Network-up-starttijd zeer lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe Asus X300 machine staan met een 5600G. Dit ding boot zeer snel, maar de netwerkconnectie neemt zeker 30 - 50 seconden in beslag voordat connectie naar de switch en router gemaakt is. Aangezien de desktop, documents en foto'smap op de NAS staan, krijg je met elke boot (en autologin) dus een melding dat het netwerk afwezig is. Bovendien is de computer eigenlijk zeker een halve minuut niet te gebruiken.

Best wel irritant dus.

Echter, zodra ik een unmanaged switch (random linksys-ding) ertussen zet, is de netwerkconnectie er binnen 3 seconden. Samen met een klein login-delay is dat prima werkbaar. Maar hoe kan dit? En waarom kan ik deze computer niet op de centrale switch aansluiten zonder significante netwerkconnectie-delay?

Andere laptops en computers hebben dit probleem niet. Switch is een Dell Powerconnect 5524. RAMlog geeft enkel een linkup en linkdown aan. Flowcontrol, autonegotiation en autoMDI staan aan.

-_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 21:47
Staat spanning-tree aan op die switch? Wat beschrijft lijkt op gedrag van spanning-tree. Je kan de poort op port -fast zetten en dan heb je minder delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Waarschijnlijk is die Nas in sleep mode gegaan en wacht erop dat die weer wakker is en antwoordt geeft.
Als je een switch ertussen zet wacht hij niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Topicstarter
En spanning tree was de oorzaak. Thanks :)

-_-