Wacht al 3 maanden op cashback Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Hoi tweaker volk ;)

Ik heb afgelopen 25 mei een Galaxy Z Fold 2 gekocht met toen de prima actie van €500 cashback. In de voorwaarden staat dat het maximaal 10 weken kan duren na goedkeuring. De goedkeuring heb ik gelijk 2 juni ontvangen. Ben al wekenlang met Samsung in contact omdat het zo lang duurt maar kom geen steek verder.

Ze verbreken dus hun eigen voorwaarden van 8-10 weken want geld staat nog niet op rekening.

Heb al op hun forum ook bericht geplaatst https://eu.community.sams...van-500-euro/td-p/3764342
En ook daar kom ik niet verder want klantenservice zegt dat ze ook vrij weinig kunnen doen om het proces te bespoedigen.

Bij nader onderzoek zie ik dat dit vaker bekend probleem is bij hun https://www.nporadio1.nl/...n-op-cashback-van-samsung

Kortom hoe nu verder? Wat kan ik nog doen? Klacht kan ik niet bij ze indienen en rechtsbijstand heb ik niet.

Danku!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Behalve wachten tot ze het wel over maken en een beetje klagen op twitter valt er meestal niet zoveel te doen.

Van cashback’s is iig mijn algemene ervaring dat het tergend langzaam gaat met weinig feedback in het proces.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
mijn ervaring met samsung cashback is dat het komt, maar gewoon even duurt.
netjes is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
ansichtkaart schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:21:
netjes is het niet.
Nou ze verbreken hun eigen voorwaarden die al aardig breed qua begrip zijn.

Alleen omdat het nu om groot bedrag gaat hou ik het zo in de gaten, anders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
YakuzA schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:18:
Behalve wachten tot ze het wel over maken en een beetje klagen op twitter valt er meestal niet zoveel te doen.

Van cashback’s is iig mijn algemene ervaring dat het tergend langzaam gaat met weinig feedback in het proces.
Ze reageren heel matig op alles, Twitter al klacht 2 weken gedaan geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zonder de voorwaarden te zien kan ik niet beoordelen of 10 weken een fatale termijn is. Na het verlopen van een fatale termijn (of een door jou gestelde redelijke termijn) niet is betaald, kun je rente berekenen (2% of jaarbasis) en kun je incassohandelingen laten verrichten of een gerechtelijke procedure beginnen. Je begrijpt dat veel consumenten liever een paar weken langer wachten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

Honesty

kattenneus!

mijn zoon kreeg met die a52 actie netjes mail dat het zo'n succes was en dat het langer duurt. Ik snap dat je op hete kolen zit maar meestal komt dit soort acties gewoon goed, ik denk ook dat als het niet goed komt en je mailtjes stuurt met de kopieen dat het heel snel wel opgelost wordt. Maar voor hun is het peanuts en voor jou is het een kwart maandloon. Dus snap je argwaan.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 06:44
Ik heb dezelfde slechte ervaring na een aankoop in 2018. Voor mij reden genoeg nooit meer Samsung of in elk geval nooit meer iets via een cashback te kopen. Dat zo'n bedrijf na al die jaren hun administratie en service processen niet op orde heeft is ronduit schandelijk. Het nut van dit rondpompen van geld ontgaat mij ook volledig.

• Joehoe900
Duidelijk dat dit dus bij veel meer mensen gebeurd afgaande op de reacties.

Heb door tip medetweaker toch een officiele klacht in kunnen dienen, hou jullie op de hoogte :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joehoe900 op 26-08-2021 05:02 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb ook ooit meegedaan aan een cashback van Huawei. Dat was in 2014, dus ik heb geen idee meer hoe lang dat exact geduurd heeft, maar ze doen er echt alles aan dat je de cashback niet claimt.

Gewoon geduld hebben. Het komt uiteindelijk goed en dit is niet de eerste keer dat een cashback moeilijk verloopt.

