Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutse
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:44
Paar maanden terug heb ik mij bij mediamarkt een Sony 4K tv aangeschaft voor in de gameroom met als doel PS5 & Series X op te spelen.

Sinds gisteren eindelijk in het bezit van een PS5 , deze geinstalleerd en zoals verwacht word , de Sony TV in Game / Spel modus geplaatst en wat kleuren aangepast die aansluiten met de out of the box standaard modus ( die ik persoonlijk de beste vind qua kleuren imo)

wat mij onmiddelijk opviel is dat er enorm veel motion blur is in game mode bij het draaien van de camera , zowel bij shooters als op bv astro's playroom.

momenteel zit deze aangesloten met een aftermarket HDMI 2.1 (8k capable kabel) omdat ik een langere nodig had dan de out of the box kabel die bij de PS5 zat , deze zit wel in HDMI 1 aangesloten die normaal geen 4k 120hz ondersteund. (enkel 3 & 4 zouden die ondersteunen)

in standaard modus is de motionblur iets beter maar dan heb je natuurlijk de Enorme Input lag

Zijn er nog mensen met dit type TV die ook dit probleem hadden en mss hebben kunnen oplossen?
want ik begin er mij enorm aan te ergeren

Mijn Model is de 55 Inch XH9077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 14:46
Heb je het al eens in die poorten geprobeerd die het wel moeten ondersteunen?

bij die snellere poorten ook even de geavanceerde opties inschakelen anders gebruiken ze niet de volledige bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutse
Mick3112 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:18:
Heb je het al eens in die poorten geprobeerd die het wel moeten ondersteunen?

bij die snellere poorten ook even de geavanceerde opties inschakelen anders gebruiken ze niet de volledige bandbreedte.
Ja gisteren heb ik die HDMI 2.1 poort op poort 4 geactiveerd tot zijn volledig potentieel en hem daar op aangesloten. Maar het probleem blijft het zelfde. Nog altijd heel veel ghosting/Blur.

Volgens Rtings was dit een hele goeie tv zeker voor gaming maar Jesus... Als je van een monitor komt is dit gewoon onspeelbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Wutse schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Ja gisteren heb ik die HDMI 2.1 poort op poort 4 geactiveerd tot zijn volledig potentieel en hem daar op aangesloten. Maar het probleem blijft het zelfde. Nog altijd heel veel ghosting/Blur.

Volgens Rtings was dit een hele goeie tv zeker voor gaming maar Jesus... Als je van een monitor komt is dit gewoon onspeelbaar
Is het mogelijk dat je monitor meer dan 60hz laat zien? :P
Want de game die jij noemt daar op de Ps5 draaien gewoon op 60hz en hebben standaard motion blur aanstaan in-game die je niet uit kan zetten :)

Er was wel iets met de 120hz modus op de XH90 overigens wanneer deze in 120hz modus draaide - namelijk dat de resolutie niet helemaal klopte en lager uitkwam dan hij behoorde te zijn of iets dergelijks. Geen idee of dat inmiddels gefixt is :X

[ Voor 16% gewijzigd door Brutal1ty op 30-08-2021 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutse
blijkt niet gefixt te zijn tot nu toe op 120hz , maar ik heb bij de cod alfa vandaag es de motionblur volledig afgezet en merkte geen verschil , ook op days gone zag ik immens veel smearing bij het pannen van de camera , heb er al heel veel spijt van dat ik toen geen Oled heb gekocht in de plaats voor 100 euro meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 14:46
Ja, op het gebied van gaming in combinatie met HDMI 2.1 laat Sony zwaar de wensen over op dit moment.
Ook VRR wat zou worden geimplementeerd aan de hand van een update en wat nog steeds niet gebeurd is.

Dat schijnt iets te maken te hebben met die zwakke mediatek chip die in de sony tv's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik heb de 75 inch variant van deze tv en ervaar jouw probleem totaal niet als ik eerlijk ben. Ja het is niet zo soepel als mijn pc op 170 hz maar goed dat is logisch. Er zijn maar weinig spellen tot nu toe die hoger gaan dan 60 hz in game dus daar moet je ook rekening mee houden maar bv dirt 5 loop erg soepel in performance mode. Ik heb de ps5 op HDMI 4 zitten en die staat weer in de enhanced mode.

Zit nu even cyberpunk2077 en Asassin Creed te spelen en echt ik zie geen blur anders dan ‘zoals het hoort’ echt ik denk dat je tv niet goed is of niet dat er ergens toch een instelling niet goed staat.

@Wutse Wellicht kun je een klein filmpje hier laten zien ?

[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 01-09-2021 10:10 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutse
oldsmelly schreef op woensdag 1 september 2021 @ 05:06:
Ik heb de 75 inch variant van deze tv en ervaar jouw probleem totaal niet als ik eerlijk ben. Ja het is niet zo soepel als mijn pc op 170 hz maar goed dat is logisch. Er zijn maar weinig spellen tot nu toe die hoger gaan dan 60 hz in game dus daar moet je ook rekening mee houden maar bv dirt 5 loop erg soepel in performance mode. Ik heb de ps5 op HDMI 4 zitten en die staat weer in de enhanced mode.

Zit nu even cyberpunk2077 en Asassin Creed te spelen en echt ik zie geen blur anders dan ‘zoals het hoort’ echt ik denk dat je tv niet goed is of niet dat er ergens toch een instelling niet goed staat.

@Wutse Wellicht kun je een klein filmpje hier laten zien ?
Ik denk eerlijk gezegd dat het me tv zelf is, want ik heb deze nu op 2 verschillende monitors gezet + op een Samsung 4k tv en daar allemaal knalhelder beeld zonder motion Blur/ghosting

Kan je mij es je settings sturen op gamemode?
Pagina: 1