Modem aansluiten op FTU via switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 15:17
Hoi!

Er ligt 1 kabel vanaf mijn meterkast naar de woonkamer (via de kruipruimte) FTU hangt in de meterkast.
Ik wil mijn wifi 6 modem in de woonkamer plaatsen voor het beste resultaat, maar heb nog wel een switch nodig in de meterkast. Kan ik mijn modem via een switch aansluiten op de NT? Of kan dat niet en moet de kabel vanuit de NT rechtstreeks in de WAN poort op het modem.

Ik heb een Experiabox V12 via KPN. Ik wil de NAS en smart apparatuur in de meterkast houden via de switch.

[ Voor 12% gewijzigd door DCB87 op 27-08-2021 14:43 ]

Beste antwoord (via DCB87 op 27-08-2021 14:51)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03

lier

MikroTik nerd

Als je meerdere netwerken over een kabeltje wil laten lopen, dan kan dat middels VLAN's. Helaas is dat in jouw situatie geen optie, aangezien je Experiabox dit niet ondersteunt (weet niet welke switch je hebt, maar dat maakt niet zo veel uit). Dus het wordt of een extra kabel trekken (wat uiteraard de beste optie is), of de huidige kabel opsplitsen in twee kabels (van 4 aders). Dit laatste heeft tot gevolg dat je maximaal 100Mbps per kabel kan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 27-08-2021 14:49 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DCB87 je openingspost bevat niet voldoende informatie om je goed te kunnen helpen.
Zou je het volgende toe willen voegen:
- Welke apparatuur gebruik je allemaal of wil je gaan gebruiken?
- Welke provider heb je?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03

lier

MikroTik nerd

Als je meerdere netwerken over een kabeltje wil laten lopen, dan kan dat middels VLAN's. Helaas is dat in jouw situatie geen optie, aangezien je Experiabox dit niet ondersteunt (weet niet welke switch je hebt, maar dat maakt niet zo veel uit). Dus het wordt of een extra kabel trekken (wat uiteraard de beste optie is), of de huidige kabel opsplitsen in twee kabels (van 4 aders). Dit laatste heeft tot gevolg dat je maximaal 100Mbps per kabel kan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 27-08-2021 14:49 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
op basis je post en kennis die ik zo lees zou ik je adviseren een 2e kabel trekken naar de meterkast. kabel 1 van ntu naar experiabox in woonkamer en via de experiabox 1 kabel terug naar de meterkast.

De iets meer complexe oplossing zou zijn werken met 2 managed switches en vlans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 15:17
Dank! Ik denk dat ik eerst maar gewoon eens kijk hoe het gaat als de Experiabox in de meterkast staat.