[ Voor 26% gewijzigd door hoi1234 op 26-08-2021 08:23 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
Als je nou gewoon even een mail naar ze stuurt, dan wordt dit topic overbodig. Wij hadden hetzelfde met de gratis buds bij de S21 van mijn vriendin. Na een mailtje wisten we direct waar we aan toe waren (strekking van het antwoord was dat door het grote succes vertraging was ontstaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joehoe900
Gadgeteer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:28:
Als je nou gewoon even een mail naar ze stuurt, dan wordt dit topic overbodig. Wij hadden hetzelfde met de gratis buds bij de S21 van mijn vriendin. Na een mailtje wisten we direct waar we aan toe waren (strekking van het antwoord was dat door het grote succes vertraging was ontstaan)
Heb ze al bericht via whatsapp/messenger, forum en telefoon. Allemaal nikszeggende antwoorden waar ik niks mee kan.

Dat jij beter te woord wordt gestaan, is heel fijn. Maar doet niks af aan het feit dat ik dus niet geholpen wordt ;)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:25

paQ

Gadgeteer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:28:
Of je stuurt gewoon op 3 juni de overboeking de deur uit als je die op 2 juni goedkeurt.

Hoezo wegens groot succes :?
"We verdienen zoveel geld momenteel, dat er geen houden meer aan is, en er niks meer uit kan, want het wordt meteen weer teruggespoeld! :w "

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:14

Metalfreak

Hoije woh!

Honesty schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:32:
mijn zoon kreeg met die a52 actie netjes mail dat het zo'n succes was en dat het langer duurt. Ik snap dat je op hete kolen zit maar meestal komt dit soort acties gewoon goed, ik denk ook dat als het niet goed komt en je mailtjes stuurt met de kopieen dat het heel snel wel opgelost wordt. Maar voor hun is het peanuts en voor jou is het een kwart maandloon. Dus snap je argwaan.
Dat was bij LG bij de aankoop van een TV vorig jaar niet anders. Daar kreeg ik hetzelfde excuus.

Wordt zoiets ook niet door externe partijen afgehandeld? Dan kan het zomaar zijn dat het voor meerdere merken geldt. En het nut van het rondpompen van dit geld: er zijn genoeg mensen die het gedoe vinden om het geld terug te vragen, zakelijk gebeurt het sowieso vrijwel niet, dus ze hoeven minder vaak dat geld terug te betalen dan dat ze gewoon dat bedrag aan korting zouden geven. Plus dat ze je gegevens hebben zodat ze hun doelgroep beter in kaart kunnen brengen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Gadgeteer
*knip*, reageer dan maar gewoon niet. Zo op de man is nergens voor nodig. Denk je van wel? Maak dan even een TR aan en kijken we met je mee!

[ Voor 119% gewijzigd door Perkouw op 26-08-2021 11:44 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
paQ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Of je stuurt gewoon op 3 juni de overboeking de deur uit als je die op 2 juni goedkeurt.

Hoezo wegens groot succes :?
"We verdienen zoveel geld momenteel, dat er geen houden meer aan is, en er niks meer uit kan, want het wordt meteen weer teruggespoeld! :w "
Waarom? Het is ook voor een Samsung voordeliger om alles in één batch te versturen in plaats van per boeking. En al helemaal als het om tien / honderdduizenden zo niet miljoenen cashbacks gaat.

Netjes is het niet, maar begrijpelijk is het wel :)

Zucht...

• Joehoe900
SgtElPotato schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Waarom? Het is ook voor een Samsung voordeliger om alles in één batch te versturen in plaats van per boeking. En al helemaal als het om tien / honderdduizenden zo niet miljoenen cashbacks gaat.

Begrijpelijk? Zeker. Eigen voorwaarden cashback verbreken en niet nakomen? Voelt als je consumenten die je product kopen niet serieus nemen en dus niet begrijpelijk en verlies je klanten door. Zeker als het om bijna 1,5K gaat van aanschafwaarde en het gaat niet om enkele tientjes.

Heb inmiddels klacht ingediend bij de CEO Samsung Benelux, blijkbaar is daar dus een pagina voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joehoe900 op 26-08-2021 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:12
SgtElPotato schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Dan doe je 1 keer per maand. Maar niet 3+ maanden wat ook nog eens tegen je eigen voorwaarden is.

• Joehoe900
loki504 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Dan doe je 1 keer per maand. Maar niet 3+ maanden wat ook nog eens tegen je eigen voorwaarden is.
Exact dit. Ze zijn al bijna een maand langer aan het doen dan hun eigen voorwaarden. Lijkt een bewust systeem te zijn als ik kijk naar reacties hier en fora. Denk dat een hoop mensen het ook vergeten dat ze het hebben geclaimd, en er niet meer achter aan gaan als het fout gaat.

