Toon posts:

Passend start salaris HBO software ontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 8.289 views

Onderwerpen

Vraag

• bspbaspa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-03-2022
Dag medetweakers,

Ik rond binnenkort mijn HBO ICT opleiding af en heb een aanbod gekregen van het bedrijf waar ik een half jaar stage heb gelopen. Ik heb in dit half jaar gewerkt aan een app die gemaakt is met Laravel en Vue. Ik heb hier een groot aantal nieuwe features voor gemaakt en huidige features verbeterd. Zij waren enthousiast over wat ik heb gemaakt en vertelde me dat ze vonden dat ik hard kon werken. Vandaar dat ze mij dus een aanbod hebben gedaan om daar te komen werken. Echter vind ik het aangeboden salaris wat aan de lage kant (€2100 bruto).

Om even wat meer duidelijkheid te geven over mijn huidige werkervaring heb ik hier een overzicht:
  • Diploma MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4
  • Aankomend diploma HBO ICT & Media Design
  • Eigen bedrijf sinds januari 2020. Ik heb sinds die tijd voor ongeveer 10 klanten diverse projecten gedaan. Denk hierbij aan web applicaties zoals klantensystemen en online cursus programma's maar ook aan het maken van maatwerk websites
  • 4 jaar ervaring met het Laravel framework
  • 2 jaar ervaring met het React framework
  • 2 jaar ervaring met het Vue framework
  • 1 jaar ervaring met het Inertia framework
Het bedrijf waar ik stage heb gelopen werkt met Laravel, Vue en Inertia en gebruikt voor de nieuwe projecten React.

Tijdens mijn stage heb ik al wat rondgekeken en rondgevraagd bij bekenden wat zij verdienen als junior developer. Deze salarissen liggen tussen de €2600 en €3000 bruto. Wanneer ik zoek op 'salaris junior developer' of 'salaris junior php developer' liggen de salarissen ook allemaal rond de €2600 en €3000. Dit is natuurlijk afhankelijk van de regio en wellicht andere factoren maar dit is alsnog minimaal €500 meer dan wat er nu geboden wordt en dat vind ik een behoorlijk verschil.

Mijn vraag aan jullie is, wat zou ik op basis van mijn ervaring en opleiding als startsalaris mogen verwachten? Ik wil uiteraard gaan onderhandelen over mijn loon. Het bedrijf dat het aanbod doet is een heel leuk bedrijf waar ik zeker nog het een en ander kan leren. Daarom ben ik geïnteresseerd in deze baan bij dat bedrijf maar gezien mijn werkervaring, waar het bedrijf naar op zoek is en de feedback die zij mij gaven vind ik €2100 bruto te weinig.

Beste antwoord (via bspbaspa op 29-08-2021 18:18)

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 10:41
2100 vind ik erg laag, bij dit bedrijf moet je niet zijn, geen energie insteken. Ook al geven ze je nu meer, pakken ze je je de jaren daarna weer terug met lage verhogingen. Je bent jong, solliciteer op minimaal 3 banen, dan weet je wat je waard bent. Je bent niet alleen skills, maar ook een persoon. Extreem voorbeeld: als potentiele werkgevers je allemaal 2100 bieden, dan klopt je zelfbeeld niet en moet je aan je ook aan je persoonlijke vaardigheden werken. Maar gezien je eigen bedrijf denk ik dat dat wel meevalt. Ook locatie en leeftijd maakt uit wat je startsalaris is.

Werkplezier gaat ook om waardering en dat gaat ook over euro's. Als je daar nu zomaar gaat werken blijf je je altijd afvragen,wat als. En als je dan over 3 jaar weggaat en dan naar 3500 gaat, sla je jezelf voor je kop. Duizenden euro's weg...

werkenvoornederland.nl/over-de-rijksoverheid/arbeidsvoorwaarden

Startsalaris
Je startsalaris bij de Rijksoverheid is afgeleid van het opleidingsniveau dat voor de functie is vereist.

functies waarbij middelbaar beroepsonderwijs is vereist: startsalaris varieert tussen de €2.005 en de €2.891 bruto per maand.
functies waarbij hoger beroepsonderwijs is vereist: startsalaris varieert tussen de €2.623 en €3.546 bruto per maand.
functies waarbij universitair onderwijs is vereist: startsalaris varieert van €2.756 tot €4.430 bruto per maand (traineeprogramma's kennen een vast startsalaris).

