Dual monitor stand met 2 schermen aan 1 zijde?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:43
Goedeavond,

Ik heb bij mij thuis in mijn werkkamer een bureau die vasthang aan de muur waar ik tegenaan kijk. Ik heb dus geen mogelijkheid om een dual monitor stand vast te ankeren aan de achterkant van dit bureau.

Echter heb ik helemaal rechts op het bureau wel een gat waar de ethernet kabel doorkomt en nog dingen. Ik zou daar in principe het ankerpunt van een dual monitor stand kunnen vasthechten. Het grootste probleem is dat het middelpunt van de verste monitor een 80cm verwijderd is van dit gat (en dus de plaats van het ankerpunt).

Echter vind ik niet meteen een dual monitor stand (zwevend) die in plaats van een scherm links en een scherm rechts van zijn ankerpunt ophoudt, de 2 schermen links of rechts van zijn ankerpunt kan ophouden.

Ik heb dit in paint wat proberen voor te stellen (mooie tekening, I know):
Op de tekening is het lichtblauwe de zwevende monitor stand met zijn 2 mount brackets, het zwarte mijn bureau en het rode het gat in mijn bureau die ik kan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jYdNj37YB_-WafkUo-_IPCVfw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FkRmk51uVD8Bw5VrIfPfULVI.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand iets soorgelijks of al een dual monitor stand gevonden die 2 schermen aan 1 kant kan houden in plaats van 1 scherm aan beide kanten?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door BramCoding op 25-08-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23

Illusion

(the art of)

Ik ken alleen de “ergotron dual direct” die dat kan. Maar let op dat hoe verder je monitor van de bevestiging af zit, hoe groter de krachten op de staander en tafelblad worden. En ook hoe wiebeliger het dus wordt. Staander in het midden is gewoon veel stabieler.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De meeste monitor armen komen ook met de mogelijkheid om door het bureau heen te gaan, is dat een optie? Dan moet je wel weer een schroefgat maken, maar zit je niet met dat je aan de achterkant van het bureau moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46

AzzKickah

06-CENSORED

NewStar heeft beugels/houders zo gek als je het maar kan bedenken. Misschien zit daar wat bij?

Zoiets? Wellicht kun je die aan de zijkant monteren en dan de schermen een kwartslag naar je toe draaien? Als je begrijpt wat ik bedoel :P

[ Voor 43% gewijzigd door AzzKickah op 25-08-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Uiteraard had ik de meest voor de hand liggende optie nog niet bekeken... Namelijk gewoon rechtstreeks aan de muur hangen waarop ik staar.

Iets zoals dit dus: https://www.amazon.com/IM...nt-Extended/dp/B08SHNVNHQ

Ik ga eentje nodig hebben die een kleine afstand kan overbrugen en dan nog een simpele die hoger/lager kan + verder naar mij toe/van mij weg + links/rechts + hoek kantelen. Lijkt veel maar diegene die ik gelinkt heb lijkt dit te kunnen dus een model die minder afstand moet overbruggen zal dit ook wel kunnen gok ik 😁

Morgen eens op mijn gemakje kijken hiervoor en hoe ik dit zal aanpakken. Ik schuim eens de (duurdere) meest gekende kwaliteitsmerken ad zoals een Vogels. Als ik niet meteen mijn zin vindt zal het waarschijnlijk een Amazon cheapo worden.

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaas68
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04 21:14
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 04-09-2021 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Als je een beetje handig bent en niet in de muur wil boren dan zou je een mooie beugel van links naar rechts van je bureau kunnen maken waar je je monitoren aan hangt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Ad de Jong schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:03:
Als je een beetje handig bent en niet in de muur wil boren dan zou je een mooie beugel van links naar rechts van je bureau kunnen maken waar je je monitoren aan hangt.
Je bedoelt helemaal zelf maken? Dat zie ik helemaal niet zitten hoor, zou op geen bal trekken 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-09 17:11
Waarom niet 2 lichte muurbeugels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
atsan schreef op zondag 5 september 2021 @ 04:17:
Waarom niet 2 lichte muurbeugels?
Ik weet niet wat je juist bedoelt met 'lichte' muurbeugels, maar het plan op dit moment is inderdaad 2 muurbeugeltjes. Eentje die iets verder kan rijken en eentje die gewoon aan de muur kan hangen. De beugel die iets verder moet kunnen rijken is het scherm die rechts van mijn zal zitten zodat ik hier vrijheid in heb om mijn scherm te switchen in alle hoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Dit zal hem worden. Reviews lijken goed dus we shall see.
Pagina: 1