Vond toevallig deze typische column erover
https://www.dutchcowboys....es-en-cadeautjes-achteraf

[ Voor 13% gewijzigd door Joehoe900 op 26-08-2021 11:59 ]

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:31
Ik heb met een totaal ander product wel is gehad dat ik na 10 maanden pas mijn 200 euro cashback terug kreeg. Argument was ''we doen cashback uitkeringen 2 keer per jaar''. Wat ik persoonlijk wel prima vond, maar echt professioneel is het niet, als er notabene ook met enorme letters in de reclame teksten er mee gegooid word.
Ik weet niet of dat bij Samsung ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:45
Het cashback systeem is een verdienmodel voor deze bedrijven betaald door de mensen die geen zin hebben in de bureacratische romslomp. De bedrijven zullen alles er aan doen om het proces te frustreren. Maar de aanhouder wint natuurlijk.

• Joehoe900
atsan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:59:
Het cashback systeem is een verdienmodel voor deze bedrijven betaald door de mensen die geen zin hebben in de bureacratische romslomp. De bedrijven zullen alles er aan doen om het proces te frustreren. Maar de aanhouder wint natuurlijk.
Tweede keer dat ik ooit cashback heb gedaan. 2 jaar terug met camera lens en stond er binnen maand op. Eigen voorwaarden stond 2 maanden. Het kan dus wel ;) Maar je hebt gelijk, aanhouder zou moeten winnen ( moi >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
netjes is het niet.
En mijn ervaring is dat ze maar wat doen bij Samsung. Ene keer krijg je het wel, andere keer niet. Maar zou het gewoon afwachten en anders contact met ze opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red14
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 17:55
*knip*, laten we het ontopic houden. Een plug naar V&A is ook niet nodig.

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 26-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Zelf vaker (niet met Samsung) met cashbacks en andere promoties te maken gehad, verliepen altijd voorspoedig en had binnen no time het geld op mijn rekening (o.a. Philips en Braun), of het product in huis (o.a. Bosch groen en Bosch blauw).

Heb momenteel zelf bij Samsung een promo lopen voor mijn Tab S7 waarbij ik de Galaxy Buds Pro gratis krijg, maar die zit nog binnen de door hun gestelde termijn van 6/9 weken (ook echt, 6 of 9 weken...)

Maar nu ik dit zo lees ga ik die ook maar goed in de gaten houden. Hoop die Buds Pro toch wel voor begin november te ontvangen eigenlijk...

Mijn reviews al gezien?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

atsan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:59:
Over het algemeen is het 1x opsturen en dan na een maandje of 6 terwijl het 3 zou moeten zijn krijg je het geld ineens op je rekening.

Wel of niet klagen lijkt totaal geen invloed op het proces te hebben.
De mensen die er continue achteraan klagen hebben wel de extra hoeveelheden stress en irritatie die de fire and forget mensen niet hebben.

PSN

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 17:32
Toen ik mijn Samsung cashbacks had ging dat allemaal via een tussen partij. Is dat nu niet nog steeds zo en ben je op de verkeerde plek aan het klagen en dat Samsung ook niet meer kan dan je bericht doorzetten naar de externe partij?

• Joehoe900
Maaark schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:58:
Toen ik mijn Samsung cashbacks had ging dat allemaal via een tussen partij. Is dat nu niet nog steeds zo en ben je op de verkeerde plek aan het klagen en dat Samsung ook niet meer kan dan je bericht doorzetten naar de externe partij?
Nee, nagevraagd en is Samsung zelf. Dus niet bij de verkeerde plek aan het klagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Pfoe, mijn laatste cashback had ik bizar genoeg 2-3 dagen erna al binnen. Vaak wordt het afgehandeld door derden, al dan niet in naam van Samsung, dat vertraagd het proces wel. Ook is het natuurlijk een tactiek voor de jaarcijfers.

Tenzij je bereid bent ze juridisch aan te gaan spreken en ook aan te schrijven op het verbreken van de voorwaarden vrees ik dat je weinig kunt doen behalve blijven klagen. Misschien worden ze je zat en handelen ze je af als uitzondering, maar als er meer aan de hand is vrees ik dat je met de rest zult moeten blijven wachten.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb je niet een non-conform product hierdoor? Je hebt immers een product aangeschaft onder de voorwaarde cashback a €500 binnen tien weken. Ik zou even in de voorwaarden grasduinen, maar wellicht kun je de koop ontbinden wegens non-conform.