[Voor 47% gewijzigd door iamcj op 28-08-2021 08:15]

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:29
Ik denk eigenlijk dat je het in je post al prima onderbouwt hebt en ook gewoon zo bij hun moet neerleggen. Daarbij dus gewoon een duidelijke salariswens (niet tussen x en y, maar vast bedrag) neerleggen en durven weg te lopen als ze nee zeggen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 10:41
2100 vind ik erg laag, bij dit bedrijf moet je niet zijn, geen energie insteken. Ook al geven ze je nu meer, pakken ze je je de jaren daarna weer terug met lage verhogingen. Je bent jong, solliciteer op minimaal 3 banen, dan weet je wat je waard bent. Je bent niet alleen skills, maar ook een persoon. Extreem voorbeeld: als potentiele werkgevers je allemaal 2100 bieden, dan klopt je zelfbeeld niet en moet je aan je ook aan je persoonlijke vaardigheden werken. Maar gezien je eigen bedrijf denk ik dat dat wel meevalt. Ook locatie en leeftijd maakt uit wat je startsalaris is.

Werkplezier gaat ook om waardering en dat gaat ook over euro's. Als je daar nu zomaar gaat werken blijf je je altijd afvragen,wat als. En als je dan over 3 jaar weggaat en dan naar 3500 gaat, sla je jezelf voor je kop. Duizenden euro's weg...

werkenvoornederland.nl/over-de-rijksoverheid/arbeidsvoorwaarden

Startsalaris
Je startsalaris bij de Rijksoverheid is afgeleid van het opleidingsniveau dat voor de functie is vereist.

functies waarbij middelbaar beroepsonderwijs is vereist: startsalaris varieert tussen de €2.005 en de €2.891 bruto per maand.
functies waarbij hoger beroepsonderwijs is vereist: startsalaris varieert tussen de €2.623 en €3.546 bruto per maand.
functies waarbij universitair onderwijs is vereist: startsalaris varieert van €2.756 tot €4.430 bruto per maand (traineeprogramma's kennen een vast startsalaris).

[Voor 47% gewijzigd door iamcj op 28-08-2021 08:15]

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 22:27
Wat ik nu nog mis:
Wat kun je nog meer dan hard werken. Wat heb je geleerd in dat half jaar.
Wat kun je nu doen zonder begeleiding. Wat doe je in je eigen bedrijf dat vergelijkbaar is.

Welke regio solliciteer je. Wat kun je nog specifiek leren dat andere bedrijven als vereiste stellen om bij hun te mogen werken.

Wat krijg je naast het loon? Dat helpt soms nog mee.

Dat gezegd hebbende: ik kreeg 11 12 jaar geleden 2100 plus gratis zorgverzekering en redelijk veel vakantiedagen.
Nu zou een startsalaris zeker hoger moeten liggen gezien de inflatie, hbo opleiding en vraag naar mensen.
Ik zou beginnen met vragen naar 200 hoger salaris en in contract harde afspraken wat je moet kunnen om in een half jaar nog een 200 erbij te krijgen.

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:52
Het is lekker makkelijk om een aanbod te accepteren zonder te hoeven te solliciteren maar je gaat jezelf erg tekort doen met zo'n salaris inderdaad. Dus ga lekker solliciteren.
Wellicht dat je al iets van verbondenheid voelt met dit bedrijf maar dat kan je salarisontwikkeling wel echt in de weg zitten (hoewel salaris niet het enige is wat belangrijk is).

[Voor 33% gewijzigd door retoohs op 28-08-2021 08:16]

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 08:22
Geef ook gewoon exact dit aan! Dat je meer aan de range van x tot y zat te denken.

