Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:44
Ik heb dus een oude speaker set (MD 42491) met Tulp aansluitingen

https://i.imgur.com/LS6Hc4y.png

Die ik graag wil aansluiten op een LG UF680V TV.

https://i.rtings.com/asse...800/inputs-back-large.jpg

Ik vroeg me of dat i.p.v dat ik die aansluit met 2.1 dat ik ook 5.1 kan gebruiken. Ik gebruik meestal HDMI, dus niet veel kennis als het gaat om Tulp / coax.

Ik waardeer jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De tulp aansluitingen aan de achterkant van de tv zijn ingangen. Je zou met een 3,5 jack naar tulp kabel vanuit de hoofdtelefoonuitgang van de tv naar de speakers kunnen gaan, maar dit geeft 2.0 geluid.

Eventueel een spdif naar tulp converter, maar die kosten best wat en wss kan je tv niet al het 5.1 geluid doorgeven via spdif.

Ik zou het gewoon niet doen

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:30:
Eventueel een spdif naar tulp converter, maar die kosten best wat en wss kan je tv niet al het 5.1 geluid doorgeven via spdif.
Enkele tientjes op AliExpress, valt mij nog alles mee voor een "Digital Optical Coax S/PDIF Audio To 5.1 Analog Surround". Naam puur als voorbeeld, AliExpress kwam daarmee. Gaat om het idee van hoe dergelijke devices heten. TV van TS is ook relatief oud en zou zowel Dolby Digital als DTS moeten uitsturen over S/PDIF.
Skyrider schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:04:
Ik vroeg me of dat i.p.v dat ik die aansluit met 2.1 dat ik ook 5.1 kan gebruiken.
Met twee keer RCA heb je maximaal 2.0 stereo. Mogelijk dat de set iets als Dolby Pro Logic ondersteunt of DTS: Neo, dan zet de set stereo over naar surround, let wel pseudo surround.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 27-08-2021 12:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Enkele tientjes op AliExpress, valt mij nog alles mee voor een "Digital Optical Coax S/PDIF Audio To 5.1 Analog Surround". Naam puur als voorbeeld, AliExpress kwam daarmee. Gaat om het idee van hoe dergelijke devices heten. TV van TS is ook relatief oud en zou zowel Dolby Digital als DTS moeten uitsturen over S/PDIF.

[...]

Voor wat ik me kan herinneren van LG en Samsung werkt die spdif met DD & DTS alleen via de interne ontvangers van de tv. Dus niet wat er via HDMI binnenkomt. Iets met een licentie was het volgens mij.
Zal het even opzoeken

[ Voor 11% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 27-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:44
Dus misschien beter om gewoon een nieuwe set te kopen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Skyrider schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:25:
Dus misschien beter om gewoon een nieuwe set te kopen? ^^
Hangt af van de TV. Indien @DaRk PoIsOn gelijk heeft en de TV maximaal 2.0 doorzet dan ga je met een nieuwe surround set niets meer halen dan je nu zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
Ik kan er bij LG niet heel snel duidelijkheid bij krijgen, maar iemand met een C1 OLED krijgt op alle HDMI poorten met een 5.1 inputy, 2.0 uit de optical.

Bij oudere modellen schijnen het dan weer instellingen in webos te zijn, die het wel mogelijk maken nml:

WebOS does require some settings changed
For optical
eARC = disabled
HDMI audio input = bitstream
Digital sound output = auto

Set devices to pass Dolby 5.1 only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DaRk PoIsOn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:57:
Ik kan er bij LG niet heel snel duidelijkheid bij krijgen, maar iemand met een C1 OLED krijgt op alle HDMI poorten met een 5.1 inputy, 2.0 uit de optical.
Dan heeft die persoon het verkeerd ingesteld. Ik krijg over S/PDIF op een G1 gewoon Dolby Digital. Geen DTS, maar dat is bekend. We hebben het hier echter niet over een nieuwe generatie OLED maar een oudere LG LED. Grote kans dat die zelfs naast Dolby Digital ook nog DTS doet aangrz LG DTS pas een paar jaar geleden heeft laten vallen.

Pagina: 1