• Joehoe900
eL_Jay schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:47:
Heb je niet een non-conform product hierdoor? Je hebt immers een product aangeschaft onder de voorwaarde cashback a €500 binnen tien weken. Ik zou even in de voorwaarden grasduinen, maar wellicht kun je de koop ontbinden wegens non-conform.
Heb ik nu niks meer aan, heb hem al 3 maanden dus lijkt me niet meer mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Joehoe900 op 26-08-2021 14:49 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Joehoe900 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Heb ik nu niks meer aan, heb hem al 3 maanden dus lijkt me niet meer mogelijk.
Non conformiteit kent geen tijd

• Joehoe900
eL_Jay schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Non conformiteit kent geen tijd
Heb hem gekocht bij grote electroboer en niet Samsung. Is actie van Samsung zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

eL_Jay schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:47:
Cashbacks zijn over het algemeen los staande acties van fabrikanten zonder directe relatie tot de koop bij verkoper x.
(behalve dat je aankoop over het algemeen bij een officiele dealer moet zijn gedaan)

PSN

• Joehoe900
YakuzA schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Cashbacks zijn over het algemeen los staande acties van fabrikanten zonder directe relatie tot de koop bij verkoper x.
(behalve dat je aankoop over het algemeen bij een officiele dealer moet zijn gedaan)
Juist, ook bij mij het geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
Als nou iedereen.... gebruik zou maken van het retourrecht (Ik meen 2 weken) met als reden: cashback niet ontvangen. Ik ben er van overtuigd dat dat fabrikanten in beweging zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

flyingdutchboy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:30:
Als nou iedereen.... gebruik zou maken van het retourrecht (Ik meen 2 weken) met als reden: cashback niet ontvangen. Ik ben er van overtuigd dat dat fabrikanten in beweging zet.
Zelfs al zou het 30 dagen zijn, wanneer ze aangeven dat het een week of 10 duurt schiet het niet op om ruim voor die tijd de boel al te retourneren. Daar pak je m.i. ook niet de fabrikant mee maar de retailer(s).

Persoonlijk koop ik iets met cashback alleen wanneer ik het ook zonder de cashback kan veroorloven dat item aan te schaffen. Dan boeit het ook niet zo wanneer het wat langer dan aangegeven duurt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyingdutchboy
FooLsKi schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Zelfs al zou het 30 dagen zijn, wanneer ze aangeven dat het een week of 10 duurt schiet het niet op om ruim voor die tijd de boel al te retourneren. Daar pak je m.i. ook niet de fabrikant mee maar de retailer(s).

Persoonlijk koop ik iets met cashback alleen wanneer ik het ook zonder de cashback kan veroorloven dat item aan te schaffen. Dan boeit het ook niet zo wanneer het wat langer dan aangegeven duurt.
In mijn geval betekent dat dat ik geen Samsung producten meer koop totdat het proces " instant cashbacks" is ingevoerd. - gezien mijn eerdere ervaring met Samsung

• Joehoe900
flyingdutchboy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:30:
Dat denk ik ook. Ben benieuwd nu ik officiële klacht heb ingediend bij de allerhoogste pion wat er nu gaat gebeuren :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Er is al benoemd dat de verkoper zelf niet veel te maken heeft met de cashbackactie omdat ze dit zelf niet uitvoeren. Toch vraag ik me af of de verkoper hierin in zekere zin niet toch aansprakelijk is. Als de verkoper het product namelijk heeft aangeprezen in combinatie met de cashbackactie dan denk ik dat je daar ook zou kunnen verhalen of de koop kan ontbinden.

