Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor zonnepanelen en heb ondertussen meerdere offertes ontvangen. Ze bieden echter allemaal net iets anders aan, en ik kan met mijn huidige kennis niet direct door de verschillende argumenten heen prikken.

Mijn uitvraag is in de tussentijd ook ietwat gewijzigd tov aanbieder 2 en 3 vandaar de initieel kleinere aantallen panelen, nav de aanschaf van een EV.
Ik twijfel zelf erg tussen een zuid opstelling of een oost-west, omdat oost-west naar mijn idee in de toekomst meer ruimte biedt voor uitbreiding (tgv een nog aan te schaffen warmtepomp).

Het huis is gelegen in noord-brabant west en heeft een plat dak, met aan de noordzijde een lager gelegen plat dak dat niet meegenomen is in de offertes. De bomen aan de oost-zijde zoals op de foto's zijn ondertussen weggehaald. Er staat nu alleen nog een boom die schaduw op het dak geeft op de gemarkeerde locatie in legplan aanbieder 5 (1).
Ik verwacht momenteel jaarlijks zon 7000 kWh nodig te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWt4tUY8dkx3JkWHQtViLN5JrZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUPxAmIbVXJJDgU3tw2S8o4U.png?f=fotoalbum_large

Ik twijfel zelf het meeste tussen aanbieder 4 en 5, en ben vooral benieuwd hoe jullie aankijken tegen een oost west opstelling.
Aanbieder 6 heeft een gecombineerde setup geadviseerd, dus zowel zuid als oost-west. Waarbij de microomvormers geadviseerd werden ivm toekomstige uitbreidbaarheid.

Legplan aanbieder 4 zuid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5eQoB3r5O4gReAzYtc1ApGsO40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UWFiKyT3jbiSk0iN0SSyFiFk.png?f=fotoalbum_large

Legplan aanbieder 4 oost-west
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-FgHeaZ_R0T1kiRioJ5Jc9zP8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0RBr98mcnlpeIlLykQIBE3I.png?f=fotoalbum_large

Legplan aanbieder 5 (hier zie je ook goed de orientatie van het huis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOvAvdnb6HZ_SkDemj5Wd9XXIXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8g8yFJM3a2zuLS12WXZbrdVj.png?f=user_large

Legplan aanbieder 6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eds_B3Z6aGqupD5hHx3jiyaAHaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5AuF3vxEQmq00zVP8GW8Niq.png?f=fotoalbum_large

Afmetingen dak, de 'uitstekende' delen zijn in werkelijkheid overstekken tegen de zon van +- 60cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEWTLCtan3Dvhv5mnxwHQ5XoNJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JJoFeZljK01xFcFaPXIfbHh6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 20:46 . Reden: Afmetingen dak toegevoegd ]

Alle reacties

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:54
Ik twijfel zelf erg tussen een zuid opstelling of een oost-west, omdat oost-west naar mijn idee in de toekomst meer ruimte biedt voor uitbreiding (tgv een nog aan te schaffen warmtepomp).
Leg die uitbreiding van de warmtepomp alsjeblieft meteen. Meteen leggen is al snel meer dan 1000 euro goedkoper dan later uitbreiden.
Ondertussen verkoop je dat overschot voor momenteel 0.12 euro / kWh.

edit: je toekomstige warmtepomp verbruikt als die goed is afgesteld 2 tot 2.5 kWh voor elke m3 gas die je momenteel verbruikt (bij gelijke isolatie). Als je nu 1500 m3 gas per jaar verbruikt wordt dat dus 3000 tot 3750 kWh / jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door busscherski op 27-08-2021 22:10 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je al zo een 7000 kWh per jaar verbruikt, zou ik kijken hoe je het dak zo efficient mogelijk vol krijgt.
En dat is meestal met oost/west

Kun je niet met dual betonvoeten een oost west opstelling maken, zoals:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dZvnmGM6XAIXUxJg1eKa8nptmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na3HWqHiAvmXHNJ1QAgd2mWX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58RNG_5zmR8gOpNq1KJLGHWHhKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar dan met de ruggen tegen elkaar.
Ik verwacht dat je dan veel meer panelen kwijt kan dan wat nu.aangeboden is.
2 strings van xx op een SMA tripower en je bent er al.

