Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-02 13:02
Mijn vraag

Kan ik de batterijen van deze 2 laptops verwisselen met elkaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik

laptop1: pricewatch: Skikk 15MD7Y
laptop2: pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G15 GA503QS-HQ020T (Azerty toetsenbord)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niets geprobeerd, enkel weet ik dat de 3080 (105W) laptop 92wh heeft en de 3070(140W) 62wh heeft. Ik wil mijn laptops niet beschadigen als het niet kan.

Beste antwoord (via TanguyM op 27-08-2021 16:07)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Die Skikk 15MD7Y is een relabeled Toonfang GM5ZG7Y. Teardown video bevestigt inderdaad wat Felyrion al vermeldt; afmetingen en aansluiting zijn substantieel anders.

Inderdaad van tevoren al zo goed als vanzelfsprekend, maar dit gaat inderdaad ab-so-luut niet werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:56
Specs van beide accu's zijn zeer lastig te vinden dus kan je foto's maken?

En past het fysiek uberhaubt wel? Das het eerste waar je naar zal moeten kijken..

Overigens weet ik uit ervaring dat ze zelden uitwisselbaar zijn. Ik acht de kans dus zeer klein.

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 27-08-2021 12:55 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
Ik heb de asus nog niet opgedaan. zal dat straks doen, ik dacht dat mss iemand wist of er een list was met compatibel batterijen of iemand die de specs kon vinden wat dat lukte mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Beiden hebben een CR2025 batterij dus die kan je wel omwisselen ze zitten alleen op een onhandige plek.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
Zou u mij kunnen helpen? Ik heb discord en kunnen we even in een call gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan in de tech. handleiding prima vinden hoe dat moet. Overigens waarom zou je die willen omwisselen ? Iin de meeste gevallen gaan die langer mee dan de levensduur van je laptop. En dan nog zou ik een nieuwe kopen voor een paar euro en niet omwisselen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
De 3080 laptop (degene met een grotere WattHour) is de laptop van mijn broer die het gebruikt enkel thuis. Terwijl ik ben een student en de laptop ook voor school nodig heb en dus een grotere batterij is wel handig, ookal is de levensduur maar 1u langer, is het handig om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
En waar vind ik de tech sectie? Sorry ben relatief nieuw hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:23
DukeBox schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:22:
Je kan in de tech. handleiding prima vinden hoe dat moet. Overigens waarom zou je die willen omwisselen ? Iin de meeste gevallen gaan die langer mee dan de levensduur van je laptop. En dan nog zou ik een nieuwe kopen voor een paar euro en niet omwisselen.
Het gaat om de accu, niet om de CMOS-batterij. Dat leek me ook logisch, gezien hij het over Wh heeft in de topicstart.

@TanguyM je dient sowieso een foto te maken van beide accu's. Maar waarschijnlijk is de één groter (fysiek) dan de ander, of de aansluitingen zitten anders, of de één heeft een hoger voltage dan de ander of... Dat soort zaken. Vaak zijn ze gewoon niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, dit zijn doorgaans juist het soort modificaties waar garantie niet blij mee is. Heb je beide laptops al eens open gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
Merethil schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Het gaat om de accu, niet om de CMOS-batterij. Dat leek me ook logisch, gezien hij het over Wh heeft in de topicstart.

@TanguyM je dient sowieso een foto te maken van beide accu's. Maar waarschijnlijk is de één groter (fysiek) dan de ander, of de aansluitingen zitten anders, of de één heeft een hoger voltage dan de ander of... Dat soort zaken. Vaak zijn ze gewoon niet uitwisselbaar.
Dit zijn inderdaad dingen dat ik niets van af weet, daarom dat ik het hier vroeg. Ik zal zo snel mogelijk een foto sturen van beide laptops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:26

lasharor

7 december 2004

TanguyM schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Dit zijn inderdaad dingen dat ik niets van af weet, daarom dat ik het hier vroeg. Ik zal zo snel mogelijk een foto sturen van beide laptops
Het feit dat je deze vraag stelt en eigenlijk al aangeeft dat je hier geen verstand van hebt laten mijn concluderen dat je hier eigenlijk beter niet aan kan beginnen.

Een accu communiceert ook terug met je moederbord. Het lijkt mij vrij sterk dat hier 2x exact dezelfde accu inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14
Nee. Dat kan absoluut niet

Hoogstwaarschijnlijk andere vormfactor, andere connector, andere pin-out en nog een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@TanguyM Ter info, mocht het nog niet duidelijk zijn. Je hebt nu iemand als beste antwoord gemarkeerd die het heeft over de CMOS bios batterij. Compleet anders dan je accu (waar jij op doelt).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanguyM
Het lukt niet om mijn 3070 laptop te openen. 2 schroeven zitten vast. Hier zijn de foto's van de 3080 laptop batterij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2JFS0f-prkIAeK8xQbzFwXzFrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPrOEECqFbmH8YB7F0eT5SzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7cXLTNvivHnonNHKJ5Z0_xTHrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nMT5q20AYI31GugNaFgSQBw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCxkjM0dSgho1fSdk_LTgmhoncg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo5yTYkHdjdxViuppmSVe8Pe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat werken. de vorm, dikte, aansluiting en elektrische specificaties zijn vaak specifiek voor het apparaat gemaakt. Zelfs binnen hetzelfde merk is dit al zeldzaam.

Dit soort accu's zijn nou niet bepaald universeel te noemen helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 27-08-2021 16:02 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Die Skikk 15MD7Y is een relabeled Toonfang GM5ZG7Y. Teardown video bevestigt inderdaad wat Felyrion al vermeldt; afmetingen en aansluiting zijn substantieel anders.

Inderdaad van tevoren al zo goed als vanzelfsprekend, maar dit gaat inderdaad ab-so-luut niet werken.
Pagina: 1