• Joehoe900
M.l. schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:23:
Er is al benoemd dat de verkoper zelf niet veel te maken heeft met de cashbackactie omdat ze dit zelf niet uitvoeren. Toch vraag ik me af of de verkoper hierin in zekere zin niet toch aansprakelijk is. Als de verkoper het product namelijk heeft aangeprezen in combinatie met de cashbackactie dan denk ik dat je daar ook zou kunnen verhalen of de koop kan ontbinden.
Verkoper maakte er reclame over zelfs in samenwerking met Samsung ;)

Alsof de duivel ermee speelt krijg ik net deze mail binnen. Heel apart dit. Zou nog eens 9 weken betekenen. :(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/W3FCfxF/488-E5931-32-CD-44-E4-96-F3-45286-C1-D0-DD5.jpg

Gevraagd naar reactie en zou betekenen dat er schot in zit. Maar nog eens 9 weken betekend dus begin november. Eind mei aangevraagd betekend dan ruim 5 maanden dat het heeft mogen duren eer de €500 op de rekening staat. Bizar. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Joehoe900 op 26-08-2021 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

ze "streven"

oeps, naja niet gelukt, maar we hebben er wel naar gestreefd

:N

Weet je, er is voor alles een redelijke termijn denkbaar. Maar als je 2 juni iets goedkeurt en je bent er 2 september nog over aan het soebatten (bij wijze van) dan is het gewoon niet OK. Het is niet een item dat even niet op voorraad is, maar gewoon geld... nergens van afhankelijk verder, dat staat gewoon met miljarden op de rekening.
En als de consument niet piept, of denkt... pff laat maar waaien, dan vinden ze het ook wel prima verder. Net een cadeaukaart die je krijgt, is afgerekend, maar vergeet te innen, of de moeite niet gaat nemen om specifiek naar winkel X er mee te gaan.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
netjes is het niet.
Same hier, ook 2x een bericht destijds gekregen dat de betaling was uitgesteld. Uiteindelijk is het wel goedgekomen.

• Joehoe900
paQ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:31:
ze "streven"

oeps, naja niet gelukt, maar we hebben er wel naar gestreefd

:N

Weet je, er is voor alles een redelijke termijn denkbaar. Maar als je 2 juni iets goedkeurt en je bent er 2 september nog over aan het soebatten (bij wijze van) dan is het gewoon niet OK. Het is niet een item dat even niet op voorraad is, maar gewoon geld... nergens van afhankelijk verder, dat staat gewoon met miljarden op de rekening.
En als de consument niet piept, of denkt... pff laat maar waaien, dan vinden ze het ook wel prima verder. Net een cadeaukaart die je krijgt, is afgerekend, maar vergeet te innen, of de moeite niet gaat nemen om specifiek naar winkel X er mee te gaan.
Geef je helemaal gelijk. Waarom je eigen voorwaarden verbreken die je opstelt met een mega ruime termijn?

Heel aparte gang van zaken doen. :X

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Echt elke cashback of promotie met gratis spul is "een groter succes dan verwacht". Het is niet anders. En om daar nu juridische tijd in te gaan steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

418O2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:56:
Echt elke cashback of promotie met gratis spul is "een groter succes dan verwacht". Het is niet anders. En om daar nu juridische tijd in te gaan steken
Desalniettemin juridisch wellicht interessant.
De cashback is 100% een methode om een klant over de streep te trekken. Een onlosmakelijke voorwaarde van een overeenkomst misschien?
Alleen door de prijs niet gewoon te verlagen, maar hindernissen op te werpen die nergens staan omschreven, behalve wellicht een initiële termijn, om zo je korting te innen creëert een oneerlijke situatie.
Bij gereedschappen vaak lang zat op acties moeten wachten. Als accu x en machine y er even niet is, sja dan moet je wachten. Maar dat is bij cashbacks niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Cashbacks is natuurlijk gewoon omzet-stuffing. En het gaat om bedragen die juristen niet zo boeiend vinden als het goed is. Max 300 is het vaak. Dat zou alleen "uit" kunnen als je een groep mensen verzameld. En dan nog, voor je alles goed hebt verzameld is er al uitbetaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
paQ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:55:
[...]

Desalniettemin juridisch wellicht interessant.
De cashback is 100% een methode om een klant over de streep te trekken. Een onlosmakelijke voorwaarde van een overeenkomst misschien?
Alleen door de prijs niet gewoon te verlagen, maar hindernissen op te werpen die nergens staan omschreven, behalve wellicht een initiële termijn, om zo je korting te innen creëert een oneerlijke situatie.
Bij gereedschappen vaak lang zat op acties moeten wachten. Als accu x en machine y er even niet is, sja dan moet je wachten. Maar dat is bij cashbacks niet het geval.
Bij het gewoon verlagen van de prijs met een relatief hoog bedrag, krijg je problemen wanneer je de prijs weer verhoogd naar een 'normaal' bedrag. Dat zullen ze niet snel doen. De echte reden dat het lang duurt zal een Samsung niet geven maar als de partij die het afhandelt net zo werkt als bijvoorbeeld een facilitair callcenter (gelijktijdig acties verwerken voor meerdere klanten), dan weten we allemaal dat het wat langer kan duren.
Zolang ze tijdens een contactmoment niet aangeven dat het geld niet komt, kun je ervan uitgaan dat het alsnog wordt overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gadgeteer schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:17:
[...]

