Na hackingpoging geen toegang tot de codegenerator voor 2FA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronPrincess
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Hallo,

Mijn echtgenoot werd recent gehackt op Facebook. Alle herstelopties weggeveegd, ander hersteladres en heel het klassieke verhaal.
Via de "vertrouwde contacten" hebben we gelukkig wel opnieuw het herstel-emailadres in orde gekregen en zelfs ook het paswoord. We hebben echter ook alle cookies weggeveegd van de computer waardoor er voor dit account geen "vertrouwde" browser meer is. Facebook blijft echter achter een gegenereerde code vragen en we draaien dus in cirkeltjes rond (geen vertrouwde browser > 2FA wordt ingeschakeld > geen toegang tot codegenerator > kan niet inloggen > wachtwoordherstel > geen vertrouwde browser... enz)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Firefox browser
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
accountherstel na hacking (incl vertrouwde contacten en de wachttijd van 24 uur)

Beste antwoord (via IronPrincess op 26-08-2021 14:45)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk dat je dit zult moeten opnemen met FB-support.
Als de hacker 2FA heeft geactiveerd, dan werkt alleen de code op zijn toestel.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:33
Wat mij niet duidelijk wordt uit je post is waarom je geen toegang meer hebt tot de codegenerator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronPrincess
Citroentjuh schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:02:
Wat mij niet duidelijk wordt uit je post is waarom je geen toegang meer hebt tot de codegenerator?
Voor de codegenerator moet je op zijn minst ergens zijn ingelogd om de codegenerator voor dat account te gebruiken. Dat lukt dus niet want bij elke inlogpoging vraagt hij naar een code om verder in te loggen maar omdat er geen vertrouwde toestellen/browsers meer zijn geraken we nergens ingelogd... we draaien in cirkeltjes...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

me @ last.fm

• IronPrincess
Jester-NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:51:
Oké, domme vraag: hoe neem je contact op met FB support? Ik zie nergens een mogelijkheid. Niet bellen, niet mailen, niet chatten... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

me @ last.fm

• IronPrincess
Dan kom je bij een waaier aan Facebook-pagina's van IT bedrijven uit die je zeer graag willen helpen maar waar ook een stevig prijskaartje aanhangt... Ik zeg niet dat het allemaal gratis moet (voor niks gaat de zon op) maar bedragen richting 80-100 euro zonder resultaatsgarantie vind ik toch wel fors...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

IronPrincess schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Dan kom je bij een waaier aan Facebook-pagina's van IT bedrijven uit die je zeer graag willen helpen maar waar ook een stevig prijskaartje aanhangt... Ik zeg niet dat het allemaal gratis moet (voor niks gaat de zon op) maar bedragen richting 80-100 euro zonder resultaatsgarantie vind ik toch wel fors...
En nu vraag je (gratis) om informatie hoe in te loggen op Facebook (met hindernissen) op een site die helemaal niet aan FB gelieerd is. Ik heb geen FB-account, en dus ook niet echt naar de opties waar ik naar link gekeken... maar ik zie wel dat je in principe gewoon zelfs een brief kunt sturen.

Kort en goed... als het account is kwestie echt belangrijk is, dan is een paar tientjes niet heel duur om het te herstellen.
Is het het geld niet waard, dan maakt je een nieuw account aan. (Of je besluit om gewoon FB-loos door het leven te gaan).

me @ last.fm

• IronPrincess
Jester-NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

En nu vraag je (gratis) om informatie hoe in te loggen op Facebook (met hindernissen) op een site die helemaal niet aan FB gelieerd is. Ik heb geen FB-account, en dus ook niet echt naar de opties waar ik naar link gekeken... maar ik zie wel dat je in principe gewoon zelfs een brief kunt sturen.

Kort en goed... als het account is kwestie echt belangrijk is, dan is een paar tientjes niet heel duur om het te herstellen.
Is het het geld niet waard, dan maakt je een nieuw account aan. (Of je besluit om gewoon FB-loos door het leven te gaan).
Ik had hoop dat ik gewoon de olifant in de kamer gemist had en dat iemand met meer cyber security-ervaring de gouden tip op de plank had liggen (je weet maar nooit hé?). Waarschijnlijk gaan we inderdaad hulp van een expert inschakelen. Niet dat Facebook voor ons persoonlijk zo belangrijk is, maar onze helaas overleden dochter had er wel een profiel. Een nieuw account zou daartoe geen toegang geven aangezien het account van ons D -uiteraard- in herdenkingsstatus geplaatst is. Dus... Duimen maar voor de expert.
In elk geval bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Wat een rare site wordt Tweakers, er worden topics over juridische kwesties geopend, en dat is allemaal prima, en een serieuze IT vraag krijgt men het advies om een ander bedrijf in te schakelen voor geld..

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:42
Jester-NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

Hoe kom je überhaupt op het idee dat een paar tientjes wel een goed idee is om een gratis account te recoveren waar al je data op staat? AVG anyone?
Verder weet ik niet hoe jij Google gebruikt, maar ik kom zonder account gewoon hier uit: https://nl-nl.facebook.com/help

Dat lijkt mij een beter idee, denk je ook niet?

