Auto huren Duitsland, Koblenz op zaterdagmiddag

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Grr, blijkbaar zijn de auto verhuurders in Duitsland op zaterdagmiddag dicht? We gaan met de trein naar Duitsland, Koblenz en komen rond 14:00 aan. Maar dan zijn er blijkbaar geen verhuurders meer open. Bij zoeken op internet kom ik vooral tussenpersonen/zoekmachines tegen. Dat belt/mailt niet handig. De trein en het huisje zijn al geboekt, dus verschuiven is niet handig. Iemand een goede tip?
We zoeken niets raars, autootje, twee personen, voor acht dagen ,(Za-mi t/m za-och).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:05

CeesKees

I rest my Kees

Ubertje naar je bestemming, maandag Uber naar het verhuurbedrijf en daar je auto oppikken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Duh ;). Soms denk ik te moeilijk. Er gaat een rechtstreekse bus naar Kastellaun (eindbestemming), en Uber is al helemaal flexibel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Neem alvast eten voor het weekend mee. In Duitsland zijn winkels sowieso in 't weekend vaak enkel op zaterdagochtend open.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Goed tip, dat zou erg vervelend zijn. Gelukkig is dit plaatsje daar niet klein genoeg voor. De REWE (een supermarkt in het centrum) is volgens hun webpagina van 7:00 - 22:00 open. En er zijn meer supermarkten. Ik zie bij wat rondklikken inderdaad ook winkels waar dat anders is.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Treinkaart annuleren en vanuit nl rijden in een huurauto? Scheelt niets qua kosten en scheelt je tijd.

Of iets eerder uitstappen bij bijvoorbeeld een vliegveld, zoals die van Keulen

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Goede tip. In Bonn lukt het wel. Raar. Ik vind treinen fijn, auto's hanteerbaar en bussen in onbekend terrein gedoe. Daarom met de trein en dan lokaal een auto huren voor de flexibiliteit. Dit probleem was ik nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:09
MBvB schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:57:
Treinkaart annuleren en vanuit nl rijden in een huurauto?
Met de huidige brandstofprijzen durf ik dat te betwijfelen. Ik moet in september naar het Zuiden van Duitsland. Alleen mijn kale brandstofkosten zijn al bijna het dubbele van een retourtje 1e klasse met de ICE. Goed, dan heb ik niet de meest zuinige auto met 1:14 op benzine, maar ik hoef geen auto te huren. Dat kost ook behoorlijk en vaak heb je een kilometer of 100 per dag vrij. Tikt lekker door voor ca. 600-700 km en 9 dagen (za-oc halen, za-mi terug).
Qua tijd wint de ICE het overigens ook.

TS, ik weet niet hoe vaak je naar Duitsland gaat... Maar neem contant geld mee. 150-250 euro. Ik kom graag in Duitsland (heb een paar jaar terug een jaar gehad dat ik, vanuit Noord Holland, de grens een keer of 30-40 overgestoken ben), maar verbaas mij er nog steeds over hoe achterhaald men daar is qua elektronisch betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Als je een b-segment rijdt ben je aan benzine misschien 80 euro retour kwijt. Dag extra autohuur is een paar tientjes.

Alleen al de budget retourtjes met de ice voor twee personen zijn al iets van 160 euro als je die op tijd boekt. Mogelijk meer ivm extra lijnen in NL en DE en het niet kunnen krijgen van die budget kaarten.

Reistijd scheelt zo een uur en je hoeft niet van een station naar de autoverhuurder.

Bijkomend voordeel is dat je binnen nl meer vrijheid hebt van verhuurders en niet vast zit aan de aanbieder op het specifieke station.

Ik ben wel eens dat de trein een goede optie kan zijn, maar niet als je alsnog een auto gaat huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04 16:40

lasharor

7 december 2004

Ardana schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:15:
Neem alvast eten voor het weekend mee. In Duitsland zijn winkels sowieso in 't weekend vaak enkel op zaterdagochtend open.
Meeste supermarkten/winkels zijn zaterdag gewoon de hele dag open hoor. Heb echt nog nooit gezien dat je zaterdag niet normaal kan winkelen.

Zondag is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:00:

TS, ik weet niet hoe vaak je naar Duitsland gaat... Maar neem contant geld mee. 150-250 euro. Ik kom graag in Duitsland (heb een paar jaar terug een jaar gehad dat ik, vanuit Noord Holland, de grens een keer of 30-40 overgestoken ben), maar verbaas mij er nog steeds over hoe achterhaald men daar is qua elektronisch betalen.
Goed punt, je hebt kans dat ik anders in Corona alles digitaal modus was doorgegaan. We halen normaal geld bij een geldautomaat. Dat werkt daar best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
MBvB schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:17:
Als je een b-segment rijdt ben je aan benzine misschien 80 euro retour kwijt. Dag extra autohuur is een paar tientjes.

