Origin games kwijt na een tijdje niet ingelogd te hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine2703
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo,

Ik heb een tijdje niet ingelogd in Origin en wilde laatst weer eens wat opstarten.
Nu blijkt dat mijn account verlopen is en mijn gekochte games kwijt zijn.
Ik heb geprobeerd om ze terug te krijgen via de helpdesk van EA. Maar zelfs de bankafschriften waren voor hun niet genoeg. De mailtjes met de bestelnummers waren ook onvoldoende.
De medewerker vroeg om de gamecodes, maarja als alles digitaal is aangeschaft en gekoppeld is aan je account heb ik daar niet over nagedacht om deze op te schrijven.
De medewerker wilde mij verder niet meer helpen en zijn lastig te bereiken.

Ik vind het echt schandalig dat dit zo maar kan.

Voor mij een les om geen games meer aan te schaffen via Origin en bij digitale aanschaf de game codes op te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik lees dat het meer voor komt inderdaad. Ongelofelijk ;(
Goed argument om naar GOG te switchen lijkt me, zonder DRM en gedoe. Ik koop daar nu al jaren alles wat kan (niet alles staat erop), puur omdat het DRM vrij is, en gewoon geen gezeik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vaag. Hoe lang ben je dan wel niet ingelogd?

Misschien nog eens via Twitter proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:19
Maar op welke basis onkoppelen ze dan de games uit jouw account?
Zijn dat games die ook uit de store zijn gehaald of?

Ik vind dit nogal wat als dit echt zo is.. Mag wel een frontpage nieuws pagina stuk zijn.
Alleen al om mensen bewust van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:39:
Heel vaag. Hoe lang ben je dan wel niet ingelogd?

Misschien nog eens via Twitter proberen?
Jah inderdaad, vraag ik me ook af. Na het zien van dit topic ben ik ook onmiddellijk naar Origin gegaan en me nog eens ingelogd (via web, niet de client) want ik heb al jaaaaren geen Windows meer. Blijkt dat alles er gewoon nog staat.

Over hoeveel games ging het? Oude games misschien ook die ze sowieso niet meer aanbieden en dat je daarom een "lege" collectie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 21:06
Wellicht kom je er met de aanwijzingen op https://answers.ea.com/t5...d-lost-games/td-p/5850746 uit met EA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 01:08
ik ben ook al eeuwen niet meer ingelogd, vanavond eens checken. Maar het zou me niet verbazen van EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:26
Ik las laatst hier ook iets over... Dat na 2 jaar je account "vervalt" oid .. In datzelfde stuk werd getipt om met je email in te loggen waarmee je destijds je account aanmaakte/je games kocht. (IPV. met je Origin Username)
Zelf kan ik het niet proberen, maar wellicht het proberen waard?

Mocht het echt weg zijn is het wel een extreem waardeloze werkwijze van EA...

[ Voor 12% gewijzigd door GeeEs op 27-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het account van TS gehacked is en er zaken zijn weggegooid. Hacks komen redelijk vaak voor op die accounts.

EA forceert geen multi factor authenticatie (het is wel mogelijk het zelf in te stellen).

Lastige casus wel om de games nog terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:30
Wolverine2703 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:28:
Hallo,

Ik heb een tijdje niet ingelogd in Origin en wilde laatst weer eens wat opstarten.
Nu blijkt dat mijn account verlopen is en mijn gekochte games kwijt zijn.
Ik heb geprobeerd om ze terug te krijgen via de helpdesk van EA. Maar zelfs de bankafschriften waren voor hun niet genoeg. De mailtjes met de bestelnummers waren ook onvoldoende.
De medewerker vroeg om de gamecodes, maarja als alles digitaal is aangeschaft en gekoppeld is aan je account heb ik daar niet over nagedacht om deze op te schrijven.
De medewerker wilde mij verder niet meer helpen en zijn lastig te bereiken.

Ik vind het echt schandalig dat dit zo maar kan.

Voor mij een les om geen games meer aan te schaffen via Origin en bij digitale aanschaf de game codes op te schrijven.
Ook met met de gamecode was het waarschijnlijk niet gelukt.
Ik kon niet meer inloggen in een oud gekocht spel, kon na een nieuwe Windows niet meer inloggen in het spel. Geblokkeerd omdat ik te vaak was ingelogd |:(
Totaal geen hulp of begrip vanuit EA. Ik moest het spel maar opnieuw aanschaffen.

Maar klote en succes. Ik kan je 1 tip geven wat mij uiteindelijk geholpen heeft. Dreigen dat je je rechtsbijstand in gaat schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RangedNeedles schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Jah inderdaad, vraag ik me ook af. Na het zien van dit topic ben ik ook onmiddellijk naar Origin gegaan en me nog eens ingelogd (via web, niet de client) want ik heb al jaaaaren geen Windows meer. Blijkt dat alles er gewoon nog staat.

Over hoeveel games ging het? Oude games misschien ook die ze sowieso niet meer aanbieden en dat je daarom een "lege" collectie hebt?
Als je 'ooit' een betaling/aankoop heb gedaan via origin, wordt je account nooit verwijderd. Het grijze gebied zit bijvoorbeeld bij toegevoegde games middels cd-keys (al dan niet grijs), daar zit blijkbaar nog wat verwarring dat er bepaalde accounts na lange inactiviteit wel worden gedeactiveerd, maar zou je nog via password reset weer kunnen activeren.

Kans aanwezig dat TS in kwestie dus ook gewoon cd-keys heeft ingevoerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine2703
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11-2023
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ruim een jaar niet ingelogd geweest.

Ik heb nogmaals gebeld met EA en dit keer een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad.
Ook met deze mevrouw heb ik alle stappen doorlopen email, password, bonnetjes, bankafschriften enzv.

Uiteindelijk heeft een gamecode van Crysis 2 (hardcopy) mijn account weten boven te halen.
Ik heb mijn account terug en mijn spellen ook.

Voor mij een belangrijke les om account gegevens en gamecodes goed te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, dan moet ik vanavond ook maar eens inloggen. Geen idee hoe lang geleden dit is.

Ik zal ook eens kijken in mijn mailbox. Alhoewel activatiecodes volgens mij niet in de mail stonden, heb je wel bevestigingsmailtjes van je aankopen natuurlijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1