Wegschrijven naar Kingston DataTraveler Vault Privacy 3.0 ?

Pagina: 1
Acties:

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 21:19
Goedemorgen,

Ik ben mij aan het verdiepen in beveiligde USB geheugensticks, ik heb altijd een geheugenstick in mijn broekzak waar ik software en documentatie op het staan welke ik gebruik tijdens mijn werk.

Ik schrijf er ook regelmatig camerabeelden vanaf een NVR op, nu vraag ik mij dus af of je dit ook kan naar een beveiligde geheugenstick.
Ik lees namelijk dat er een programma op staat waarmee je de stick kan ontgrendelen, dat werkt prima op een laptop maar hoe werkt dit als je de stick in een camera recorder stopt om er beelden vanaf te halen?

Ik heb zelf interesse in de Kingston Technology DataTraveler Vault Privacy 3.0 64GB, maar voor ik deze aanschaf wil ik wel weten of ik er ook camerabeelden vanaf een NVR naar toe kan schrijven ondanks de beveiliging op deze stick.

Bedankt alvast voor de antwoorden!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb die USB sticks een keer geprobeerd te gebruiken. Het gebruik ervan is dusdanig omslachtig dat niemand dat vrijwillig doet. De stick is niet bruikbaar zonder eerst dat programma er op te installeren op de computer. Alles wat dus geen Windows/Mac is werkt dus niet.

Ik zou die Kingston dus niet aanraden. Zelf zou ik eerder zoeken naar iets waarmee je de encryptie op het apparaat zelf kan ontsleutelen zodat het in ieder apparaat te gebruiken is. Samsung T7 touch SSDs hebben bijvoorbeeld een vingerafdruklezer, dat zou dus ook zonder programma kunnen werken, weet niet zeker of dat ook echt zo is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 21:19
Johnny schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:38:
Ik heb die USB sticks een keer geprobeerd te gebruiken. Het gebruik ervan is dusdanig omslachtig dat niemand dat vrijwillig doet. De stick is niet bruikbaar zonder eerst dat programma er op te installeren op de computer. Alles wat dus geen Windows/Mac is werkt dus niet.

Ik zou die Kingston dus niet aanraden. Zelf zou ik eerder zoeken naar iets waarmee je de encryptie op het apparaat zelf kan ontsleutelen zodat het in ieder apparaat te gebruiken is. Samsung T7 touch SSDs hebben bijvoorbeeld een vingerafdruklezer, dat zou dus ook zonder programma kunnen werken, weet niet zeker of dat ook echt zo is.
Bedankt, dat wordt hem dus niet!

Dan inderdaad maar op zoek naar een stick met een ander type beveiliging.