iPhone SE batterij omruilen binnen de garantie? (91% max)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.737 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 11:47
Beschrijving telefoon
Sinds mei 2020 ben ik eigenaar van een iPhone SE 2020.. Deze budget telefoon stond bij aanschaf al niet bekend om zijn accu maar nu gaat het wel steeds sneller leeg. Telefoon wordt constant goed gebruikt maar hij blijft echt niet een dag leveren op één oplaad sessie. Dan kijk ik met een schuin oog naar de garantie (?)

garantie 2 jaar
Als de telefoon niet meer aangaat of meteen uit naar het aangaan dan snap ik dat je makkelijk je garantie kan claimen. Maar wat is de grens? Mijn telefoon is nu ongeveer 1,5 jaar. Kan ik op garantie de batterij laten vervangen? Zijn hier Tweakers die wel eens binnen de garantie termijn hun batterij lieten vervangen, hoe ging dat dan?

Ik heb voor een vier jaar oude iphone in het verleden wel eens de batterij laten vervangen. Toen vond ik het logisch dat ik daar X bedrag voor moest betalen. Weet nog dat ik het vervelend vond dat ik hem zo lang kwijt was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERRIykRGKbKKhSHHas834a83yIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rp6Vzg2bHoakrdFuhcAMjf1U.png?f=fotoalbum_large

91 %
Tja 91, wat is dit eigenlijk?

Ik ben nog een beetje in dubio of ik de batterij al moet aanpakken.

bedankt voor het meedenken

Beste antwoord (via MetalSonic op 26-08-2021 13:28)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Batterijen degraderen en zeker dit soort batterijen, 91% is na anderhalf jaar wel heel netjes wat mij betreft.
Geen reden voor garantie afhandeling, daarvoor moeten de waardes nog veel slechter zijn (zie boven ook).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 13:14
iPhone 12 Pro sinds Oktober: op 96%. Lijkt vrijwel op hetzelfde tempo af te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, het is ook niet erg verlaagd. Pas bij 82% dacht ik adviseert Apple om te vervangen, kan wel eens 78% zijn, ben niet zeker. Maar 91 in elk geval niet.
Laat je ook niets wijsmaken door verkopers van iphoneonderdelen. Kan goed dat ie 3mnd blijft hangen op 91 %

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk niet weet wat die 91% nou precies inhoudt, waarom ben je dan al bezig met de vraag of je 'm geruild kan krijgen?

Meestal is het zo dat als een accu onder de 80% komt, binnen de eerste 2 jaar, dat dat reden is voor vervanging. Met anderhalf jaar zit jij nog op 91%, wat dus bij lange na niet slecht genoeg is om het vervangen te krijgen.

Dus ik denk dat je weinig kans maakt dat (gratis) vervangen te krijgen. En bovendien: merk je er überhaupt echt wat van? Of staar je je blind op een nummertje? ;)

The devil is in the details.

• MetalSonic
@kever678 @Hackus @Hahn

Bedankt voor jullie reacties.. ik ben blij om te horen dat het geen heel raar percentage is. Ik ga er gewoon rustig mee door. Ik wil ook niet elke 2 jaar een nieuwe telefoon kopen daarvoor is het weer iets te duur allemaal.

Ik had denk ik kort een blinde obsessie op het nummertje :) gaat er wel weer uit. Hij doet het verder gewoon nog goed.

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
Mijn iPhone 12 mini geeft nog 95% aan. Heb hem sinds begin december 2020.

Op mijn vorige iPhone 7 had ik ook de melding van "piek prestaties" beperkt. En dan merk je duidelijk dat er iets mis is. Ik had soms dat op een uurtje tijd mijn batterij van 70% naar 20% ging.
En bij lager percentage waren 4G / Wifi verbinding ook heel traag. Waarschijnlijk omdat het toestel probeert zoveel mogelijk batterij te besparen.

• MetalSonic
Stinu schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:08:
Mijn iPhone 12 mini geeft nog 95% aan. Heb hem sinds begin december 2020.

Op mijn vorige iPhone 7 had ik ook de melding van "piek prestaties" beperkt. En dan merk je duidelijk dat er iets mis is. Ik had soms dat op een uurtje tijd mijn batterij van 70% naar 20% ging.
En bij lager percentage waren 4G / Wifi verbinding ook heel traag. Waarschijnlijk omdat het toestel probeert zoveel mogelijk batterij te besparen.
Die "drops" ineens naaar een veel lager percentage heb ik in het verleden onder andere met mijn iPhone 4S en daarna SE 2016 gehad.. Toen het gebeurde zaten ze beiden op iets van 83%. Batterij wisselen loste het op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Batterijen degraderen en zeker dit soort batterijen, 91% is na anderhalf jaar wel heel netjes wat mij betreft.
Geen reden voor garantie afhandeling, daarvoor moeten de waardes nog veel slechter zijn (zie boven ook).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zelf heeft m'n XR na bijna drie jaar nog 89% en valt me op dat ie wel wat minder meegaat (logisch).

De SE2020 van m'n vrouw begint dat al te vertonen na iets meer dan een jaar. Vind ik wel snel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Mijn X staat op 91%, na bijna 4 jaar. Niet slecht.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Boeryepes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:42:
Mijn X staat op 91%, na bijna 4 jaar. Niet slecht.
So dat is echt heel netjes!

Mijn ervaring is dat het hel erg aan het gebruik en manier van laden ligt. Ik heb een half jaar een Xr en die zit nog op 100% maar ik laad hem zelden vol en zelden helemaal leeg.

Meeste iPhones in de familie worden keihard gebruikt en elke avond aan de lader en de meest familieleden lopen net na 2 jaar er tegen aan dat de batterijen gewoon slecht word. Afgelopen maanden een X, Xr en 8 Plus voorbij zien komen waarbij de batterij is vervangen waarna het weer prima toestellen zijn :)

Ervaring op werk is het zelfde, meeste toestellen gaan elke avond de hele nacht aan de lader en we zien dan ook vaak toestellen die in dezelfde periode geleverd zijn ook een aantal jaar later achter elkaar terug komen met de klacht dat het toestel snel leegloopt.

Gabriël AM5

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Mijn ervaring is dat het hel erg aan het gebruik en manier van laden ligt. Ik heb een half jaar een Xr en die zit nog op 100% maar ik laad hem zelden vol en zelden helemaal leeg.

Meeste iPhones in de familie worden keihard gebruikt en elke avond aan de lader en de meest familieleden lopen net na 2 jaar er tegen aan dat de batterijen gewoon slecht word. Afgelopen maanden een X, Xr en 8 Plus voorbij zien komen waarbij de batterij is vervangen waarna het weer prima toestellen zijn :)

Ervaring op werk is het zelfde, meeste toestellen gaan elke avond de hele nacht aan de lader en we zien dan ook vaak toestellen die in dezelfde periode geleverd zijn ook een aantal jaar later achter elkaar terug komen met de klacht dat het toestel snel leegloopt.
Dat dus. Mijn tienerzoon kreeg tegelijkertijd een X en die staat op 82%...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Hier nog een SE 2020 gebruiker, mijne staat op 87% dus zo slecht is die van jou nog niet.

Moet er overigens wel bij vertellen dat mijne het wel een dag volhoudt hoor. Er zijn natuurlijk wel zaken bij die gruwelijk veel accu kosten zoals FaceTime, Netflix, etc. dan is die idd erg snel leeg.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
[...]

Denk het ook. Mijn accu is nog 100% (iPhone 12 Pro, vorig jaar op release gekocht). Ik laad ook vaak eventjes draadloos bij wanneer ik achter de computer zit en het komt sporadisch voor dat de iPhone helemaal leeg is.

• MetalSonic
[...]

Mijn manier van laden kan wel beter. Ik heb (helaas?) iets bijna dwangmatigs dat ik hem steeds op 100% moet hebben. En dan moet je vaak opladen en dan deed ik dat het afgelopen jaar ook vaak nog via een snellader.

Achja het is nooit te laat om, dus ik probeer al wat zuiniger om te gaan met mijn batterij. Snachts aan de langzame lader ipv aan de snellader bijvoorbeeld.

• MetalSonic
De_Bastaard schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:05:
Hier nog een SE 2020 gebruiker, mijne staat op 87% dus zo slecht is die van jou nog niet.

Moet er overigens wel bij vertellen dat mijne het wel een dag volhoudt hoor. Er zijn natuurlijk wel zaken bij die gruwelijk veel accu kosten zoals FaceTime, Netflix, etc. dan is die idd erg snel leeg.
Ik denk dat als ik geen mario kart tour speel en whatsapp niet bijna constant open ik ook kans maak op een dag. Maarja whatsapp en linkedin zijn constant aan het refreshen maar de meeste wordt opgemaakt via Mario kart tour. Dan zie je de batterij bijna naar beneden gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensvijz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-12-2022
Hier 90% binnen een jaar :/ ook een SE.

[ Voor 18% gewijzigd door Jensvijz op 26-08-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb een iPhone gehad die binnen een jaar op 84% stond, hiermee ben ik naar de apple store geweest. Hier gaven ze aan dat pas vanaf 80% batterij conditie binnen een jaar wordt gesproken van een slechte accu. Dus dan is 91% in anderhalf jaar erg netjes.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:33

Managelorian

“This is the workflow.”

Hier een SE2020 ongeveer 16 maanden in gebruik en de batterijconditie staat inmiddels op 93%. Ben een matig intensieve gebruiker en leg de batterij elke avond aan de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Mijn 11 Pro staat na 1,5 jaar ook al op 85%, maar gebruik hem ook wel intensief. En laad hem vaak met de snellader.

Merk wel verschil in accuduur. Red vaak een dag niet meer.

Gelukkig is het bijna weer tijd voor nieuw model.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
Hier een 12 Pro van 9 maanden, staat op 94%.
We hebben hier ook nog een iPhone 6 van 7 bijna jaar oud en die staat nog op 90%.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier een se2020 van oktober 2020 en batterij status op 97 procent. Gewoon elke nacht aan de lader met slim laden en soms voor navigatie aan de autolader.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, aangezien het 'probleem' is opgelost, en voordat dit topic nog verder verzand in een opsomtopic gaat deze op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.