@IronPrincess Via deze link kunnen ze je denk ik verder helpen: https://nl-nl.facebook.co...81768/?helpref=login_help

Dat is de link die met accountherstel te maken heeft, die ik via deze link gevonden heb.(https://nl-nl.facebook.com/help) Hoop dat het zo lukt. Zeker niemand betalen om het op te lossen, dat is belachelijk!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
Ik neem aan dat je ook geen telefoonnummer hebt opgegeven waar eventueel een code naartoe gestuurd zou kunnen worden? Bij Google heb je meestal alternatieven van 2FA, heb je die nu niet? Ik heb dit nog niet aan de hand gehad maar kan me voorstellen dat je bij Facebook nu lekker in een infinite loop zit. Erg vervelend.

• Joskebeet
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-11-2024
quote]IronPrincess schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:37:
Hallo,

Mijn echtgenoot werd recent gehackt op Facebook. Alle herstelopties weggeveegd, ander hersteladres en heel het klassieke verhaal.
Via de "vertrouwde contacten" hebben we gelukkig wel opnieuw het herstel-emailadres in orde gekregen en zelfs ook het paswoord. We hebben echter ook alle cookies weggeveegd van de computer waardoor er voor dit account geen "vertrouwde" browser meer is. Facebook blijft echter achter een gegenereerde code vragen en we draaien dus in cirkeltjes rond (geen vertrouwde browser > 2FA wordt ingeschakeld > geen toegang tot codegenerator > kan niet inloggen > wachtwoordherstel > geen vertrouwde browser... enz)

Firefox browser
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
accountherstel na hacking (incl vertrouwde contacten en de wachttijd van 24 uur)
[/quote]

Hoi, ik zit met hetzelfde probleem.
Heb je al een oplossing kunnen vinden.
Groet

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je 2FA ooit zelf ingeschakeld of niet?

Mijn ervaring is dat als je dit wel gedaan hebt en je herinstalleert Facebook op hetzelfde toestel dat je dan wel kan inloggen zonder 2FA.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Joskebeet
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-11-2024
Nope, werkt niet helaas

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Open even een eigen topic, kapen wordt meestal niet gewaardeerd

Try SCE to Aux

• IronPrincess
alexvanniel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:56:
Ik neem aan dat je ook geen telefoonnummer hebt opgegeven waar eventueel een code naartoe gestuurd zou kunnen worden? Bij Google heb je meestal alternatieven van 2FA, heb je die nu niet? Ik heb dit nog niet aan de hand gehad maar kan me voorstellen dat je bij Facebook nu lekker in een infinite loop zit. Erg vervelend.
Het is inderdaad een "infinite loop". De hacker is zo "vriendelijk" geweest 2FA te activeren en het telefoonnummer te verwijderen...

• IronPrincess
dehardstyler schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Hoe kom je überhaupt op het idee dat een paar tientjes wel een goed idee is om een gratis account te recoveren waar al je data op staat? AVG anyone?
Verder weet ik niet hoe jij Google gebruikt, maar ik kom zonder account gewoon hier uit: https://nl-nl.facebook.com/help

Dat lijkt mij een beter idee, denk je ook niet?

@IronPrincess Via deze link kunnen ze je denk ik verder helpen: https://nl-nl.facebook.co...81768/?helpref=login_help

Dat is de link die met accountherstel te maken heeft, die ik via deze link gevonden heb.(https://nl-nl.facebook.com/help) Hoop dat het zo lukt. Zeker niemand betalen om het op te lossen, dat is belachelijk!
Wat is AVG? Sorry hoor, ben niet zo technisch...
Het account is helemaal leeg, een vriendin was zo vriendelijk het profiel even te openen en het is duidelijk een gerichte, persoonlijke aanval. Dus als die "hersteller" er gegevens uit wil... Good luck.
Enige wat nog enigzins intact was is de vriendenlijst en daar staat ook onze overleden dochter en nicht tussen. Vandaar dat het account zo belangrijk is...

• IronPrincess
Glashelder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:57:
Heb je 2FA ooit zelf ingeschakeld of niet?

Mijn ervaring is dat als je dit wel gedaan hebt en je herinstalleert Facebook op hetzelfde toestel dat je dan wel kan inloggen zonder 2FA.
Nee, de hacker was zo "vriendelijk" dit te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:42
IronPrincess schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:38:
[...]

Wat is AVG? Sorry hoor, ben niet zo technisch...
Het account is helemaal leeg, een vriendin was zo vriendelijk het profiel even te openen en het is duidelijk een gerichte, persoonlijke aanval. Dus als die "hersteller" er gegevens uit wil... Good luck.
Enige wat nog enigzins intact was is de vriendenlijst en daar staat ook onze overleden dochter en nicht tussen. Vandaar dat het account zo belangrijk is...
Dat AVG stuk is een reactie op iemand anders. Voor jou begint de reactie vanaf "@IronPrincess" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Joskebeet schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:53:
Firefox browser
Windows 10
[...]
Hoi, ik zit met hetzelfde probleem.
Gebruik je echt ook Firefox als browser en Windows 10 ?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1