USB Type-C port:

USB 3.2 Gen 2 (up to 10 Gbps)
USB charging 5 V; 3 A
Het is dus 'gewoon' een USB poort zonder displaylink of Thunderbolt.

Geen idee of een 2e aansluiting nog via een hub oid. zou kunnen maar ik denk van niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:43
Als je laptop maar een video uit heeft en geen video kan doen over USB C zijn je opties beperkt. Dat moet je waarschijnlijk aan een oplossing gaan denken zoals pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

Deze wordt volgens mij via USB aangestuurd. Heb er in het verleden nog al een aantal in mijn handen gehad, en het was hit or miss of ze op verschillende typen laptops werkte. (en dat waren nogal wat verschillende, diverse intel laptops van i3 tot i7, chromebooks, macbooks) Er was in ieder geval een driver nodig en als je er op wil gaan gamen zal dat mogelijk niet het gewenste resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Als je alleen een HDMI poort hebt voor video zijn je enige opties om twee schermen aan te sturen dingen als DisplayLink. Dat werkt altijd minder goed dan via HDMI of DisplayPort.

Overigens staat de 'bliksemschicht' voor Thunderbolt, maar zijn er ook laptops die DP over USB-C kunnen zonder dat het een Thunderbolt poort is (soms wel aangegeven met een icoontje, maar niet noodzakelijk).

[ Voor 37% gewijzigd door PatrickH89 op 29-08-2021 10:59 ]