Mac shooters?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Mijn vraag:
Zijn er local multiplayer shooters voor de laatste versies van MacOS (64-bit)?

Op het werk (enkel MacBooks) speelde we in de pauzes wel eens een ronde CoD2 of CoD4.

Tegenwoordig hebben we allemaal de laatste versies van MacOS, waarbij 32-bit applicaties niet draaien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro touch at
- MacBook Pro (non touchbar)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Elke CoD (op steam) afgegaan, welke compatibel is met Mac, maar bij elke staat een melding dat het niet 64-bit is.

- Multiboot Windows, dit is niet ideaal omdat we voor "even een rondje" de PC opnieuw moeten starten in Windows, waarna ik bijvoorbeeld m'n workflow opnieuw moet starten op Mac en niet iedereen heeft de schijfruimte voor een losse Windows installatie. (Ook geen licenties e.d.)

Beste antwoord (via Accretion op 31-08-2021 10:40)

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Google stadia gebruiken op de Mac of een andere streaming service. Werkt perfect!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:09
Ik vind over het algemeen gamen op de Mac waardeloos, des te vervelender omdat de hardware best wel wat aan kan. Ik heb naast native games ook wel wat uitgeprobeerd met Wine achtige dingen als Porting kit, maar op mijn M1 MacBook vind ik dat tot nu toe ook teleurstellend. In dat opzicht was de Mac al niet het platform als je wilt gamen, maar is het met eerst het niet meer ondersteunen van 32bit en later de ARM transitie alleen maar minder geworden. (Verder afgezien van gamen vind ik de M1 MacBook fantastisch hoor en vind ik macOS erg fijn.)
Ik zou het wel fijn vinden als Apple iets meer energie zou steken in het aantrekkelijk maken van games voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Warsow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Die ziet er op zich wel tof uit, ik ben alleen bang dat het iets te fast-paced is voor sommige (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Accretion schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Die ziet er op zich wel tof uit, ik ben alleen bang dat het iets te fast-paced is voor sommige (:
En CoD niet? Dat was zeker vanaf Cod4 de definitie van fast paced :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Google stadia gebruiken op de Mac of een andere streaming service. Werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
nelizmastr schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:21:
[...]

En CoD niet? Dat was zeker vanaf Cod4 de definitie van fast paced :+
Nuja, de wat oudere collega's vonden het prima als ze gewoon in een hoekje konden gaan zitten snipen.

Maar als de movement speed/jumps te hoog zijn, kunnen ze 't niet meer volgen. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
CyberMania schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:27:
Dit is wel een interessant idee, ik was aan het denken aan LAN games.

Als we met z'n alle Stadia (o.i.d) doen dan zouden we nog CoD kunnen spelen, en waarschijnlijk ook wel een private match starten.

De netwerksnelheid op kantoor is niet denderend, ben benieuwd hoe dat gaat als er 6-8 man op stadia zitten.

Maar het is zeker een optie, omdat de collega's met een oudere MacBook vaak klagen over prestaties of opslagruimte, wat met Stadia fair/ideaal zou moeten zijn.

Ik denk niet dat ik een maandelijks bedrag kan lospeuteren hiervoor, maar als we met de IT afdeling wat aanklooien met Stadia, zal de rest wel volgen, vermoed ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 29-08-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik had al een Bootcamp/dualboot Windows op m'n Mac en heb er voor gekozen om daar Steam+CoD4 op te zetten.

Voor een collega met een M1 Macbook (en een ander met x64) hebben we Crossover getest; dit lijkt qua performance erg goed te draaien!

In principe:
- Op krachtige hardware -> VM kan prima
- Makkelijkste in gebruik -> Crossover
- Beste qua performance/compatibility -> Windows installeren op Mac
Pagina: 1