Ik heb besloten om zonnepanelen te plaatsen op onze (2-onder-1 kap, 52 graden helling) woning en wil graag zowel het zuidelijk als het oostelijk dak zo volledig mogelijk benutten.
Situatie schets: (#33)
/f/image/BKyHYukgskSkk3HeyqAVJqlT.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al diverse offertetrajecten lopen, en grofweg kunnen kan ik die opsplitsen in:
SMA, SolarEdge of Enphase oplossingen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zo eenvoudige mogelijke architectuur, en daarmee de SMA.
Mijn vraag / twijfel is alleen het oostelijk dak.
Zie hieronder een foto welke ik deze week heb genomen omstreeks 08.00 uur:strip_exif()/f/image/deowqToVpwjamLJipe5syhCb.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze schaduw is vrij vlot hierna weer weg, de rest van de dag zijn beide daken volledig vrij van schaduw.
Ik ben benieuwd naar jullie mening: Gaat SMA (met Shadefix) dit goed afhandelen of kan ik toch beter kiezen voor SE of zelfs Enphase?
Situatie schets: (#33)
/f/image/BKyHYukgskSkk3HeyqAVJqlT.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al diverse offertetrajecten lopen, en grofweg kunnen kan ik die opsplitsen in:
SMA, SolarEdge of Enphase oplossingen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zo eenvoudige mogelijke architectuur, en daarmee de SMA.
Mijn vraag / twijfel is alleen het oostelijk dak.
Zie hieronder een foto welke ik deze week heb genomen omstreeks 08.00 uur
:strip_exif()/f/image/deowqToVpwjamLJipe5syhCb.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze schaduw is vrij vlot hierna weer weg, de rest van de dag zijn beide daken volledig vrij van schaduw.
Ik ben benieuwd naar jullie mening: Gaat SMA (met Shadefix) dit goed afhandelen of kan ik toch beter kiezen voor SE of zelfs Enphase?
:strip_exif()/f/image/vX1BoomgnStl2a1LMZ4Zigof.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BLTqmdnwh1Atcjij2hSl9Gm6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3LEd6kOjnx62SecGQKi3dub1.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/fnjEBVCXFq6UJeJYoJvKxUp8.png?f=fotoalbum_large)