Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
Even laten toetsen hier, ik vind het geen verkeerde prijs (en ik wil niet zelf het dak op)

Plaatsing, aan de achterkant van het dak zit een dakkapel, dat is de kant die het meeste zonlicht krijgt. Bij ons draait de zon over de hele dag gezien van de achterkant naar de voorkant over de linkerkant van de woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCjmHIrUxmHvu2FAtnvahlGZfw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HHCWVrCauZIunCUWaps0oGmR.png?f=user_large

Wat er geoffereerd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayWJ3gmdQ7Kfk55rd_7cDicv-2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vT1zFP5SLJ1vL2cwLZWKLrzg.png?f=user_large

Wat ik moet betalen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLm6P5uxp9L-KzmoxrsDE-2sIQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zggRMoHpQrs5t8YrvOdvZEdN.png?f=user_large

Mijn voorkeur gaat uit naar de stimuleringslening van de provincie, dan krijgt de installateur het volledige bedrag. Heb ik wel een BKR aan m'n broek hangen, maar dit is een dusdanig laag bedrag dat als ik het moet aftikken ik het kan aftikken. Ik vind het alleen zonde om direct 7k afgerond stuk te slaan op panelen.

Wat ik verder positief vind is dat het bedrijf de conversie van 1 fase naar 3 fase voor me kan regelen. Zo ben ik voorbereid op een laadpaal, en kan ik een 2de meterkast met afsluiter voor 3 fase krachtsstroom laten plaatsen in mijn klusschuur, en dat kan allemaal mee in de financiering onder de noemer zonnepanelen en werkzaamheden.

Jullie gedachten? De SMA omvormers zijn volgens mij de defacto standaard.

Ter aanvulling, geen hoge bomen of andere zaken die schaduw op ons dak kunnen werpen.

discogs

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat bedoelen ze met "4 Panelen op basis van beschikbaarheid?
En hoeveel jaar garantie hebben de panelen?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
@Backpacker Dat betekent vast dat de installateur met de goedkoopste panelen van de dag langs komt.
Op zich prima, want elk paneel is eigenlijk wel okay.

@loewie1984 zitten alle meterkast aanpassingen bij die prijs in? Daar komen nog kosten aan de netbeheerder bij. Die mag je ook meenemen in BTW teruggave.

Wat is het vermogen van de beloofde omvormer?

Stel vragen over de vaagheid wat betreft panelen. Je wil gelijkwaardig of beter op de dag dat hij langs komt immers.

SMA is prima, tikje duurder, maar tikje beter. Of je de extra kosten t.o.v. GoodWe eruit haalt... kans van niet... maar ik heb persoonlijk geen moeite met een Europees merk omvormer.

Offerte overal is redelijk okay voor een installateur die niet aangesloten is bij de online (virtuele) dozenschuivers.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• loewie1984
Bedankt voor de reacties.

Ik ga dat (de vaagheid over de panelen en het vermogen van de omvormer) even navragen. Over de prijs van de aanpassing van de meterkast, hier volgt nog een kijkafspraak op 17-9 om de aanpassingen te bespreken. Dat komt er dan nog eens bovenop.

discogs

• loewie1984
Ok, update @Ronald en @Backpacker

Ik krijg dus op de dag van levering panelen die gegarandeerd 360 watt per paneel doen. Echter als de voorraad slinkt en wisselt, kan het ook zijn dat ik panelen krijg die 370/380 doen. Maar 360 is de ondergrens.

Het vermogen van de omvormer is de SMA TriPower 6.0 met een vermogen van 6125. Wat mij verteld is geworden, is dat je qua vermogen beter iets eronder zit dan erboven maar ik kan dat niet zo goed duiden.

discogs

• Ronald
@loewie1984 Je kunt het vrij eenvoudig doorrekenen met Sunny design.. lukt het niet, geef dan even de dakhellingen door.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• loewie1984
Ronald schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:41:
@loewie1984 Je kunt het vrij eenvoudig doorrekenen met Sunny design.. lukt het niet, geef dan even de dakhellingen door.
De dakhelling is 35 graden. Ben bekend met de website. Zal de gegevens een in gaan voeren en dan kijken.
Maar klopt het dat die site eigendom is van SMA of hoe moet ik dat zien?

discogs

• Ronald
Ja dat is van SMA zelf ;-) (Adviezen eruit: wij van wc-eend)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
€8100 incl. BTW voor 7200 Wp met string-omvormer is zeker niet goedkoop (moet toch onder de €1/Wp kunnen) maar het is ook weer niet obsceen duur. Klik de onderdelen (en montage) zelf eens in elkaar bij Solar bouwmarkt ter vergelijk, dan heb je een indicatie.

Als deze partij goed aangeschreven staat, al een tijd bestaat, duidelijk communiceert en zich aan afspraken houdt is dat natuurlijk ook wat waard.

Huren van zoiets zou ik dus nooit doen, maar goed, zelf weten.
Pagina: 1