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:56
Waarom überhaupt onderhandelen? Ik zou gewoon elders solliciteren. Het bod geeft aan dat ze het gewoon niet begrijpen. Dat komt vast ook in andere dingen terug.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 10:56
@bspbaspa waarom wil je naar loondienst gaan?

Je zou er nu ook voor kunnen kiezen om als zzp'er te gaan starten. Je kan hebt al wat ervaring en als je dan als 32 uur zou starten hou je een dag over voor administratieve werkzaamheden en bijstuderen.

Betreft je aanbod:.2500 per maand is ca 15 euro per uur, het bedrag wat de betere betaalde bijbaantjes vaak al betalen. 2100 is erg laag, zeker omdat je er al half jaar gewerkt hebt.

[Voor 7% gewijzigd door badboyqxy op 28-08-2021 09:03]

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-06 23:39
iamcj schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:06:
2100 vind ik erg laag, bij dit bedrijf moet je niet zijn, geen energie insteken. Ook al geven ze je nu meer, pakken ze je je de jaren daarna weer terug met lage verhogingen.
Precies dit; 2100 is echt belachelijk.

Ik heb zelf zonder een I(C)T-gerelateerde opleiding (wel een HBO bachelor in Economie) na een half jaar zelfstudie 2550 weten te behalen. Dat is an sich niet slecht aangezien ik echt 0 IT-ervaring had in loondienst.

2700 is goed mogelijk; ik zou het op de huidige markt zelfs als je ondergrens beschouwen. Solliciteer er op los en zeg dat je 3k wilt verdienen. Misschien krijg je het, zo niet, dan zakken tot max. 2700.

Over een paar jaar zit je als je een beetje je best doet op het (drie) dubbele, dus staar je zeker niet blind op het startsalaris. Maar laat jezelf ook niet low-ballen. Voor 200 euro meer dan een winkelmedewerker zou ik geen software gaan ontwikkelen met een HBO bachelor op zak.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10

Zenix

BOE!

Minimaal 2800. Bij overheid start je in schaal 9 op zo'n 2850 en dat voor 36 uur

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 22:27
Wat ik mij nog bedacht: hoeveel uur moet je werken voor die 2100? Je hebt een bedrijf ernaast. Ga je 40 uur werken bij de baas of bijvoorbeeld 4 dagen en 1 voor jezelf?

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
je zegt 4 jaar ervaring te hebben met laravel. Als je dat vermeld verwacht iemand 4 jaar fulltime professionele ervaring. Niet 4 jaar lang een paar uurtjes per week hobbyen. ik zou groene juniors eerder rond de 2500 laten starten als ze aantonen al iets nuttigs te kunnen doen.

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-04 13:42
Ik zou mijzelf niet helemaal stuk staren op je 1e salaris. Belangrijker is dat je ergens veel kunt leren in je vakgebied en dat je (snel) kunt doorgroeien.

Bijvoorbeeld: over 5 jaar onderhoud je nog steeds dezelfde webshops voor de lokale keukenboer in dezelfde rol, of ben je dan Scrum Master/Senior dev voor grote greenfield projecten. Als 1 ja is verdien je waarschijnlijk nog steeds onder 3k en bij de ander zit je dan al rond 4k met fatsoenlijke secundaire voorwaarden.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52
DeveloperNL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:55:
Ik zou mijzelf niet helemaal stuk staren op je 1e salaris. Belangrijker is dat je ergens veel kunt leren in je vakgebied en dat je (snel) kunt doorgroeien.

Bijvoorbeeld: over 5 jaar onderhoud je nog steeds dezelfde webshops voor de lokale keukenboer in dezelfde rol, of ben je dan Scrum Master/Senior dev voor grote greenfield projecten. Als 1 ja is verdien je waarschijnlijk nog steeds onder 3k en bij de ander zit je dan al rond 4k met fatsoenlijke secundaire voorwaarden.
Een lager startsalaris biedt geen grotere kans op een plek waar je veel kan leren. Logischerwijs is het tegenovergestelde wel waar: bij bedrijven die hogere salarissen betalen zitten veelal betere developers waar je meer van kan leren.

