Graag zou ik van een bepaalde audio-file (MP3-bestandje) de audio-data hebben zodat ik daar vervolgens dingen mee kan doen. Een voorbeeld is de audio grafisch weergeven in de vorm van wave-data in een PNG-bestand.
Ik heb daarvoor deze software gevonden: https://github.com/maximal/audio-waveform-php
Het ZIP-bestand dat ik van GitHub heb gedownload heb ik uitgepakt op mijn NAS in de WEB-directory.
Als "test scriptje" heb ik dit gemaakt:
De directory op de NAS ziet er zo uit:

Er komt echter een foutmelding:
Het heeft niets van het aanmaken van de PNG te maken, want ook als ik dit doe:
Komt er een foutmelding:
Alvast dank voor het meedenken
[edit]
Ah ships, ik was de titel nog aan het verbeteren, maar drukte ineens op Enter waardoor hij het topic al postte
Ik heb daarvoor deze software gevonden: https://github.com/maximal/audio-waveform-php
Het ZIP-bestand dat ik van GitHub heb gedownload heb ik uitgepakt op mijn NAS in de WEB-directory.
Als "test scriptje" heb ik dit gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php require_once 'Waveform.php'; use maximal\audio\Waveform; $waveform = new Waveform('track.mp3'); Waveform::$color = [255, 0, 0, 0.5]; $success = $waveform->getWaveform('thumbnail.png', 1024, 512); ?> |
De directory op de NAS ziet er zo uit:

Er komt echter een foutmelding:
En ik snap niet echt waar die vandaan zou moeten komen...Fatal error: Uncaught Exception: Failed to get audio info. Error: sh: sox: command not found in /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php:76 Stack trace: #0 /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php(91): maximal\audio\Waveform->getInfo() #1 /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php(124): maximal\audio\Waveform->getChannels() #2 /volume1/web/audio-waveform/test.php(12): maximal\audio\Waveform->getWaveform('thumbnail.png', 1024, 512) #3 {main} thrown in /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php on line 76

Het heeft niets van het aanmaken van de PNG te maken, want ook als ik dit doe:
code:
1
2
| $width = 1024; $data = $waveform->getWaveformData($width); |
Komt er een foutmelding:
Wat doe ik verkeerd, en nog belangrijker: hoe krijg ik dit werkend?Fatal error: Uncaught Exception: Failed to get audio info. Error: sh: sox: command not found in /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php:76 Stack trace: #0 /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php(91): maximal\audio\Waveform->getInfo() #1 /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php(195): maximal\audio\Waveform->getChannels() #2 /volume1/web/audio-waveform/test.php(17): maximal\audio\Waveform->getWaveformData(1024) #3 {main} thrown in /volume1/web/audio-waveform/Waveform.php on line 76
Alvast dank voor het meedenken
[edit]
Ah ships, ik was de titel nog aan het verbeteren, maar drukte ineens op Enter waardoor hij het topic al postte
[ Voor 3% gewijzigd door Atmoz op 26-08-2021 12:23 ]