Maar zonder maten blijft het gokken.
En sunpower is te duur... (tenzij je geld over hebt)

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-08-2021 08:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Wazzaaaaa
Bedankt voor de reacties! Dit levert me al wat meer inzicht op en ik ga bij mijn voorkeurspartijen een offerte opvragen voor een zo efficient mogelijk invulling van mijn dakvlak. Benieuwd wat daar uit gaat komen.

@busscherski Wat betreft het terugleveren a 0.12 euro / kWh, dat kan alleen als je zelf die kWh ook hebt afgenomen toch? (Dat is tenminste wat ze mij verteld hebben). Daarnaast is die 0.12 ook afhankelijk van de energiemaatschappij natuurlijk, volgens mij biedt mijn huidige rond de 0.07 euro/kWh.
Afgaande op jouw verbruik van een warmtepomp zou er (bij gelijkblijvende isolatie van mijn huis) nog zo'n 6000kWh extra nodig zijn tegen die tijd. Natuurlijk wordt er ook iets aan de isolatie gedaan voordat de WP komt, maar dan nog is het dan waarschijnlijk net zo makkelijk om direct vol te leggen gok ik, even kijken wat de meerprijs daarvan is tov de huidige offertes.

@AUijtdehaag 2 strings: 1 voor volledig zon en 1 voor een deel met schaduw? die SMA tripower is een omvormer toch? Is er een specifieke reden dat je deze aanraadt of voldoen andere omvormers hier ook voor?
De sunpowers was ik inderdaad al snel van genezen na het zien van de andere offertes. Leuk zo'n efficientie, maar niet tegen die prijs :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 20:09 ]

• AUijtdehaag
  • Niet online
Bij oost en west heb je doorgaans 2 richtingen.
Die je dan verdeeld over 2 stringen (en dus 2 onafhankelijke ingangen)

Andere omvormers voldoen ook.
Goodwe of Fronius.
Bij schaduw liever geen growatt.
https://www.winkelman-zonnepanelen.nl/omvormers/

Maar ik heb prima ervaringen met SMA, zowel uitlezing (ook zelf uitlezen), als schaduwbeheer.
Goodwe heeft ook schaduw beheer, maar is wat lastiger uitlezen (zelf)
Fronius kan ook, maar is ook even duur als SMA

[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-08-2021 20:09 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
@Wazzaaaaa Nee, dat is waarvoor je het deel boven de saldering kunt verkopen. Ga maar naar Gaslicht en voer (duidelijk) meer teruglevering dan verbruik in... Dat betekend dat je niet (meer) bij de optimale leverancier zit, maar dat kan veranderen ;-)

Oost-West leggen, dak vol, SMA eraan. (Met 3 fase systemen vind ik Goodwe/Growatt niet voldoende goedkoper)

Beter rendement dan geld op de bank...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Wazzaaaaa
D'oh! natuurlijk 2 strings voor oost en west...nogal logisch...

Ik zal ook eens meten hoe groot het dak daadwerkelijk is, dat lever mij ook wat beter zicht op de mogelijkheden op.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[b]Wazzaaaaa in "Hulp bij offertes van zonnepanelen"Wazzaaaaa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @i.Stijn

@busscherski Wat betreft het terugleveren a 0.12 euro / kWh, dat kan alleen als je zelf die kWh ook hebt afgenomen toch? (Dat is tenminste wat ze mij verteld hebben). Daarnaast is die 0.12 ook afhankelijk van de energiemaatschappij natuurlijk, volgens mij biedt mijn huidige rond de 0.07 euro/kWh.
Afgaande op jouw verbruik van een warmtepomp zou er (bij gelijkblijvende isolatie van mijn huis) nog zo'n 6000kWh extra nodig zijn tegen die tijd. Natuurlijk wordt er ook iets aan de isolatie gedaan voordat de WP komt, maar dan nog is het dan waarschijnlijk net zo makkelijk om direct vol te leggen gok ik, even kijken wat de meerprijs daarvan is tov de huidige offertes.
Je hebt terugleveren en je hebt salderen

Bij salderen mag je wat je verbruikt verrekenen met wat je hebt terug geleverd
bv de kwhs die je in de winter nodig hebt mag je in de zomer "opwekken"
Heb je na salderen nog overschot kan je dat verkopen voor de teruglever vergoeding. op dit moment 7 - 12 cent (afhankelijk van je energie contract)

• Wazzaaaaa
Dat is mooi nieuws! Good to know just that!
Dan snap ik het ook wel een stuk beter dat hier vaak geadviseerd wordt om meteen vol te leggen ipv op 2 panelen te besparen. Snap alleen niet zo goed waarom de leveranciers dat dan niet adviseren? Waarschijnlijk omdat de TVT op die extra panelen langer is?

