Inbellen via Internet

Pagina: 1
Acties:

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Normaal bel ik met PC anhywere op het bedrijfsnetwerk in. Zijn er ook mogelijkheden waardoor ik dit via internet kan doen.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08

rammes

koekebakker 1e klas

mm dan moet je het met een vpn doen. aan je bedrijfsnetwerk een pc hangen die ook aan het internet hangt. fijne weet ik er niet van maar zo gaat het wel... er zijn hier vast wel mensen die dat beter kunnne uitleggen

Ik zou het doen!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik doe het altijd met behulp van het ip van mijn pc die ik thuis heb ik kan met behulp van pc anywhere de verwarming verlichting aan zetten :P

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 18:30 schreef Redleg het volgende:
Ik doe het altijd met behulp van het ip van mijn pc die ik thuis heb ik kan met behulp van pc anywhere de verwarming verlichting aan zetten :P
Wat gebruik je voor soft/hardware om je verwarming en verlichting aan te sturen?

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Als dit een grap is: ok, gefeliciteerd, je had me :)
Als dit echt is: Wow! Hoe doe je dit ? erg 8-)

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik doe dit metbehulp van een plc dit is dus een "vrij programmeerbare logische schakeling" hier heb ik wat software voor op mijn server en daar log ik op met pc anywhere. Hier kan ik dus van alles mee regelen ik heb er dus de verwarming op zitten tuin verlichting inbraak verlichting verlichting van mijn hobby zolder ik kom dus de zolder op en floep verlichting aan weg van de zolder floep verlichting uit. echt iets voor de luie mensen :7

Trouwens ik denk dat wij hier allemaal er wel mee hebben gewerkt op school het word meestal gezien als rot dingen die plc's.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08

rammes

koekebakker 1e klas

Op maandag 20 augustus 2001 01:32 schreef Redleg het volgende:
Ik doe dit metbehulp van een plc dit is dus een "vrij programmeerbare logische schakeling" hier heb ik wat software voor op mijn server en daar log ik op met pc anywhere. Hier kan ik dus van alles mee regelen ik heb er dus de verwarming op zitten tuin verlichting inbraak verlichting verlichting van mijn hobby zolder ik kom dus de zolder op en floep verlichting aan weg van de zolder floep verlichting uit. echt iets voor de luie mensen :7

Trouwens ik denk dat wij hier allemaal er wel mee hebben gewerkt op school het word meestal gezien als rot dingen die plc's.
jep ik ken ze :) moest ooit een verkeerslicht schakeling maken :P

Ik zou het doen!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is wel mogelijk, alleen creeer je dan een gigantisch veiligheidslek. Je moet dan op je werk een machine hebben die 24/7 op het internet staat, en connecties accepteerd via PCAnywhere....

Aangezien ik regelmatig PCAnywhere scans voorbij zie komen op mijn kabelmodem zal het niet al te lang duren voor iemand dat dus ontdekt.

De veiligste manier is middels inbellen. Nog veiliger is de terugbel optie, ofwel jij belt 1 keer in, en de andere partij belt naar een voorgeprogrammeerd nummer terug. Op die manier draai jij niet voor de kosten op.

Een andere manier is middels een VPN. Hiermee log je eerst in op een VPN voordat je een verbinding met andere resources kan maken. Een VPN is vrij secure, er wordt met een goede encryptie gewerkt (ik geloof zelfs 512bits bij recente programmatuur). Hiervoor dien je een VPN server in te richten in de DMZ (demilitirized zone), ofwel VOOR de firewall op je werk, maar nog niet op Internet zelf. m.b.v. VPN software op de client kun je dan een verbinding opzetten.

Als je mensen hele dagen middels PCAnywhere wil laten inloggen voor thuiswerkplekken, is zo'n VPN netwerk een goede optie. Maar dan kun je beter kijken naar Citrix Metaframe.

Wil je voor beheersdoeleinden af en toe een uurtje inbellen voor beheer dan is via de telefoon, en evt. terugbel optie de beste maniet. Goedkoper ook nog dan de licentie voor zo'n VPN server, zelfs met telefoonkosten.

Dit moet het wel zo'n beetje zijn.... er zullen waarschijnlijk ook best andere manieren zijn. De allereerste optie raad ik je ten zeerste af. Je spaart er alleen wat telefoonkosten mee, en je creerd een flink open lek in je netwerk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Gebruikt iemand wel eens VNC ? (Als je het niet kent, dan is dit een link naar het proggie)

Het is een soort PCAnywhere, maar dan over het internet.

Vandaag geen signature

Verwijderd

:? Wanneer je via Internet bij een andere bak wilt komen moet dat ding ook direct aan internet hangen.... (ik mag hopelijk aannemen dat dat met jullie bedrijfsserver niet het geval is)
Het zal je dus niet gaan lukken zolang de server die je wilt beheren niet 24/7 met het net is verbonden... DUh !
Pagina: 1