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:17
Misschien omdat hij bij (kleinere) front-end georiënteerde clubs solliciteert waar we het in de topics constant over hebben? Veel willen, maar weinig betalen?

Zoek je dus wel in de juiste richting en wil je ook verder in de front-end?

Van wat ik lees is het gemiddeld salaris van een front-end developer toch wel wat lager dan bijv. een meer backend ontwikkelaar. Dus misschien software ontwikkelaars ook onderverdelen en misschien kom je tot de conclusie dat 2600 een top startsalaris is voor een jonge front end ontwikkelaar?

Ik vind 2600 voor iemand met jou profiel en een front-end baan namelijk erg goed. Je HBO is IT gerelateerd (kleine kanttekening) en je ervaring is goed. 2100 is karig als 1e bod, maar als het openingsbod 2300 is dan valt daar mee te werken en met een goede onderbouwing meer uit te halen.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 13:18
2300... Kom op hee, dat werd 10 jaar geleden ook al als startsalaris gezien en betaald. Het is tijd dat dit eens omhoog gaat. 2300 is gewoon laag voor een technisch HBO. Als je in 2010 2300 kreeg, zou je nu ca. 2750 moeten krijgen voor eenzelfde koopkracht.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:35
Inderdaad, er is best wat mogelijk. Momenteel bij ons is het startsalaris voor HBO 2950. Daarnaast krijg je dan 2 beoordelingen per jaar (met verhogingen) voor de eerste 2 jaar. Oftewel, 4 verhoging gedurende de young graduate periode.Op het moment dat je het standaard salarishuis instroomt zit je dus echt wel op 3400-3500.

• Furion2000
Wat heeft TS aan uitzonderingen (volgens mijn ervaring en wat ik op tweakers zie, proof me wrong) of 'het zou anders moeten zijn want 10 jaar geleden'?

Holy crusade gaan voeren namens iedereen? :D

[Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 30-08-2021 09:20]

• Pizza_Boom
Furion2000 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:20:
Wat heeft TS aan uitzonderingen (volgens mijn ervaring en wat ik op tweakers zie, proof me wrong) of 'het zou anders moeten zijn want 10 jaar geleden'?

Holy crusade gaan voeren namens iedereen? :D
2300 is gewoon niet meer van deze tijd. Mijn startsalaris lag al hoger.

• Furion2000
Pizza_Boom schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:24:
[...]
2300 is gewoon niet meer van deze tijd. Mijn startsalaris lag al hoger.
Maar zien we het nog genoeg voorbij komen in het salaris topic? Realiteitscheck vs hoe het zou moeten zijn. Ik ben het ronduit met je eens, maar de feiten wijzen bij mij op iets anders.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een startsalaris van rond de 2500 is vrij gebruikelijk voor junior webdevelopers. Hierbij wil ik wel toevoegen dat het ook afhankelijk is van de kennis en ervaring die je hebt.

• Pizza_Boom
Furion2000 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:27:
Maar zien we het nog genoeg voorbij komen in het salaris topic? Realiteitscheck vs hoe het zou moeten zijn. Ik ben het ronduit met je eens, maar de feiten wijzen bij mij op iets anders.
Dat het nog veel gebeurt omdat genoeg mensen niet weten dat je meer kan krijgen of niet weten hoe ze moeten onderhandelen/dat je überhaupt kan onderhandelen over je startsalaris (ik wist het ook niet, anders had ik dat ook wel geprobeerd), betekent naar mijn mening niet dat we dat maar moeten stimuleren.

We proberen met deze openheid juist de realitycheck bij de werkgevers binnen te laten komen. Laten we dan alsjeblieft niet iemand stimuleren dat tegen te gaan.

