Mac Mini herkent mic opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Hallo,

Ik heb een Mac Mini 2018 en een RIG 400 Atmos Headset. Deze headset werkte altijd perfect op deze mac, maar sinds kort herkent hij ineens de headset niet meer bij Audio Input. De microfoon werkt dus niet meer. De Output werkt nog wel.

De microfoon werkt wel gewoon op mijn Macbook en is dus niet stuk.

Ergens zit er dus iets niet goed in de communicatie tussen headset en mac mini. De Mac mini herkent echter wel weer een andere headset bij audio Input, maar dat is een USB-headset, waar de RIG 400 aangesloten wordt via de audio jack.

Ik heb al veel zitten googlen en contact gehad met de klantenservice van RIG, maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 15:08
Om uit te sluiten waar het probleem precies zit kan je eens proberen een bedrade Earpod in te pluggen. Als die het ook niet doet qua mic zit het in je mac, anders is er mogelijk toch iets met je headset aan de hand.

Ik zou het zoeken in een kabelbreuk bij je headset of (hopelijk niet) de aansluiting in je Mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb het even gecheckt. Headset werkt wel in andere mac, dus die is niet stuk. En Samsung pods werken ook niet op de Mac Mini, dus het zit toch in de Mac. Echt heel raar, want er is verder niks geks mee gebeurd en hij is ook nog vrij nieuw. Is zoiets nog te repareren of moet ik maar een usb-headset gebruiken?

Mac Mini is van mei 2020, dus wellicht nog garantie, maar ik heb er wel zelf extra ram geheugen in gezet, dus weet niet of dat de garantie laat vervallen.

[ Voor 20% gewijzigd door averagegamer op 30-08-2021 13:07 ]

• averagegamer
Ik ga er vandaag mee naar de apple store, hopelijk vinden ze een simpele fix, anders moet ie denk ik opgestuurd worden om die hele poort te vervangen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Extra ram plaatsen laat je garantie niet vervallen, het is een handeling die de consument zelf mag en kan doen.

Heb je ook gecontroleerd of er een rood lampje uit je koptelefoon poort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
sypie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:29:
Extra ram plaatsen laat je garantie niet vervallen, het is een handeling die de consument zelf mag en kan doen.

Heb je ook gecontroleerd of er een rood lampje uit je koptelefoon poort komt?
Bij Mac Mini's verbreekt dat helaas wel de garantie. Ze hebben liever dat je 500 euro extra betaald bij apple zelf voor extra RAM, ipv dat je het voor 100 euro zelf koopt en erin prikt.

Ik ben bij de Apple store geweest, daar werden ze er ook niet veel wijzer van. Heb nu een back up gemaakt zodat ik hem volgende week in kan leveren voor onderzoek.

Er komt geen rood lampje uit de poort.
Pagina: 1