Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ylg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 01:04
Onlangs een netwerk switch gekocht, maar ik heb volgens mij de verkeerde gekocht.
Het gaat om de TP-Link RP108GE. Blijkbaar moet het voeding krijgen via ethernet (PoE).
Ik heb thuis internet van Ziggo en heb de Connect Box Giga modem. Ondersteunt deze modem PoE, zoja hoe moet ik deze dan aansluiten.

Is er nog een ander manier om dit ding stroom te geven of moet ik een speciale adapter kopen (pricewatch: TP-Link TL-POE150S)?

Of is het beter om deze terug te sturen en een andere te kopen. Welke managed network switch is makkelijker in gebruik en vergelijkbaar als deze (qua prijs, specs etc.).

Beste antwoord (via ylg op 28-08-2021 23:40)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
HKLM_ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Die switch heeft toch gewoon een DC in aan de achterkant zitten voor zijn stroomvoorziening. Waar haal je vandaan dat POE voeding nodig is?
Dat is geen input, maar een output.

@ylg Bij nader inzien zou ik de switch retour sturen, als je geen reverse PoE nodig hebt.
Koop dan een simpele unmanaged switch (of managed voor mijn part).
Met een TP-Link of Netgear zit je altijd goed.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
De Ziggo modems ondersteunen géén POE. Een POE adapter zal uitkomst bieden.
Maar allereerst de vraag: waarom denk je een managed switch nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ylg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 01:04
Bedankt voor je reactie, dan ga ik zo'n adapter halen.
Eigenlijk heb ik gewoon een switch nodig met meer poorten dan wat de modem aanbiedt (teveel apparaten die nu via ethernet wordt aangesloten). Managed of unmanaged maakt niet veel uit en prijs verschil valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
ylg schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:52:
Onlangs een netwerk switch gekocht, maar ik heb volgens mij de verkeerde gekocht.
Het gaat om de TP-Link RP108GE. Blijkbaar moet het voeding krijgen via ethernet (PoE).
Ik heb thuis internet van Ziggo en heb de Connect Box Giga modem. Ondersteunt deze modem PoE, zoja hoe moet ik deze dan aansluiten.

Is er nog een ander manier om dit ding stroom te geven of moet ik een speciale adapter kopen (pricewatch: TP-Link TL-POE150S)?

Of is het beter om deze terug te sturen en een andere te kopen. Welke managed network switch is makkelijker in gebruik en vergelijkbaar als deze (qua prijs, specs etc.).
Die switch heeft toch gewoon een DC in aan de achterkant zitten voor zijn stroomvoorziening. Waar haal je vandaan dat POE voeding nodig is?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 16:14

RvV

Grappig. Ik had ze nog niet eerder gezien, zulke reverse PoE switches waar een DC out van 5 / 12V op zit.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

[...]

https://www.tp-link.com/u...tch-accessory/tl-rp108ge/
Even @RvV 's opmerking benadrukkend: het is een DC output port

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
[...]

Dat is geen input, maar een output.

@ylg Bij nader inzien zou ik de switch retour sturen, als je geen reverse PoE nodig hebt.
Koop dan een simpele unmanaged switch (of managed voor mijn part).
Met een TP-Link of Netgear zit je altijd goed.
Pagina: 1