Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emre076
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 14:01
zoals de titel al suggereert krijg ik het niet voor elkaar om de fortigate direct aan te sluiten op de NTU kastje
er zijn meerdere posts over dit onderwerp in de forums, wat ik ook heb doorgenomen en dus de werkende instellingen overgenomen heb maar helaas. de fortigate krijgt geen ip adres.

de posts waar van ik de instellingen overgenomen heb zijn al een paar jaar oud. kan het dan zo zijn dat het simpelweg outdated is?

wat mij ook opviel is dat ik de optie "tunnel" niet heb onder "set type" als ik de "pppoe" interface aanmaak

het gaat om fortigate 60D v6.0.9 v6.0.13

voorheen zat ik bij telfort (inmiddels overgenomen door KPN) toen had ik de xperiabox v8 in bridge gezet en de mac addres gekopieerd naar de wan1 interface en op dhcp gezet.

wat ik van jullie ook graag zou willen weten is of dat het nog wel verstandig om zo een oud model + oudere FW direct te exposen aan het internet

ik heb er 2 de andere staat in me kamer in passthrough mode.
ik had ze van werk gekregen om er mee te hobbyen en voor mij studie van NSE4 dus mijn kennis is niet zo heel hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou als éérste eens gaan kijken of je die 60D eens kunt upgraden naar de laatste '6' FW versie (6.7.5) óf misschien zelfs wel naar 7.0.1

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:31
Kan je FortiOS niet naar 6.0.13 upgrade? Er zijn nog al wat CVE's voor FortiOS 6.0.9 t\m 6.0.12.

Volgens Fortinet is FortiOS 6.0.13 laatste versie die Fortigate 60D ondersteund.

[ Voor 30% gewijzigd door plizz op 28-08-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emre076
Will_M schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:33:
Ik zou als éérste eens gaan kijken of je die 60D eens kunt upgraden naar de laatste '6' FW versie (6.7.5) óf misschien zelfs wel naar 7.0.1
nope 6.2.x en hoger ondersteunt 60D niet
nieuwste is volgens mij 6.0.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emre076
plizz schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:34:
Kan je FortiOS niet naar 6.0.13 upgrade? Er zijn nog al wat CVE's voor FortiOS 6.0.9 t\m 6.0.12.

Volgens Fortinet is FortiOS 6.0.13 laatste versie die Fortigate 60D ondersteund.
ik ben inmiddels van werkgever veranderd en heb dus geen toegang meer tot het fortinet portal om de fw te downloaden. ik had toen een account op het fortinet portal.

ik weet niet hoe ik het anders kan binnen halen (op een legaal manier):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt die zaken alleen binnen halen als je een geregistreerd device hebt. SDN is bést leuk maar het is meer een verkoopmodel dan dat 't echte kwaliteit is. Bij m'n werkgever is FG inmiddels ook al géén prefered supplier meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emre076
emre076 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

ik ben inmiddels van werkgever veranderd en heb dus geen toegang meer tot het fortinet portal om de fw te downloaden. ik had toen een account op het fortinet portal.

ik weet niet hoe ik het anders kan binnen halen (op een legaal manier):P
ik heb in de tussen tijd even snel met google versie 6.0.13 binnen gehaald en de units bijgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

emre076 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

ik heb in de tussen tijd even snel met google versie 6.0.13 binnen gehaald en de units bijgewerkt
Jij 'Boefje' >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Security updates achter een paywall vind ik evengoed crimineel :+

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1