Een collega van werk heeft mij gevraagd om hem een computer te bouwen. Dit wil ik graag doen maar ik wil graag wat advies van de community om hem een optimale pc te geven met '' best bang for the buck'' .
De computer wordt gebruikt om kantoor werk te doen (thuiswerk situatie) maar ook om simulatoren te doen.
ISim / flightsimulator ect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zelf kwam hij snel al boven €2000 en daar wil ik proberen onder te komen voor het volledige systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij wil alles nieuw
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB show, gewoon een nette computer die redelijk stil de simulators kan doen
Ga je overklokken?
Een lichte overklok misschien. niets te gek
Het lijstje waar ik zelf al op kwam
ik denk alleen wel dat deze nog geoptimaliseerd kan worden. Mijn vraag is dan ook of jullie nog betere opties weten zodat hij een computer krijgt met minimaal de zelfde prestatie maar dat we toch het bedrag naar beneden krijgen
De computer wordt gebruikt om kantoor werk te doen (thuiswerk situatie) maar ook om simulatoren te doen.
ISim / flightsimulator ect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zelf kwam hij snel al boven €2000 en daar wil ik proberen onder te komen voor het volledige systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij wil alles nieuw
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB show, gewoon een nette computer die redelijk stil de simulators kan doen
Ga je overklokken?
Een lichte overklok misschien. niets te gek
Het lijstje waar ik zelf al op kwam
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 405,32 | € 405,32 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 117,- | € 117,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,80 | € 74,80 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 132,20 | € 132,20 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,75 | € 185,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 2TB | € 355,88 | € 355,88 |
| Totaal | € 2.045,95 | |||
ik denk alleen wel dat deze nog geoptimaliseerd kan worden. Mijn vraag is dan ook of jullie nog betere opties weten zodat hij een computer krijgt met minimaal de zelfde prestatie maar dat we toch het bedrag naar beneden krijgen