Hoe media terugzetten WhatsApp?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManonSx
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08 10:49
Hi Tweakers,

Sinds kort ben ik vrijwel alle media kwijt in Whatsapp op mijn iPhone, zoals op de foto te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TKaVpFlkQSSNZBXKuySshhy6o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqkjWaUydB7UCV8Wvh2txHjb.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel Apple als Whatsapp kunnen mij niet verder helpen. Ik heb al geprobeerd om Whatsapp te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dit mocht niet baten. Aangezien ik elke week een reservekopie maak, staat dus nu de ‘foute’ reservekopie als enige beschikbaar. Is er nog een manier om toch binnen Whatsapp een eerdere reservekopie aan te spreken?

Als ik namelijk mijn telefoon ga resetten, raak ik weer andere dingen kwijt.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij kun je kiezen voor een oudere reservekopie van je iphone:

https://www.appletips.nl/oude-icloud-reservekopie/

Maak altijd eerst een reservekopie van je huidige situatie

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 28-08-2021 20:14 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManonSx
@Falcon
Dan moet ik mijn iPhone weer herstellen en dat wil ik niet. Daar heb ik laatste tijd al teveel problemen mee gehad. Ben ook al contacten kwijt geraakt en daar maakte een oudere reservekopie geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ManonSx Prima.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManonSx
@Falcon nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47

4POX

Everybody is wired

Ik lees hier dat je niet jouw iPhone hoeft te restoren

https://faq.whatsapp.com/...our-chat-history/?lang=en

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:15
Zowel Apple als Whatsapp kunnen mij niet verder helpen :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManonSx
@4POX
Dat had ik inderdaad ook gevonden!
Maar dan is dus het probleem dat de reservekopie te recent is en dus geen verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ManonSx schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:33:
@Falcon
Dan moet ik mijn iPhone weer herstellen en dat wil ik niet. Daar heb ik laatste tijd al teveel problemen mee gehad. Ben ook al contacten kwijt geraakt en daar maakte een oudere reservekopie geen verschil in.
Contacten kan je desnoods gewoon exporteren naar een vcard.
Kijk eens met iMazing of de bijlagen dan wel te zien zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManonSx
@WhatsappHack Dat van die vcard had ik inderdaad ook gevonden, maar helaas dus te laat.

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van iMazing, dus ook hier zijn de bijlagen weg.

Is er een manier waarop ik een oudere reservekopie kan benaderen binnen Whatsapp?
De reservekopie die er nu is, is te recent, dus dan zijn de problemen er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ManonSx schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:52:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van iMazing, dus ook hier zijn de bijlagen weg.
1.) Heb je dat gecheckt of is dat een aanname?
2.) Heb je toevallig een reservekopie die je met iTunes hebt gemaakt nog op je Mac/PC staan of op een externe schijf o.i.d. of heb je enkel iCloud back-ups?

Tenslotte. Als je denkt dat de reservekopie van je iPhone zelf in iCloud mogelijk nog alle data heeft, kan je eens kijken of je de data naar voren kan toveren als je een kopie van je iCloud-account opvraagt via https://privacy.apple.com/

Trouwens... Dat WhatsApp de bijlagen niet meer herkent is één ding, maar foto en video's worden standaard ook op je filmrol opgeslagen. Heb je al eens gekeken of ze daar niet nog doodleuk staan? (Tenzij je dit zelf uit had gezet natuurlijk.) Kan je er weliswaar niet meer naar zoeken vanuit WhatsApp, maar dat is een ander verhaal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 11:37
@ManonSx ik heb de titel van je topic aangepast naar "Hoe media terugzetten WhatsApp?". Probeer altijd een titel te kiezen die het onderwerp goed beschrijft. Hopelijk lukt het om het terug te zetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dit doet me sterk denken aan een probleem op de Android telefoon van mijn moeder. De SD card waarop de foto's werden opgeslagen was stuk/corrupt. Die corrupte foto's gingen vervolgens wel de Whatsapp backup in, om een of andere reden. En toen was het einde foto's. Dit hebben we opgelost met een nieuwe SD card, maar de corrupte foto's uit de Whatsapp backup bleven corrupt helaas.

SD card corrupt kan natuurlijk niet op een iPhone. Maar het probleem lijkt wel exact hetzelfde. Het enige wat ik misschien nog kan bedenken, is dat je onvoldoende ruimte hebt in de cloud voor je backup, en dat bepaalde foto's niet worden meegenomen of zoiets?

Succes.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1