En 2300 kan onder voorwaarden prima. Maar dat moeten wel hele goede voorwaarden zijn. 50 vakantiedagen en 32 uur per week zou zo'n reden zijn.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mythio schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:56:
Inderdaad, er is best wat mogelijk. Momenteel bij ons is het startsalaris voor HBO 2950. Daarnaast krijg je dan 2 beoordelingen per jaar (met verhogingen) voor de eerste 2 jaar. Oftewel, 4 verhoging gedurende de young graduate periode.Op het moment dat je het standaard salarishuis instroomt zit je dus echt wel op 3400-3500.
Maar 2950 bruto is niet echt het startsalaris voor een junior webdeveloper / software engineer. Gemiddeld genomen is dat het salaris van een medior webdeveloper / software engineer.

Meeste bedrijven waar ik sinds 2015 gewerkt heb als webdeveloper betaalden voor iemand die 25-27 jaar is ook echt geen 2500 bruto uit, maar meestal ongeveer 250 euro er onder.

• Furion2000
Pizza_Boom schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Dat het nog veel gebeurt omdat genoeg mensen niet weten dat je meer kan krijgen of niet weten hoe ze moeten onderhandelen/dat je überhaupt kan onderhandelen over je startsalaris (ik wist het ook niet, anders had ik dat ook wel geprobeerd), betekent naar mijn mening niet dat we dat maar moeten stimuleren.

We proberen met deze openheid juist de realitycheck bij de werkgevers binnen te laten komen. Laten we dan alsjeblieft niet iemand stimuleren dat tegen te gaan.

En 2300 kan onder voorwaarden prima. Maar dat moeten wel hele goede voorwaarden zijn. 50 vakantiedagen en 32 uur per week zou zo'n reden zijn.
2300 onder voorwaarden prima inderdaad. Bonus, kansen, stack.

Had je het dan echt geprobeerd of mis je in die fase van je carrière daar gewoonweg de kunde voor omdat je een matige onderhandelingspositie hebt als starter? Niet om te beantwoorden maar om aan te geven dat veel het excuus hebben dat ze het niet wisten, maar eigenlijk komt het erop neer dat je op dat punt in je carrière vaak nog niet goed genoeg bent in die onderhandeling of andere prioriteiten hebt.

Wij die iets stimuleren. Vandaar mij opmerking om iemand op een holy crusade te sturen. Als je het juiste wilt stimuleren is het denk wijzer om het vooral te hebben over de juiste organisatie waar je veel kunt leren en zo TS minder 'money-driven' te laten zijn :+

Als je 3 maanden langer doet om 300 meer salaris te vangen als starter, had je net zo goed snel kunnen starten om aan het eind van het jaar meer verdiensten te hebben. Snel groeien binnen dat bedrijf of overstappen blijven altijd een optie. Puur vanuit die focus op geld gedacht haha.

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 15:17
Het bedrijf waar ik zit neemt HBO/WO starters aan, geeft ze een IT omscholingstraject en detacheerd ze daarna twee jaar. Ze staan bekend om arbeidsvoorwaarden die aan de onderkant van de markt liggen en sinds kort is dat 2500 bruto, plus vakantiegeld, reiskostenvergoeding, inzet bonus etc. Na twee jaar zit je op 2950, vrijwel iedereen wil ook direct weg omdat ze aangeven dat ze veel meer kunnen krijgen.

• Pizza_Boom
Furion2000 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:09:
2300 onder voorwaarden prima inderdaad. Bonus, kansen, stack.

