Ik ben al een tijdje aan het kijken voor zonnepanelen en heb ondertussen meerdere offertes ontvangen. Ze bieden echter allemaal net iets anders aan, en ik kan met mijn huidige kennis niet direct door de verschillende argumenten heen prikken.
Mijn uitvraag is in de tussentijd ook ietwat gewijzigd tov aanbieder 2 en 3 vandaar de initieel kleinere aantallen panelen, nav de aanschaf van een EV.
Ik twijfel zelf erg tussen een zuid opstelling of een oost-west, omdat oost-west naar mijn idee in de toekomst meer ruimte biedt voor uitbreiding (tgv een nog aan te schaffen warmtepomp).
Het huis is gelegen in noord-brabant west en heeft een plat dak, met aan de noordzijde een lager gelegen plat dak dat niet meegenomen is in de offertes. De bomen aan de oost-zijde zoals op de foto's zijn ondertussen weggehaald. Er staat nu alleen nog een boom die schaduw op het dak geeft op de gemarkeerde locatie in legplan aanbieder 5 (1).
Ik verwacht momenteel jaarlijks zon 7000 kWh nodig te hebben.
/f/image/xUPxAmIbVXJJDgU3tw2S8o4U.png?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel zelf het meeste tussen aanbieder 4 en 5, en ben vooral benieuwd hoe jullie aankijken tegen een oost west opstelling.
Aanbieder 6 heeft een gecombineerde setup geadviseerd, dus zowel zuid als oost-west. Waarbij de microomvormers geadviseerd werden ivm toekomstige uitbreidbaarheid.
Legplan aanbieder 4 zuid
/f/image/UWFiKyT3jbiSk0iN0SSyFiFk.png?f=fotoalbum_large)
Legplan aanbieder 4 oost-west
/f/image/r0RBr98mcnlpeIlLykQIBE3I.png?f=fotoalbum_large)
Legplan aanbieder 5 (hier zie je ook goed de orientatie van het huis)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8g8yFJM3a2zuLS12WXZbrdVj.png?f=user_large)
Legplan aanbieder 6
/f/image/z5AuF3vxEQmq00zVP8GW8Niq.png?f=fotoalbum_large)
Afmetingen dak, de 'uitstekende' delen zijn in werkelijkheid overstekken tegen de zon van +- 60cm.
Mijn uitvraag is in de tussentijd ook ietwat gewijzigd tov aanbieder 2 en 3 vandaar de initieel kleinere aantallen panelen, nav de aanschaf van een EV.
Ik twijfel zelf erg tussen een zuid opstelling of een oost-west, omdat oost-west naar mijn idee in de toekomst meer ruimte biedt voor uitbreiding (tgv een nog aan te schaffen warmtepomp).
Het huis is gelegen in noord-brabant west en heeft een plat dak, met aan de noordzijde een lager gelegen plat dak dat niet meegenomen is in de offertes. De bomen aan de oost-zijde zoals op de foto's zijn ondertussen weggehaald. Er staat nu alleen nog een boom die schaduw op het dak geeft op de gemarkeerde locatie in legplan aanbieder 5 (1).
Ik verwacht momenteel jaarlijks zon 7000 kWh nodig te hebben.
/f/image/xUPxAmIbVXJJDgU3tw2S8o4U.png?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel zelf het meeste tussen aanbieder 4 en 5, en ben vooral benieuwd hoe jullie aankijken tegen een oost west opstelling.
Aanbieder 6 heeft een gecombineerde setup geadviseerd, dus zowel zuid als oost-west. Waarbij de microomvormers geadviseerd werden ivm toekomstige uitbreidbaarheid.
Legplan aanbieder 4 zuid
/f/image/UWFiKyT3jbiSk0iN0SSyFiFk.png?f=fotoalbum_large)
Legplan aanbieder 4 oost-west
/f/image/r0RBr98mcnlpeIlLykQIBE3I.png?f=fotoalbum_large)
Legplan aanbieder 5 (hier zie je ook goed de orientatie van het huis)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8g8yFJM3a2zuLS12WXZbrdVj.png?f=user_large)
Legplan aanbieder 6
/f/image/z5AuF3vxEQmq00zVP8GW8Niq.png?f=fotoalbum_large)
Afmetingen dak, de 'uitstekende' delen zijn in werkelijkheid overstekken tegen de zon van +- 60cm.
[ Voor 20% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 20:46 . Reden: Afmetingen dak toegevoegd ]
:strip_exif()/f/image/na3HWqHiAvmXHNJ1QAgd2mWX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ENJS3NNNeGrxIVmfPyC5u9Lz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vt2b3jONKCSLOLq75iDRoocO.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Pse4gOuMYwdnJB1yWMRY5t8l.png?f=user_large)
/f/image/nNsyMM5a70SndaXt0o1hfL8q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5uXyAw8zzRHoFI3fM0MATi9c.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tP4GaSDYesec4A7jjCvAL4OJ.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mlRJ9E2eQlEMYnqBdV8eKYvW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C3IRkUA47euQJH44u3rE720K.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ooss8VkXHZMGtJNKlYmcOEMN.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/iDVv0jOicYThkoTRpeS7hbXb.png?f=fotoalbum_large)