Alleen al de budget retourtjes met de ice voor twee personen zijn al iets van 160 euro als je die op tijd boekt. Mogelijk meer ivm extra lijnen in NL en DE en het niet kunnen krijgen van die budget kaarten.

Reistijd scheelt zo een uur en je hoeft niet van een station naar de autoverhuurder.

Bijkomend voordeel is dat je binnen nl meer vrijheid hebt van verhuurders en niet vast zit aan de aanbieder op het specifieke station.

Ik ben wel eens dat de trein een goede optie kan zijn, maar niet als je alsnog een auto gaat huren.
Klopt helemaal, maar nu kan ik voor 125 euro (retour) een paar uur 1e klas, met twee personen gereden worden ipv zelf rijden. Financieel minder aantrekkelijk, qua ontspannen vakantie gevoel voor ons ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lasharor schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Meeste supermarkten/winkels zijn zaterdag gewoon de hele dag open hoor. Heb echt nog nooit gezien dat je zaterdag niet normaal kan winkelen.

Zondag is een ander verhaal.
Het is niet zo raar wat @Ardana zegt, want veelal waren om de zaterdag de winkels in de middag dicht.
In grotere steden is dat niet of nauwelijks meer, maar aantal jaar geleden nog wel !

Kijk een koopcentrum Oberhausen niet natuurlijk ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

FreakNL

Well do ya punk?

Ik was vorige week nog in Duitsland, zakenreis. Op een terras bij een groot restaurant zitten eten met een hele groep om na afloop erachter te komen dat je daar dus alleen met cash kan betalen. Vreemde gewaarwording. Zat wel een Sparkasse in de buurt dus daar de corporate CC maar ingeduwd en het bedrag inc fooi gepinned ;)

Cash geld is dus in Duitsland echt nog wel een ding! Goeie tip dus van de andere posters hier.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 27-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
MBvB schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:17:

Ik rijd een B segmenter. Goed, wel de meest sportieve uitvoering (vandaar 1:14-1:15). Als ik voor volgend weekend boek, heen 3 september, aankomst rond 16:42, zondags de terugrit vertrek 18:52, 2 personen, kom ik op 111,60 euro retour vanaf Utrecht CS tot Koblenz Hbf, 2e klasse. Heenrit 1x overstappen op Düsseldorf, 3:35u onderweg. Terugrit iets langer onderweg, maar ook 1x overstappen. 4:07. Met de auto kost dat volgens Google minstens 3:30 als je via Zevenaar gaat, 3:40 als je via Venlo gaat, maar kan in de spits ook 5,5 uur kosten (die ervaring heb ik, richting zuidkant Ruhrgebied, ook op vrijdagmiddag, normaal 2,5 uur, heb er wel eens 5,5 uur over gedaan).
Als ik reken met 700 km en 1:18 (waarvan je maar moet afvragen of je dat haalt in Duitsland met 2 mensen en bepakking) dan kom ik, met een brandstofprijs van 1,75, op ca. €68 brandstof uit. Met mijn auto zou ik ca. 90 euro kwijt zijn. Voor mijn eigen tripje zou ik al meer liters brandstof verstoken dan dat mijn treinkaart eerste klasse in euros kost. Nou koop ik wel flexibiliteit bij, dus komt er nog 15 euro bij. Maar zelfs dan wint de ICE het. En hij is heen nog sneller ook. Terug langzamer, maar dan kan ik slapen.
Dat uur valt dus reuze mee. Als je door kan rijden ca. 30 minuten, maar bij enige ophoping in het Ruhrgebied (wat op vrijdagmiddag aannemelijk is) kan de trein zomaar sneller zijn.

Nadeel is dat je zelf moet rijden en kans hebt op files. Het stuk richting Koblenz is nou, zeker via Venlo, niet het meest lekkere stuk om even goed door te trappen.
Milmoor schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:52:
Goed punt, je hebt kans dat ik anders in Corona alles digitaal modus was doorgegaan. We halen normaal geld bij een geldautomaat. Dat werkt daar best goed.
Ik moet er ook altijd aan denken.
Milmoor schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:56:
Klopt helemaal, maar nu kan ik voor 125 euro (retour) een paar uur 1e klas, met twee personen gereden worden ipv zelf rijden. Financieel minder aantrekkelijk, qua ontspannen vakantie gevoel voor ons ideaal.
"Vakantie" mag wat kosten toch? 1e klasse ICE, dus bediening aan je stoel (je mag op dit moment niet eens in de BordRestraurants gaan zitten). Vergeet je medische mondkapjes niet. Je komt niet in Bayern of Berlijn, dus FFFP2 hoeft geloof ik niet. En doe wijs, neem er meerdere mee. Je wilt ze graag vervangen als ze klef worden.
Hackus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:03:
Het is niet zo raar wat @Ardana zegt, want veelal waren om de zaterdag de winkels in de middag dicht.
In grotere steden is dat niet of nauwelijks meer, maar aantal jaar geleden nog wel !