• Ronald
@Wazzaaaaa Correct, die extra panelen verlengen de TVT, maar ze zijn financieel gezien gewoon een erg goede investering.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:54
Die laatste 2 (of 10) panelen zijn in jouw geval het goedkoopst aan te leggen.
Maar verdienen inderdaad voorlopig een paar cent minder. Zal de tvt inderdaad verlengen maar niet veel. Al met al ben je er goedkoper mee uit dan wanneer je later uitbreid of als je later vanwege hoger verbruik opbrengst tekort komt.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Wazzaaaaa
Ik heb voor nog de duidelijkheid de dakmaten toegevoegd aan de TS.

Daarnaast is me net opgevallen dat ik in het dak nog een kleine oneven verhoging heb zitten, van max 8 cm, zie ook de foto's (hoewel daar ook moeilijk te zien). Zou dat nog problemen opleveren wanneer het zo efficient mogelijk vol gelegd moet worden of is daar omheen te werken met spacers / stoeptegels?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWM_vjGH5-ldJv_XyPrmZvwZSPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENJS3NNNeGrxIVmfPyC5u9Lz.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmYnXXZ3uOSNB3MqrcEXUTvSMCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vt2b3jONKCSLOLq75iDRoocO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 20:53 ]

• Ronald
Tekening met SolarEdge designer, want die simulator is 20x makkelijker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5pMqjq18kzRsOdy2rjxDoT7rds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pse4gOuMYwdnJB1yWMRY5t8l.png?f=user_large

Hoe ver wil je gaan?

Dit zijn 44 stuks Phono 395Wp

Simulatie met Sunny Design: Als 4 strings op een SMA 15KW goed voor 14660kWh

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
1x2 meter panelen 5x5 boven en dan nog 7x3 op het smallere stuk, 46x400 = 18400

• Wazzaaaaa
@Ronald
Poeh dat zijn wel héél veel panelen meer dan tot nu toe zijn geoffreerd. Dat is inderdaad wel erg efficiënt, maar ook bijna een verdubbeling aan panelen.
Daarnaast vraag ik me af of in het plan dat je tekent er nog wel ruimte is om de panelen schoon te maken zonder er op te gaan staan? Is het dan wel realistisch?

Mocht het wél realistisch zijn, is het dan (gezien het verschil tussen huidige benodigde vermogen en de nog onbekende vermogen met een WP) niet interessanter om dat laatste deel alsnog over een paar jaar te leggen wanneer de WP er ook daadwerkelijk is, waarbij ook de vermogens van de panelen beter zijn?

Hoe dan ook wel erg gaaf dat je dat zo snel voor elkaar hebt gekregen en hebt willen doen!

De panelen die je noemt zijn bij de leverancier die je linkt overigens niet meer beschikbaar, maar ik snap de redenering :)
Zolang het rond de €10k blijft lijkt het me overigens geen enkel probleem, mits overstekken het ook toelaten natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 21:51 ]

• AUijtdehaag
  • Niet online
Misschien de verdiept liggende stukken aan de randen toch vrijhouden.
Zeker als dat overstek is.. (stevigheid?)

[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-08-2021 21:38 ]

• Ronald
@Wazzaaaaa Oops dat had ik even niet gezien... Ik had een heel goedkoop hoog vermogen paneel gepakt.
Gaat meer om het idee, kreeg namelijk al vermoeden dat het wel erg extreem werd.

Deze zijn 25cm korter per paneel: https://www.solar-outlet.nl/longi-solar-375-wp-mono.html
En zo zijn er nog een handvol anternatieven...

Dan houdt je zomaar 75cm over ;-)

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kan je het met de trinas ook uitrekenen @Ronald :>
https://www.sun-solar.nl/...zonnepanelen/trina-solar/

• Wazzaaaaa
@AUijtdehaag Kleur van de zonnepanelen boeit me overigens geen ene biet :) Voor zover ik heb kunnen vinden zijn de fullblack's over het algemeen duurder dan de mono's.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Klopt maar trinas heb je ook in geen full-black
https://www.sun-solar.nl/...rte-frame-e-184-sunsolar/

Het is maar een idee en ze zitten niet (heel) ver van je vandaan

Wat voor WP ga je aanschaffen?
L/W, W/W of L/L ?

