Vlek in pvc vloer, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn vraag
We hebben een aantal weken een placemat op de vloer gehad met daar op bakjes water en brokken voor de katten. Toen ik vandaag de placemat weg haalde kwam deze vlek naar voren. Ik weet niet of het er op zit of dat de vloer (permanent) verkleurd is. Wat kan ik hier aan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uwMk4q2h9rYO5PhtnJMVOlC-WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN5tPBDwO179IAOORw19iFxM.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
PVC vloer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schoon proberen te maken met neutrale zeep en water.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Beste antwoord (via Tsurany op 27-08-2021 20:09)

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:47
Ik zou het even een weekje aankijken, wellicht is het wat vocht in de toplaag wat de komende dagen weer verdampt, zodat de kleur weer terugkomt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:47
Ik zou het even een weekje aankijken, wellicht is het wat vocht in de toplaag wat de komende dagen weer verdampt, zodat de kleur weer terugkomt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De placemat terugleggen

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

Honesty

kattenneus!

Wij hebben dit ook weleens gehad met stoelen die buiten hadden gestaan als't goed is trekt het vanzelf weer weg.
Mocht het wel beschadigd blijven kan je als het goed is een tegel eruit halen en vervangen

Festina lente

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:31
Misschien zou je wat ontweringswater kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Volgens mij Kan je als uiterste oplossing een pvc strook laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
We gaan het even aankijken zoals @flo-rist heeft gesuggereerd. Vocht lijkt een goede verklaring omdat er inderdaad wat water onder de placemat gekomen zou kunnen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het lijkt flink weggetrokken, je ziet enkel vanuit een bepaalde hoek nog dat er wat gebeurt is. Verwacht dat het binnen een paar dagen helemaal weg is. Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-03 14:48
Goed om te horen dat de vlek inmiddels flink is weggetrokken. Het vervangen van het laminaat zit je natuurlijk niet op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
Hopelijk trekt de vlek inderdaad volledig weg. Ik denk dat je nog geluk hebt gehad dat je zo slim bent geweest om er een placemat onder te leggen. Er zullen denk ik veel mensen zijn die dit vergeten en daarna met schade aan hun laminaat zitten.

Wij hebben vorig jaar lekkage gehad in onze woning. Natuurlijk is dit al alles behalve fijn, maar wanneer je daarna ook nog hoort dat je het beste de hele laminaat vloer kunt verwijderen om een nieuwe te leggen ben je het helemaal zat. Ondanks dat wij hier zelf natuurlijk weinig aan konden doen ben ik toch extra voorzichtig geworden met water in combinatie met laminaat.

@Tsurany kun je een update geven van de stand van zaken? Ben namelijk wel benieuwd of de plek volledig is weggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Rudenswans schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:15:

@Tsurany kun je een update geven van de stand van zaken? Ben namelijk wel benieuwd of de plek volledig is weggetrokken.
Volledig weggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
Oh mooi!
Pagina: 1