Kijk een koopcentrum Oberhausen niet natuurlijk ;)
Uit het Ruhrgebied en uit de grote steden kan ik het mij eigenlijk niet meer herinneren in de recente geschiedenis. Zelfs 's avonds is er een hoop open. Alhoewel ik daarmee al wel eens voor een verrassing heb gestaan toen ik om 8 uur-half 9 op een vrijdagavond nog ergens wilde avondeten. Die Küche war schön zu. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:47
Je rekent station <> station voor de trein en deur <> deur voor de auto. Van/naar een station kost je ook zomaar een uur bij elkaar.

In een auto met eigen muziek, comfort en geen mondkapje zou het al gelijk winnen van de trein.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:24:
Je rekent station <> station voor de trein en deur <> deur voor de auto. Van/naar een station kost je ook zomaar een uur bij elkaar.

In een auto met eigen muziek, comfort en geen mondkapje zou het al gelijk winnen van de trein.
Ik reken willekeurig Utrecht en Koblenz op maps vs. Utrecht CS en Koblenz Hbf. Je weet niet waar TS zit. En als je zo gaat rekenen, dan moet je ook de tijd die TS kwijt is aan het huren van de auto in Nederland of Duitsland en deze ophalen/wegbrengen mee gaan rekenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Hond vs kat, auto vs trein, ieder heeft zijn eigen voorkeur en snapt de ander niet echt. Ik ben bewust op fietsafstand van een station gaan wonen, heb geen auto, dus een auto ophalen kost meer tijd dan naar het station gaan. Maar het zou wel prima kunnen. In de trein kan ik lekker lezen, in de auto moet ik continu opletten. Voor mij: trein is fijn. Het is echter geen oplossing voor alles. Voor grote stukken van Nederland werkt het niet, die zijn niet goed ontsloten met het OV en dat gaat ook nooit gebeuren. Ik wandel graag, en het laatste stuk de bergen in die ik dan toch liever met de auto. Vandaar de hybride aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

FreakNL

Well do ya punk?

Trein is ook nog een stuk beter voor het milieu.

Ik snap de TS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 19:05
FreakNL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:57:
Trein is ook nog een stuk beter voor het milieu.

Ik snap de TS wel.
En de trein is ook best ontspannend. Maar het moet ook praktisch zijn, als ik met de trein niet makkelijk op de eindbestemming kan komen, dan ga ik liever met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Milmoor schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Op sommige plekken staan bordjes:
"Ivm corona alleen cash." Maar dan in het Duits.

Ja. Ze zijn een beetje vreemd soms.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik woon in Duitsland en de autoverhuur is vaak inderdaad alleen in de ochtend open op een zaterdag. Sommigen zijn bereid om langer voor je open te blijven als je van tevoren even belt, maar dan moet je natuurlijk niet om 18h willen huren als ze om 13h dicht gaan. Dus tip voor de volgende keer: bel van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Cheezborger schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

En de trein is ook best ontspannend. Maar het moet ook praktisch zijn, als ik met de trein niet makkelijk op de eindbestemming kan komen, dan ga ik liever met de auto.
Trein ontspannend? Er is geen enkel voertuig buiten de trein die double digits percentage haalt voor het niet (tijdig) op bestemming aankomen. Brrr, het idee dat ik mijn vakantie of reis laat afhangen van het feit of de trein op tijd gaat zijn... Ik schiet al in de stress bij de gedachte.

Ondanks dat het fysiek gezien het meest comfortabele voertuig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 19:05
eL_Jay schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Trein ontspannend? Er is geen enkel voertuig buiten de trein die double digits percentage haalt voor het niet (tijdig) op bestemming aankomen. Brrr, het idee dat ik mijn vakantie of reis laat afhangen van het feit of de trein op tijd gaat zijn... Ik schiet al in de stress bij de gedachte.

Ondanks dat het fysiek gezien het meest comfortabele voertuig is.
Ik zit veel liever 3,5 uur in de Thalys dan dat ik ruim 6 tot 7 uur vanuit NL in de auto naar de binnenstad van Parijs moet rijden. En ja, ik heb beide opties ervaren.