L=lucht
W=water

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-08-2021 22:02 ]

• Wazzaaaaa
Zo concreet is het WP plan nog niet helaas :) Eerst de algemene isolatie van het huis maar eens op orde krijgen met een flinke verbouwing. Waarschijnlijk dat ik me er dan wat verder in ga verdiepen.

De huidige voorkeur gaat naar W/W maar dat is op basis van relatief oude kennis en een onbeperkt budget (en dat laatste is helaas zeker niet waar in de praktijk als het gaat om verbouwingen).

• Ronald
@AUijtdehaag Die zijn breder, kost een half dakje... maar @Wazzaaaaa wil denk ik toch niet voor dat best leuke aantal gaan ...

• Wazzaaaaa
Ik ben aan het kijken waar een dergelijke installatie op uit zou komen qua kosten (via de sites die jullie zelf aangeven).
Daarnaast heb ik ook nog wel mijn bedenkingen bij het aantal, zoals ook aangegeven, vanwege enerzijds het gewicht en anderzijds de huidige noodzaak. Maar in dit soort situaties laat ik me graag overtuigen als dat slim is voor de pecunia's :D

• Ronald
@Wazzaaaaa Het overtuigen laat ik aan gaslicht.com over... Vul je gegevens in met 14500kWh opwek ;-)

• Wazzaaaaa
@Ronald 1200,- per jaar terugverdienen door levering?! wth...of ben ik nou echt acherlijk en doe ik nu iets verkeerd?

• Ronald
@Wazzaaaaa Vermindering energiebelasting € -558,56 zet Gaslicht bij de stroom, maar ja... bij 7000 verbruik en 14500 opweg krijg je dat er uit ja.

• Wazzaaaaa
@Ronald Dan wordt het inderdaad wel interressant om de boel vol te gooien :)

Ik heb ondertussen overigens al 5 leveranciers gevraagd voor een offerte met een zo efficient mogelijk volgezet dak. Ben benieuwd wat daar uitkomt aan bedragen. Zou het natuurlijk ook nog zelf kunnen samenstellen op een van de door jullie genoemde sites.

Zodra ik die binnenkrijg update ik de TS weer.

• Ronald
@Wazzaaaaa Vergelijk 3 scenarios met elkaar:
0 opwek (je huidige situatie)
7000 opwek (Dekkend voor je verbruik)
14500 opwek (Ruweg het potentieel van je dak)

Die eerste 7000 telt zwaarder, want dat deel is verantwoordelijk voor het wegnemen van 15ct belasting/kWh
De meerkosten van het dubbel zoveel leggen is over het algemeen duidelijk minder dan 2x zo veel (omvormer en instlalatiekosten wegen steeds minder zwaar)

TVT wordt weer korter als je wel naar WP gaat.

• Wazzaaaaa
Ja die beredenering had ik ook al aangehouden, daarom ben ik ook wel serieus aan het overwegen om het dak vol te leggen. Vandaar ook de aangevraagde offertes.

Als ik alles begrepen heb, en je tekening goed geinterpreteerd, dan zou onderstaande ook een 'offerte' zijn voor een installatie van hetgeen hier aangegeven wordt, of mis ik nog iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ywiGCHNYhhd2Z3IyxFlmjPvoaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNsyMM5a70SndaXt0o1hfL8q.png?f=fotoalbum_large

Het enige wat ik dan nog extra zou moeten regelen is de ballast. Gezien de benodigde hoeveelheid (128kg per paneel voor de uitgekozen montageset), gaat dat geen problemen opleveren met de dakconstructie?

[ Voor 13% gewijzigd door Wazzaaaaa op 31-08-2021 23:01 ]

• Ronald
Ze zullen niet goedkoper worden als je het als offerte aanvraagt nee.

Kans dat je het laat doen dat ze het met SolarStell Connect willen doen; dat kost wel meer.

• Wazzaaaaa
In dat geval zou het volgens mij hier op uitkomen, mits alles in de praktijk aan elkaar gekoppeld kan worden (ivm hoogteverschillen in het dak)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzTjTgvS8lxI4LnVZdwOYHO4wsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5uXyAw8zzRHoFI3fM0MATi9c.png?f=fotoalbum_large

• Ronald
De koppelstukken zijn de verkeerde; er is er een van 16cm.
Overigens even opletten bij hen: ze hebben alleen de smalle oost west set op de site, voor panelen die wat breder zijn leverden ze mij rug aan rug zuid sets met een stapel extra koppelstukken... Het werkt, het past... Maar het is breder dan Solarstell beschikbaar heeft.

Verder is het legsysteem heel flexibel. De voetjes kunnen verplaatst worden als het toevallig in die geul terecht komt.

Ballast gaat heeeeel veel minder zijn. Die berekening maken ze op aanvraag in de software van Solarstell.
Berekening voor mijn systeem was 28 kg op de hoeken. (3 bij 4 en 2x 1 bij 4)

[ Voor 10% gewijzigd door Ronald op 31-08-2021 23:45 ]

• Ronald
Verder is het bij deze hoeveelheid even opletten met BTW teruggave, je kunt boven 10kWp geen gebruik maken van KOR. Er is een topic over... Heb me zelf alleen echt in de KOR opties verdiept.

[ Voor 32% gewijzigd door Ronald op 31-08-2021 23:48 ]

• Wazzaaaaa
Ik kon de 16 cm koppelstukken niet selecteren. Voor de oost koppelstukken zie ik ze hooguit in 10 cm staan.
Wat bedoel je met 'smalle' oost west set? Ik heb nu een set geselecteerd voor panelen vanaf '168'?
Indien die niet geleverd kunnen worden, past het dan nog wel op het dak zoals op het plan?

Wat betreft de KOR: Houdt dat in dat er over het gehele bedrag geen BTW teruggegeven wordt of alleen voor het deel na de 10kWh?
Wat ik hier zo snel over kan vinden heeft het nergens over een grens wat betreft Wp / kWh?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Je kan ook 25 panelen van 400 Wp op de bon laten zetten. en 7 panelen op een andere bon. :>
Het gaat over het btw forfait wat tot 10.000 Wp loopt

Voorbeeld met dual betonvoeten en een 32 panelen Trina 400 en een tripower 10 kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gpkGmXbS4rj3yFrxYUMtu4GJwU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tP4GaSDYesec4A7jjCvAL4OJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYH86LH0lfmWM8EhcN2OkjfiHWs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlRJ9E2eQlEMYnqBdV8eKYvW.jpg?f=fotoalbum_tile

Dan kan je er nog omheen wandelen om ze eens te reinigen.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-09-2021 13:15 ]

• Wazzaaaaa
Ola,

het is weer even geleden, maar ondertussen liggen mn zonnepanelen nu al een maand heerlijk de shine op te vangen! In de tussentijd is het dak bijgeisoleerd en ligt er ook witte PVC op het dak (wel zo fijn bij de huidige zomer...)

Dit is het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqW19OOWvdSaDiRfWVETg962foc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3IRkUA47euQJH44u3rE720K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evIVchgfn1he5LQGxlUT8fN4Qo4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ooss8VkXHZMGtJNKlYmcOEMN.jpg?f=fotoalbum_tile
  • 42 * Trina Vertex -S Mono 400 Wp, totaal 16800 Wp
  • Growatt 15KTL3-X
  • Solarstell connect
Ben er uitermate tevreden mee, zeker gezien de hoeveelheden energie die opgewekt worden! (Uit de app van de omvormer zelf).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-PBUS8y0DBpCQpTiKsv28nLvZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iDVv0jOicYThkoTRpeS7hbXb.png?f=fotoalbum_large
Edit: Dit is overigens de eindstand van de maand juli, waarbij de installatie op 8 juli pas in gebruik genomen is.

Ik ben nog op zoek naar een goede wifi meter via de P1 poort (laat me graag nog adviseren).

Ik wil hier dan ook iedereen bedanken, vooral @AUijtdehaag ook voor het DM advies, die me van enorm waardevolle input heeft voorzien in het maken van de enige juiste keuze! Het hele dak vol en gas er op :9

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Wazzaaaaa
Ik zou even kijken naar de homewizard P1 wifi

Pagina: 1