Toon posts:

Lekkage via douchewand ' normaal' volgens Sealskin

Pagina: 1
Acties:

• sebmar
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20-09 08:10
Hoi,

bij ons is onlangs de badkamer gerenoveerd. We hebben zelf de spullen uitgezocht en gekocht en alles laten slopen, inbouwen etc. door een aannemer. Dit ging allemaal prima en soepel en het ziet er mooi uit.
Nu viel me een tijdje terug op dat er bij de douchewand (Sealskin Soho) water naar buiten lekte via het onderste profiel (waar het glas van de wand inzit) wanneer er water langs de binnenzijde van het glas van de wand omlaag liep.
Na alles drooggemaakt te hebben en met de handdouche water op het glas te zetten is het duidelijk dat er water via het profiel, onder het glas door naar buiten komt. De kitafdichting met de vloer is waterdicht, het komt echt via het profiel dus het lijkt alsof het rubber in het profiel het glas niet goed afdicht.
E.e.a. aangekaart bij Sealskin, via de verkoper, en nu geeft Sealskin aan dat op deze manier testen niet representatief is omdat iedere douchewand bij de test zal lekken.... 8)7 Lijkt me stug, en was niet het geval met onze oude Sealskin Duka. Sealskin gaf verder aan eventuele kit aan de binnenzijde van de vloerafdichting in de hoeken te verwijderen. (Het lijkt zo te zijn dat de glasafdichting in de hoeken niet volledig waterdicht is en eventueel water via lekgaatjes afgevoerd dient te worden. Dit heb ik gevraagd maar geen antwoord op gekregen.) Dit hebben we gedaan (geen idee waarom het vloerprofiel tweezijdig afgekit was) maar de lekkage is weliswaar minder maar niet weg. Het treedt nog steeds op wanneer er 'overvloedig' water langs de binnenzijde loopt. Dan vormen er zich twee kleine plasjes water in beide hoeken.
Is er iemand met een Sealskin Soho welke dezelfde ervaring heeft?

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:47
Afgelopen jaar ook een Sealskin wand geplaatst in mijn badkamer en bij mij lekt er inderdaad ook water onder de deur door. Maar goed even afnemen en het is weer weg, na het douchen moet je sowieso de ramen, vloer en kraan afnemen met een doek/trekker.

Edit: Sealskin Contour.

[Voor 5% gewijzigd door holygame op 28-08-2021 10:10]

• sebmar
holygame schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:09:
Afgelopen jaar ook een Sealskin wand geplaatst in mijn badkamer en bij mij lekt er inderdaad ook water onder de deur door. Maar goed even afnemen en het is weer weg, na het douchen moet je sowieso de ramen, vloer en kraan afnemen met een doek/trekker.

Edit: Sealskin Contour.
Het lekt bij ons niet onder de deur door, maar bij de vaste wand tussen glas en vloerprofiel waar dit glas in rust.
De deur (met rubberen strip zonder dorpel) is kurkdroog naar buiten toe.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:53

Sharky

Skamn Dippy!

holygame schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:09:
na het douchen moet je sowieso de ramen, vloer en kraan afnemen met een doek/trekker.
Ervan uitgaande dat ik niet hartstikke lui ben.

This too shall pass

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik weet niet welke Sealskin Soho je hebt, maar in de handleiding staat dat je moet kitten. Als je dat gedaan hebt en het water loopt er toch uit, dan is er waarschijnlijk niet goed gekit.

Edit: en als je een variant hebt waarbij je niet hoeft te kitten, wat houdt je dan tegen om toch te kitten?

[Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 28-08-2021 12:19]

• sebmar
Er staat inderdaad dat de buitenzijde, tussen profiel en vloer en profiel en wand gekit moet worden. Dit is ook gedaan, maar het probleem is de lekkage via profiel en glas.

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:40
Ik heb een ander merk maar hetzelfde probleem gehad. Wij hadden ook het profiel aan de binnenzijde op de vloer gekit. Dit stond zo in de handleiding. Vanaf dag 1 al water wat via het glas/profiel aan de buitenzijde lekte. Na wat rondvragen de kitrand op de grond aan de binnenzijde verwijderd. Nu geen problemen meer. Het water gaat nu via het glas het profiel in en komt via de onderzijde van het profiel de douche in.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:49

LankHoar

Professionele amateur

@sebmar ik vind dit een uitermate geschikte vraag om foto's aan te leveren.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:55
Is het niet gewoon even simpel om een kitrandje te plaatsen waar het lekt?

• sebmar
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:38:
Is het niet gewoon even simpel om een kitrandje te plaatsen waar het lekt?
zeker, maar ik vroeg me vooral af of het door anderen (met eventueel dezelfde douchewand) herkent wordt. Verder vond ik de stelling van Sealskin (dat het normaal is dat de wand lekt als er met de handdouche water op de binnenzijde van het glas gesproeid wordt) wat vreemd voor een douchewand.
Nogmaals: de lekkage vind niet plaats tussen profiel en vloer / wand, maar door het profiel heen, tussen glas en profiel. Om nu direct af te kitten tussen glas en profiel vind ik bij een nieuwe douchewand, hoe pragmatisch ook, wat te ver gaan.