Had je het dan echt geprobeerd of mis je in die fase van je carrière daar gewoonweg de kunde voor omdat je een matige onderhandelingspositie hebt als starter? Niet om te beantwoorden maar om aan te geven dat veel het excuus hebben dat ze het niet wisten, maar eigenlijk komt het erop neer dat je op dat punt in je carrière vaak nog niet goed genoeg bent in die onderhandeling of andere prioriteiten hebt.
Je weet in deze periode vooral nog niet dat je het gewoon altijd kan proberen. Ik wist überhaupt niet zo goed waarop ik moest letten. Zo zou ik een bedrag krijgen, maar hadden die hufters mijn extra ADV die je in die CAO opbouwt, maar niet als uitzendkracht, in mijn salaris gerekend. Er wordt een hoop "misbruik" gemaakt van starters en het schaadt helemaal niet starters daar iets meer handvatten in te geven zichzelf daartegen te wapenen.
Wij die iets stimuleren. Vandaar mij opmerking om iemand op een holy crusade te sturen. Als je het juiste wilt stimuleren is het denk wijzer om het vooral te hebben over de juiste organisatie waar je veel kunt leren en zo TS minder 'money-driven' te laten zijn :+
Naar mijn mening sluit het een het ander niet uit. En zoals al eens gezegd is, de kans is groot dat je bij een bedrijf dat hogere salarissen biedt, ook collega's treft die beter zijn in hun vak, simpelweg omdat dit bedrijf beter voor ze is. Ik wil niet persé stimuleren dat TS money driven is, maar hij hoeft imho ook niet onderbetaald te worden. En met 2100 ga je wel die kant op, dat gaat voor dit soort rollen nergens meer over.
Als je 3 maanden langer doet om 300 meer salaris te vangen als starter, had je net zo goed snel kunnen starten om aan het eind van het jaar meer verdiensten te hebben. Snel groeien binnen dat bedrijf of overstappen blijven altijd een optie. Puur vanuit die focus op geld gedacht haha.
Tsja. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen direct bij het eerste aanbod happen of 3 maanden extra solliciteren.

[Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 30-08-2021 10:36]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je inziet dat er niet 1 markt is. Heel eerlijk gezegd vind ik bij een web dev clubje gaan werken met een HBO diploma gewoon zonde van je diploma. Deze clubs betalen gewoon ronduit slecht over het algemeen; ze doen allemaal hetzelfde en concurreren vooral op prijs. Dit maakt dat je als developer gewoon relatief weinig waarde toevoegt, en dus ook relatief weinig kan verdienen. Dit zijn niet voor niets de bedrijven waar mensen zonder opleiding het makkelijkst aan de slag kunnen.

Ga vooral verder zoeken. Hou 3k per maand als richting aan. Vergeet niet dat je naast he HBO diploma ook al flink wat aantoonbare ervaring hebt. Een 'starter' ben je al niet meer.

Nota bene; ik ben in 2002 begonnen met 2250 per maand. Gecorrigeerd voor inflatie is dat nu ook zo'n 3k. En ik had minder ervaring dan jij.

https://niels.nu

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 09:45
Je zult zoals andere aangeven even moeten aangeven welke regio en hoeveel uren etc.
Maar deze werkgever niet serieus nemen 2100 voor 2 opleidingen (daar je ook al praktische werkervaring van je mbo zult hebben). Een giere werkgever ziet je niet als engineer maar als support (niks mis mee per se) en hier komen ook niet de salarisverhoging ;) .

Vanuit mijn punt twee wegen:
Je eigen bedrijf op 1 zetten en 28-36 uur werken bij een werkgever, bij deze WG maximaal profiteren van leren in een professionele omgeving te werken. Hoe kun je je bedrijf in hun team plaatsen bijvoorbeeld.
Zo leer je mee te komen in de commerciële kant van bedrijven (iets wat voor de meeste engineers niks is) en zul je van seniors en cursussen hopelijk genoeg leren.
Dan lijkt me de overheid dus bv een goede partner.

Andere is een werkgever zoeken voor het hoogste uurtarief (minimaal 2800obv 40uur o.i.d.), desnoods al het secundaire er uit slopen voor meer uurtarief.
Er van uitgaande dat je bedrijf nog wel winstgevend is, maar dit na een aantal jaar niks meer voor je is, kun je wellicht meer uren gaan werken bij de WG om zo toch nog een hypotheek te krijgen.

Hoe dan ook zou ik proberen je onderneming er bij te houden en deze professionaliseren.
Je eigen onderneming geeft je veel vrijheid laterna, en iets opstarten tijdens een WG is wat lastiger (merk ik).
Bij een WG gaan werken geeft je ook iets meer zekerheid voor salaris, ook als de tijden wat slechter worden, maar niks is een garantie.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:08

Theo

moederbord

bspbaspa schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:56:
Dag medetweakers,

Ik rond binnenkort mijn HBO ICT opleiding af en heb een aanbod gekregen van het bedrijf waar ik een half jaar stage heb gelopen. Ik heb in dit half jaar gewerkt aan een app die gemaakt is met Laravel en Vue. Ik heb hier een groot aantal nieuwe features voor gemaakt en huidige features verbeterd. Zij waren enthousiast over wat ik heb gemaakt en vertelde me dat ze vonden dat ik hard kon werken. Vandaar dat ze mij dus een aanbod hebben gedaan om daar te komen werken. Echter vind ik het aangeboden salaris wat aan de lage kant (€2100 bruto).

Om even wat meer duidelijkheid te geven over mijn huidige werkervaring heb ik hier een overzicht:
  • Diploma MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4
  • Aankomend diploma HBO ICT & Media Design
  • Eigen bedrijf sinds januari 2020. Ik heb sinds die tijd voor ongeveer 10 klanten diverse projecten gedaan. Denk hierbij aan web applicaties zoals klantensystemen en online cursus programma's maar ook aan het maken van maatwerk websites
  • 4 jaar ervaring met het Laravel framework
  • 2 jaar ervaring met het React framework
  • 2 jaar ervaring met het Vue framework
  • 1 jaar ervaring met het Inertia framework
Het bedrijf waar ik stage heb gelopen werkt met Laravel, Vue en Inertia en gebruikt voor de nieuwe projecten React.

Tijdens mijn stage heb ik al wat rondgekeken en rondgevraagd bij bekenden wat zij verdienen als junior developer. Deze salarissen liggen tussen de €2600 en €3000 bruto. Wanneer ik zoek op 'salaris junior developer' of 'salaris junior php developer' liggen de salarissen ook allemaal rond de €2600 en €3000. Dit is natuurlijk afhankelijk van de regio en wellicht andere factoren maar dit is alsnog minimaal €500 meer dan wat er nu geboden wordt en dat vind ik een behoorlijk verschil.

Mijn vraag aan jullie is, wat zou ik op basis van mijn ervaring en opleiding als startsalaris mogen verwachten? Ik wil uiteraard gaan onderhandelen over mijn loon. Het bedrijf dat het aanbod doet is een heel leuk bedrijf waar ik zeker nog het een en ander kan leren. Daarom ben ik geïnteresseerd in deze baan bij dat bedrijf maar gezien mijn werkervaring, waar het bedrijf naar op zoek is en de feedback die zij mij gaven vind ik €2100 bruto te weinig.
2100 euro bruto is wel érg aan de lage kant.Toen ik 11 jaar geleden begon met een HTS papiertje net op zak kreeg ik bij meerdere bedrijven een aanbieding van 2200-2300 euro per maand. Met inflatiecorrectie is 2500 euro nu ook wel een minimum wat je kunt vragen, en 3.000 euro is zeker niet raar om te vragen.

Een argument kan ook nog zijn dat een caissière bij de supermarkt (van 21 jaar of ouder) 2263 euro per maand verdient, plus nog eventuele bonussen en toeslagen. Als ze jouw startsalaris willen schalen onder dat van een kassamedewerker dan moet jij weg, of zij hun aanbod serieus heroverwegen...

7400 Wp op het dak

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Eigen bedrijf doorzetten en jezelf fulltime verhuren aan de diverse bedrijven voor 50-60 euro per uur.
Dan bepaal je lekker je eigen uren/vakanties en zit je ook niet met dat lage loon te klooien.

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 19:55
Wat ik mis in dit verhaal is de regio waar TS gaat werken. Dit omdat salaris zwaar regio afhankelijk is. Zo is het normaal om in de randstad hogere salaris te krijgen dan in Overijssel of Friesland.

Sterker nog tussen Amsterdam, den Bosch en Eindhoven zitten al enorme verschillen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een vraag stellen, wel aanwezig zijn en vervolgens niet reageren is niet chique. Het topic gaat dan ook op slot. Spijtig van de inzet van anderen om de TS te helpen, laat dit goede info zijn voor anderen om terug te vinden.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee