iPad Pro aansluiten op MIDI Controller en AV versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Mijn vraag
Ik ga bijna met pensioen, en - ik heb niet veel beters te doen - wil dan herrie gaan leren maken met behulp van bovenstaande apparatuur. Het midi keyboard zal een Studiologic SL88 Studio gaan worden, als software wil ik Garageband gaan gebruiken op mijn Ipad Pro 2021 en ik zou het geluid willen weergeven via mijn Denon AV versterker.

Om dit met elkaar samen te laten werken, wat heb ik daarvoor nodig?

Via AIrPlay lijkt mij de latency een probleem worden, en via Ipad Pro usb-c hub naar HDMI lijkt mij ook niet ideaal. Dit dus in betrekking tot het weergeven van de (muziek) die ik wil “spelen”.

Heeft iemand enig idee hoe dit zo goed mogelijk te realiseren?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ipad Pro 12.9 2021
Studiologic SL 88 Studio
Denon AV versterker
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Youtube video’s, maar daar wordt, voorzover ik het begrijp, altijd gebruik gemaakt van monitor speakers zonder AV versterker, en ik wil dus het liefst via mijn AV versterker

...

Wie heeft adviezen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om een beter advies te geven hoe je je iPad op een AV versterker kunt aansluiten, is het handig om te vermelden welk model je precies hebt. Dit kan nogal verschil maken welke ingangen je kunt gebruiken.

In het algemeen: of je je iPad aansluit op een set (actieve) monitor speakers of een AV versterker maakt niet heel veel uit. Veelal gaat dit via analoge (tulp) stekkers, waarvoor je in jouw geval een losse DAC kunt gebruiken (Apple's USB‑C-naar-mini‑jack-adapter is goed en goedkoop), of anders via iets als USB / optical.

Voor je MIDI controller kun je dit via USB doen. Waarschijnlijk heb je daar een powered USB hub voor nodig, omdat deze op de StudioLogic "bus powered" is. De iPad zal niet genoeg stroom kunnen leveren. Een alternatief is via een Bluetooth MIDI adapter zoals de Yamaha MD-BT01 (via MIDI) of UD-BT01 (via USB host op je MIDI controller).

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 28-08-2021 20:57 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/