• sebmar
LankHoar schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:35:
@sebmar ik vind dit een uitermate geschikte vraag om foto's aan te leveren.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09 15:40
Ik heb eenzelfde (maar niet dezelfde) douchewand van de bouwmarkt in het chroom.
Deze heb ik alleen aan de binnenkant in de hoek niet afgekit een paar cm. Maar er komt onmogelijk water doorheen wat je ook probeert met de douche aan de binnenkant.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:57
-nvm ik keek niet goed, maar als de kitrand een aanwijzing is van de installatiekunde van de installateur dan zou ik het probleem daar opzoeken.

[Voor 167% gewijzigd door Intelligo op 29-08-2021 10:46]

Woont in Helsinki

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16:11
Mijn God. Heeft een klein kind daar zitten kitten?
Wat ongelooflijk slecht.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:46
Rofdof schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Mijn God. Heeft een klein kind daar zitten kitten?
Wat ongelooflijk slecht.
Vind ik nogal meevallen, maar goed - de kitrand is hier niet het onderwerp van discussie. Ik neem even aan dat, netjes of niet, die in elk geval geen water lekt.

Maar nee, ik zou niet verwachten dat er tussen het glas en profiel water doorheen lekt. Lijkt mij een productiefout. De uitdaging is dan vooral om aan de fabrikant duidelijk te maken waar het water precies doorheen lekt, ik denk dat ze simpelweg nog niet begrijpen wat je probleem is.

Wellicht zelf in paint of zo een dwarsdoorsnede tekenen (glas, profiel, kitlaag en vloer) en daarop precies aangeven hoe het water er doorheen lekt. En dan ook laten weten dat dit ook tijdens een normale douche-sessie gebeurt en niet enkel als je de douchekop er op richt.

• sebmar
vanaalten schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Vind ik nogal meevallen, maar goed - de kitrand is hier niet het onderwerp van discussie. Ik neem even aan dat, netjes of niet, die in elk geval geen water lekt.

Maar nee, ik zou niet verwachten dat er tussen het glas en profiel water doorheen lekt. Lijkt mij een productiefout. De uitdaging is dan vooral om aan de fabrikant duidelijk te maken waar het water precies doorheen lekt, ik denk dat ze simpelweg nog niet begrijpen wat je probleem is.

Wellicht zelf in paint of zo een dwarsdoorsnede tekenen (glas, profiel, kitlaag en vloer) en daarop precies aangeven hoe het water er doorheen lekt. En dan ook laten weten dat dit ook tijdens een normale douche-sessie gebeurt en niet enkel als je de douchekop er op richt.
Sealskin heeft een filmpje waarop duidelijk te zien is hoe en waar het lekt, en zij gaven dus de reeds vermelde reactie. Eea is ook beter geworden na het verwijderen van de kit welke aan de binnenzijde zat, maar is nog niet weg. Ik ga nog eens kijken of ik eventueel wat gemist heb, maar als er ook kit onder het profiel zit en niet alleen in de hoekaansluiting, weet ik niet of ik dat eruit krijg.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties, wordt vervolgd.

• Douchedeur
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 17-09 16:07
Hier lekt er water onder de Sealskin Soho douchedeur door. Er zit wat ruimte tussen de lekstrip en de vloer. Is slechts 1 a 2mm.

Iemand idee hoe dit op te lossen? Aangezien de lekstrip in de deur wordt geschoven bij de Sealskin Soho.

• sebmar
Douchedeur schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:18:
Hier lekt er water onder de Sealskin Soho douchedeur door. Er zit wat ruimte tussen de lekstrip en de vloer. Is slechts 1 a 2mm.

Iemand idee hoe dit op te lossen? Aangezien de lekstrip in de deur wordt geschoven bij de Sealskin Soho.
Dit heb ik niet: is de juiste lekstrip gemonteerd? Er worden er twee meegeleverd: een hoge en een lagere voor gebruik met een dorpel. Bij mij is geen dorpel gemonteerd en zit de hogere strip gemonteerd welke goed afsluit (tenzij de douchestraal volle porrie precies op de strip staat.

• sebmar
sebmar schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Sealskin heeft een filmpje waarop duidelijk te zien is hoe en waar het lekt, en zij gaven dus de reeds vermelde reactie. Eea is ook beter geworden na het verwijderen van de kit welke aan de binnenzijde zat, maar is nog niet weg. Ik ga nog eens kijken of ik eventueel wat gemist heb, maar als er ook kit onder het profiel zit en niet alleen in de hoekaansluiting, weet ik niet of ik dat eruit krijg.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties, wordt vervolgd.
Update: Sealskin stuurt een monteur langs: het blijft lekken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee