edit:
plaatje weg
plaatje weg
Dit kan er dus gebeuren met je waterblok als je er arctic slver onder gooit. Het schijnt alleen bij alluminium te gebeuren maar pas er wel mee op.
geen idee. Het gebeurd trouwens alleen bij bloodgesteld aluminium. Dus gewoon een laagje verf erover goien en er is niks aan de handOp zondag 19 augustus 2001 15:12 schreef happy3736 het volgende:
zilver en aluminium een of andere chemiche reactie
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
verf isoleert de warmte tochOp zondag 19 augustus 2001 15:13 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
geen idee. Het gebeurd trouwens alleen bij bloodgesteld aluminium. Dus gewoon een laagje verf erover goien en er is niks aan de hand
kheb het niet zelf meegemaakt maar khad het gelezen op een site waar ze het verkopen.Op zondag 19 augustus 2001 15:14 schreef ReseT het volgende:
Beetje onlogisch, AC wordt bijna over de hele wereld gebruikt op Aluminium, en ik heb nog geen berichten gezien van mensen met het zelfde probleem. Heb je misschien iets in je water? Bleek ofzo?
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say. "That's dynamite, baby."
wast van aluminium?Op zondag 19 augustus 2001 15:22 schreef CyrusXXX het volgende:
Dit verschijnsel had ik ook op mijn koelblok..
Echt heeeeel raar
Have a wheelie good weekend!
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Op maandag 20 augustus 2001 00:58 schreef FragDaddy het volgende:
een andere waarschuwing bij deze:
koelpasta is kankerverwekkend!
maken Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Hé Molybdenum, als ik het plaatje zo zie en ik denk terug aan ons gezamelijke practicum, lijkt het me hier meer een geval van 'Put-corrosie'. Aan jou de eer om een uitleg te geven. Het heeft in ieder geval te maken met het feit dat er op een klein gebied een zeer agressief milieu ontstaat. Daardoor zal er plaatselijk een putje ontstaan in het aluminium. Het gevolg hiervan is dat er nog beter afgescheiden 'put' ontstaat en het milieu daar nog agressiever ken worden.Op zondag 19 augustus 2001 15:43 schreef Molybdenum het volgende:
Zilver en aluminium kunnen wel met elkaar reageren, alleen dat gebeurt bij hoge temperaturen (vanaf 400 °C schat ik). Ik neem aan dat je core niet zó heet is geworden!
Mogelijk is het de coating die om het zilver heen zit: Arctic silver geleidt warmte, maar geen stroom, wat op zich gek is voor een metaal. Men heeft de elektrische geleiding tot stilstand gebracht door een dunne laag van een niet geleidend materiaal op de zilverdeeltjes te zetten.
Dat materiaal zou kunnen reageren met aluminium. Daarnaast zitten de zilverdeeltjes in een of andere pasta. Die zou ook kunnen reageren met aluminium.
En dan heb je nog zoiets als 'spleet-corrosie'. Hierbij vindt corrosie plaats (een elektrochemische reactie) door een potentiaalverschil tussen de buitenkant van de 'spleet' en het midden van de spleet (de spleet is hier de ruimte tussen het koelblokje en de processor). Het potentiaalverschil ontstaat door bv. een zuurstofgradiënt: aan de buitenkant is contact met de buitenlucht en is de zuurstofconcentratie hoger dan in het midden.
Een ander corrosieproces dat kan optreden is 'contactcorrosie', dit gebeurt wanneer twee metalen die niet even 'edel' zijn met elkaar in aanraking komen. Zilver is hier edel en aluminium is zeer onedel. Met een vloeistof (vocht, de pasta) als transportmedium zal corrosie ook gaan plaatsvinden.
Dit soort processen komen overal voor. Niets meer tegen te doen dan het aluminium een beschermlaagje te geven en dan maar hopen dat dat niet enorm ten koste gaat van de warmtegeleiding.
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Verwijderd
ya worthless piece a crapOp maandag 20 augustus 2001 11:42 schreef zork het volgende:
"I am ZoRK! You will be assimilated, resistance is futile"

Verwijderd
GTA wannabeeOp maandag 20 augustus 2001 12:03 schreef freekweb het volgende:
volgens mij is die site waar de plaatjes vandaan komen van deze gast:
[afbeelding]
LOL
CT van CS denk ik eerderOp maandag 20 augustus 2001 12:10 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
GTA wannabee
Verwijderd
tis en blijft een mafkeesOp maandag 20 augustus 2001 13:35 schreef epsilon het volgende:
[..]
CT van CS denk ik eerder
whoops! yo m8, I was only kiddin'Op maandag 20 augustus 2001 12:03 schreef freekweb het volgende:
[afbeelding]
LOL
Verwijderd
je kan het laten 'eloxeren'. dan wordt er elektrochemisch een dun aluminiumoxidelaagje opgezet. je kan dat in allerlei kleuren laten doen (kijk maar eens naar die blue orb enzo). ik weet alleen niet wáár je het kan doen.Op maandag 20 augustus 2001 14:42 schreef tva_goku het volgende:
ok leuk, ik wilde een allu-waterblok gaan maken, maar war moet ik dat nou mee insmeren.
Of kan ik het gewoon verfen?
anodiseren?Op maandag 20 augustus 2001 14:53 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
je kan het laten 'eloxeren'. dan wordt er elektrochemisch een dun aluminiumoxidelaagje opgezet. je kan dat in allerlei kleuren laten doen (kijk maar eens naar die blue orb enzo). ik weet alleen niet wáár je het kan doen.
het beste (en makkelijkste) is, denk ik, om een blok aluminium te kopen, dat al is geëloxeerd en dan dus de geëloxeerde kant tegen de proc. aan zetten. het laagje is zo dun dat het niet echt nadelig is voor de warmtegeleiding.
anodiseren is idd hetzelfde, alleen dan wordt er geen kleurstof toegediend.Op maandag 20 augustus 2001 16:23 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
anodiseren?
Eej stoer een TMPOp maandag 20 augustus 2001 12:03 schreef freekweb het volgende:
[afbeelding]
LOL