Toon posts:

Core voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een TB 1,1 GHz met een kt7 raid moederboard.

Nu is mijn vraag, als ik met de via hardware monitor kijk welke core voltage de TB heeft geeft deze 1,84 volt aan terwijl in de bios gewoon 1,74 staat ingesteld.
Is dit een meet fout of moet ik de core voltage afstellen in de bios zodat hij met de via hardware monitor 1,74 aangeeft?

Oh ja nog ff wat, ik lees iedere keer dat mensen problemen hebben met de temperatuur, die van mij draait gewoon op 35 graden met een simpel koelertje van 20 gulden.
Zou het kunnen zijn dat ik inplaats van dat gummetje die contact moet maken met de processor(deze heb ik er af geschraapt) gewoon koelpasta heb gebruikt?
Hoe hebben jullie dat gedaan met de koeler?

grtzzz TriPjE

Verwijderd

35 graden is wel extreem laag. Zowiezo is de omgevingstemperatuur in je kast (helemaal met dit weer) al rond de 30 graden. Als je ook nog een simpel koelertje gebruikt dan lijkt het me dat de cpu temp sensor niet helemaal lekker werkt.

Overigens heb ik gewoon de koelstrip die standaard op een coolermaster zit gebruikt.
AMD 1,33 geeft 50-55 graden Idle en rond de 65 graden stressed.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik denk dat die 35 graden je kast temperatuur is. Of anders computer je in een koelcel. Het verschil tussen pad/koelpasta is echt niet 15graden hoor, anders zouden alle koelers standaard met pasta worden verkocht.

MechWarrior || Monsters Game

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat je in je bios afstelt kan afwijken van de waarde waar je voltage daadwerkelijk op komt te staan, dit klopt helemaal, niks raars aan. het gaat om de waarde die je health monitor in je bios aangeeft.

Verwijderd

schijnt wel dat je op Kt7-mobo's de sensor onder je processor iets omhoog moet buigen omdat deze anders te ver onder je processor ligt zeg maar.
De sensor pakt dan wel iets van de stralingswarmte van de processor, maar meet niet de actuele temperatuur van de processor zelf

/me heeft ook KT7, maar dan zonder RAID

Verwijderd

Ik gok dat ie met een nromaal koelertje eerder 55 dan 35 graden wordt....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 15:52 schreef GambitRS het volgende:
ik denk dat die 35 graden je kast temperatuur is. Of anders computer je in een koelcel. Het verschil tussen pad/koelpasta is echt niet 15graden hoor, anders zouden alle koelers standaard met pasta worden verkocht.
Hmmm 35 graden voor een kast temperatuur is wel hoog hoor, heb er 5 koelers op zitten, 2 voor de kast en 3 voor de hd's en cd-rom/brander en de temperatuur zoals vandaag was maar 25 graden in de kast.
Wat betreft die pasta, zou het niet kunnen zijn omdat het ontzettend giftig spul is dat ze het niet standaard leveren?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 15:45 schreef ge0rgi0 het volgende:
35 graden is wel extreem laag. Zowiezo is de omgevingstemperatuur in je kast (helemaal met dit weer) al rond de 30 graden. Als je ook nog een simpel koelertje gebruikt dan lijkt het me dat de cpu temp sensor niet helemaal lekker werkt.

Overigens heb ik gewoon de koelstrip die standaard op een coolermaster zit gebruikt.
AMD 1,33 geeft 50-55 graden Idle en rond de 65 graden stressed.
Hehehe 20 graden is wel een heel verschil zie ik, kan er dus ook wel van uit gaan dat de censor niet goed is, voor al met zo'n simpel koelertje van 20 gulden :)
Kast temperatuur is wel goed, dat wijkt weinig af van de normale waarde.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 16:27 schreef smvs het volgende:
wat je in je bios afstelt kan afwijken van de waarde waar je voltage daadwerkelijk op komt te staan, dit klopt helemaal, niks raars aan. het gaat om de waarde die je health monitor in je bios aangeeft.
Hmmm die geeft ook zo iets aan, moet ik dan de core voltage omlaag zetten of kan dit zo blijven staan?

Verwijderd

zou opzich wel zo kunnen blijven staan... maar ik zou hem omlaag zetten.. scheelt toch een beetje warmte :)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
Misschien is zen kast temp 35 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 10:00 schreef DE_Michiel het volgende:
Misschien is zen kast temp 35 graden
Mischien is het zo duidelijker? :9
http://members.home.nl/angelootje/viahm.JPG

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhmz.. draait je CPU niet gewoon Idle nu? dan word de mijne namelijk ook maar iets van 30 graden...

Enne, over je voltage vraag, kijk es in je bios bij pc health, als hij daar ook hoger is zit er een afwijking in je mobo of voeding... dan kan je het voltage gewoon wat lager zetten en toch 1,75v laten leveren...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 15:31 schreef BrZ het volgende:
Uhmz.. draait je CPU niet gewoon Idle nu? dan word de mijne namelijk ook maar iets van 30 graden...

Enne, over je voltage vraag, kijk es in je bios bij pc health, als hij daar ook hoger is zit er een afwijking in je mobo of voeding... dan kan je het voltage gewoon wat lager zetten en toch 1,75v laten leveren...
Klopt, dat is idle, als ik hem belast gaat hij naar 42 graden.

Hmmm voeding zou mischien wel kunnen, is namelijk een goedkoop chinees geval ondanks dat wel stabiel gelukkig :)

Zal hem wel omlaag zetten, thnx voor het advies

Verwijderd

42 dat kan best, want mijn tb 1.2 deed ook zoeits dacht ik, ok wel op 1.55 volt, nu zal ie daar de casetemp precies halen met mn dragon orb...
Maar wacht, je gebruikt het asus progje? Schijnt niet echt betrouwbaar te zijn, kijk eens in de bios of probeer het eens met MBM
Pagina: 1