Daarom zei ik ook, de trein moet wel praktisch zijn (= goede betrouwbare treinverbinding), anders pak ik ook gewoon liever de auto of het vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:44

Varienaja

Wie dit leest is gek.

devices schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:39:
Ik woon in Duitsland en de autoverhuur is vaak inderdaad alleen in de ochtend open op een zaterdag. Sommigen zijn bereid om langer voor je open te blijven als je van tevoren even belt, maar dan moet je natuurlijk niet om 18h willen huren als ze om 13h dicht gaan. Dus tip voor de volgende keer: bel van tevoren.
Ik boek meestal via https://www.billiger-mietwagen.de . Eén keer kwamen we in Hannover aan met de nachttrein om 5 uur 's morgens, toen de verhuur nog niet geopend was. Ze hebben toen de sleutel bij de DB-Infobalie gedeponeerd, alwaar ik op vertoon van het huurcontract en een legitimatie de sleutel kreeg. De allermeeste verhuurders hebben gewoon een oplossing voor afhalen buiten kantooruren.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
eL_Jay schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:41:
Trein ontspannend? Er is geen enkel voertuig buiten de trein die double digits percentage haalt voor het niet (tijdig) op bestemming aankomen.
Behalve dan de auto. Ik heb veel minder vaak vertraging met mijn trein dan dat er file staat. Echter calculeren we dat bij de auto in en vinden we dat schijnbaar normaal. En double digits? 7,4% van de reizigers heeft meer dan 5 minuten vertraging. Als je met de auto 5-10 minuten te laat bent lachen we daarom en "had je het verkeer tegen". "Wij" passen ons hele leven aan aan de reistijd met de auto. Gaan eerder of juist later werken om file te ontlopen, terwijl we dat bij de trein niet doen. 70 miljoen uur vertraging hè, alleen op de snelweg in 2019 door files en ongelukken.

Als ik naar de lange reizen (vanaf 300 km) kijk van de afgelopen 10 jaar, dan is eigenlijk alles langer dan 700 km niet zonder vertraging verlopen als ik de auto pakte. Altijd liep ik wel ergens in de file. Met de trein heb ik 2x vertraging gehad, 1x vanwege een ongeluk met een auto op een overgang en 1x vanwege sneeuw. Met die sneeuw zijn mijn ouders, die per auto ook onderweg naar Nederland waren vanuit Oostenrijk, in Duitsland gestrand. Mijn trein had een uur vertraging vanwege een wisselstoring rondom Keulen, daar heb ik niet veel van meegekregen omdat ik lekker lag te tukken. Naar Milaan ben ik 16 uur onderweg geweest de laatste keer. File tussen Venlo en Koblenz, omrijden via Stuttgart-Zürich vanwege een dichte BAB5 na Karlsruhe, rondom Winterthur in de spits. Terug uit Klagenfurt ben ik uit armoe maar gaan overnachten. Bij het vertrek uit Klagenfurt zou ik rond half 1 's nachts thuis zijn, toen ik de 99 (ring München op draaide) was dat al half 5 geworden. Bij Ingolstadt maar een hotel gepakt. Volgende dag had ik alsnog 3,5 uur stilstand op de A3.

Laatste keer met de trein naar München, +20 in Frankfurt/Main, 1 minuut te laat op München Hbf. De nachttrein naar Wenen had de laatste keren ook 30 tot 40 minuten vertraging rondom Nürnberg, maar reed vervolgens weer op tijd in Oostenrijk.

Evident is dat de trein vaak (te) traag* is en je vaak van voor en natransport afhankelijk bent, zeker binnenlands. Op een rit van 13 of 14 uur maakt 10 minuten in de bus ook niet meer uit. Bij een nachttrein, zowel een slaaptrein als een nacht ICE, vind ik dat helemaal niet erg, dat ik langer onderweg ben, dan kan ik ten minste rustig slapen.
* Zelfs met iedere dag een half uur file wint de auto het op mijn woon-werk nog qua reistijd van de trein. Alleen niet van de parkeerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Is een deelauto of particuliere verhuur geen optie?In sommige Duitse steden is er ook Greenwheels of ShareNow, maar niet in Koblenz.

[ Voor 6% gewijzigd door TheodoorDG op 27-08-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Blijven we on-topic? Lange epistels over auto vs trein horen hier niet.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
TheodoorDG schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:19:
Is een deelauto of particuliere verhuur geen optie?In sommige Duitse steden is er ook Greenwheels of ShareNow, maar niet in Koblenz.
Interessant, ga ik nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Op sommige plekken staan bordjes:
"Ivm corona alleen cash." Maar dan in het Duits.

Ja. Ze zijn een beetje vreemd soms.
Op andere plekken willen ze juist weer contactloos betaald worden.

Maar goed, ik neem aan dat de pinpas sowieso niet thuis blijft.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1