Vraag

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik heb een wat oudere nokia android telefoon, en die probeer ik qua "disk" ruimte wat op te schonen.

Nou zijn de 3 grootste apps 1) google play services (550 Meg), 2) google (280) en 3) ing bankieren (170 Meg).

Ik heb al de cache en via ruimte beheren overbodige zooi weggehaald.

Met nummer 1 en 2 van google kan ik verder niet veel meer denk ik, tenzij ik een "factory reset" ga doen (wat ik niet wil).

Maar 170 Meg voor de ING app lijkt me absurd veel (en het groeit bij iedere update) aangezien het niet meer is dan een client terminal voor een cloud app.

Mijn vragen:

1) Hoe groot is de ING app bij andere mensen?
2) Weet iemand of het helpt om de ING app weg te halen en te her installeren.
3) Kun je eenvoudig een her-install doen van de ING app zonder in 2 factor problemen te komen met de site, en dus ook de her-install?
4) Ik heb recent een micro-sd kaart toegevoegd met als formatering intern geheugen. Weet iemand of de ing app accepteert om daarop te staan (bij een verse install), of is dat net als bij veel systeem apps niet mogelijk?
5) Kun je na een factory reset misschien meer systeem apps (als oa google play) toch op de micro-sd kaart zetten? Iets wat nu niet mogelijk is.

Alvast dank voor alle antwoorden en ideeën hierover.

Overigens begrijp ik dat een nieuwe telefoon kopen een oplossing is (ik hoor het vaak van mensen), maar deze is op zich nog goed en ik wil kijken of ik 'm kan optimaliseren. Bovendien vind ik het persoonlijk erg triest dat mensen in zo'n geval dus een nieuwe telefoon moeten kopen omdat de programmeurs van de ING app te lui/onbekwaam zijn om de app een beetje goed te bouwen zodat de afmeting na een paar updates niet bizar groot wordt.

Met vriendelijk groet,
Rick

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We hebben een speciaal forum voor je vraag. Had je die gezien? Ik verplaats je topic daar dan ook heen, want het heeft niets in NOS te zoeken. NOS -> AND.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
1 212 MB.
2 kun je dat niet zelf proberen? Maar nee dus want hier is de app bijna even groot.
3 kun je zelf proberen.
4 kun je zelf proberen.
5 nee.

*knip*. Goed bedoeld, maar laat het modereren over aan de mods. :)

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 30-08-2021 10:15 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nouja 3 kan die natuurlijk niet zelf uitproberen, wat als je *wel* problemen krijgt?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Heb je de google-app per se nodig? Zo nee, dan deze uitschakelen.

[ Voor 31% gewijzigd door hcQd op 28-08-2021 10:35 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:30:
Nouja 3 kan die natuurlijk niet zelf uitproberen, wat als je *wel* problemen krijgt?
Natuurlijk eerst de juiste voorbereidingen treffen. Zie o.a. ook: https://www.ing.nl/partic...app-werkt-niet/index.html

Je moet natuurlijk nooit 100 % vertrouwen op een enkele app: wat als je telefoon in het water valt of anderszins kapot gaat van 't één op 't andere moment?

Verder @RickD007: ik denk dat ING de enige is die jou hier mee kan helpen: klaag over de grootte van de app en vraag of dit wel echt noodzakelijk is. Lijkt me sterk dat de Java die Android gebruikt en de compiler die ING gebruikt allemaal libs in de APK bouwt die helemaal niet nodig zijn, maar wellicht kan het kleiner gemaakt worden door het dev-team door optimalisaties. Grote kans dat ze er niets mee doen verwacht ik though..

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29

Fiber

Beaches are for storming.

Ik snap je redenatie maar ik denk dat je toch voor een nieuwe smartphone moet gaan. Dat ruimte winnen door apps te verwijderen en cache op te schonen etc. blijft allemaal gerommel in de marge met hooguit enkele honderden MB's winst die meestal ook nog tijdelijk is, terwijl je eigenlijk GB's tekort komt om lekker zonder gedoe je telefoon te kunnen gebruiken. Geen idee hoeveel opslag je huidige telefoon heeft want dat vergeet je te vertellen, maar 32 GB is tegenwoordig wel het 'bare minimum' en eigenlijk wil je je gewoon minstens 64 of 128 GB als je wat nieuws koopt om een beetje toekomst proof te zijn.

Een ander argument is veiligheid in combinatie met internet bankieren. Als je een nieuwe smartphone koopt dan zit je gelijk op Android 10 of liever nog gelijk Android 11 en heb je weer een aantal jaar updates tegoed...

Voor ongeveer 200 Euro ben je weer jarenlang van dit soort gezeik af en je oude telefoon kan prima gerecycled worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RickD007 welke telefoon heb je precies?
Pagina: 1