Bij het gewoon verlagen van de prijs met een relatief hoog bedrag, krijg je problemen wanneer je de prijs weer verhoogd naar een 'normaal' bedrag. Dat zullen ze niet snel doen. De echte reden dat het lang duurt zal een Samsung niet geven maar als de partij die het afhandelt net zo werkt als bijvoorbeeld een facilitair callcenter (gelijktijdig acties verwerken voor meerdere klanten), dan weten we allemaal dat het wat langer kan duren.
Zolang ze tijdens een contactmoment niet aangeven dat het geld niet komt, kun je ervan uitgaan dat het alsnog wordt overgemaakt.
Wie het uitvoert mag niet relevant zijn.
Samsung maakt een belofte 500 euro terug te storten als je product x koopt.
Het mag niet zo zijn dat de consument aanhoudend achter Samsung aan moet zodat het de belofte nakomt.

Als Samsung zou zeggen: koop tussen maart en juni deze telefoon, en krijg 22 december 500 euro terug
Dan is het een stuk minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Veel kun je simpelweg niet doen, behalve het kenbaar maken dat je het uiterst onprettig vindt. Mocht je een review van het toestel reeds geplaatst hebben, bijvoorbeeld hier op Tweakers, kun je de review natuurlijk altijd herzien. Dit soort dingen zijn precies zaken die je onder after sales kunt beschrijven.

Voor de rest; ijzer warm houden en geduld hebben. Ik zie dat je in de topicstart ook schrijft dat je geen rechtsbijstand hebt. Wat zou rechtsbijstand in deze situatie voor jou kunnen betekenen dan? :?

Mijn eigen ervaringen met dergelijke Samsung promoties zijn wat beter. Zo kocht ik ooit een Samsung TV, kreeg daar een code bij voor een jaar lang gratis Netflix, die kreeg ik vrij snel en toen ik mijn Tab S4 kocht, een gratis koptelefoon, die uiteindelijk ook vrij vlot geleverd was. Lijkt er dus op dat met bedragen overmaken eea wat gigantisch traag is.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:35:
Veel kun je simpelweg niet doen, behalve het kenbaar maken dat je het uiterst onprettig vindt.
Ze in gebreke stellen, stellen dat ze binnen twee weken betaald moeten hebben in plaats van in negen weken (twee weken is heel redelijk voor enkel een betaling), en dat je daarna incassokosten gaat rekenen. :+

Niemand die het doet - daarom flikken ze dit - maar als je het doet maak je een zeer goede kans om die incassokosten ook daadwerkelijk te mogen innen, naar mijn bescheiden niet-professioneel-juridische idee. Een partij kan niet zomaar eenzijdig bepalen dat ze hun verplichting pas over een héél lange tijd gaan nakomen, dat zou wat zijn. Contract getekend? Overeenkomst gesloten? "Nah, nu geen zin in, doe ik volgend jaar wel een keer."

Ze hebben aangegeven dat de cashback is goedgekeurd, ze hebben aangegeven dat ze het normaal binnen een veel kortere termijn afhandelen, dus geen enkele reden waarom het redelijk zou zijn om daar weer maanden op te moeten wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 27-08-2021 22:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:56
bwerg schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

Ze in gebreke stellen, stellen dat ze binnen twee weken betaald moeten hebben in plaats van in negen weken (twee weken is heel redelijk voor enkel een betaling), en dat je daarna incassokosten gaat rekenen. :+

Niemand die het doet - daarom flikken ze dit - maar als je het doet maak je een zeer goede kans om die incassokosten ook daadwerkelijk te mogen innen, naar mijn bescheiden niet-professioneel-juridische idee.
En voor wie dit wil proberen: over de eerste €2500 mag je 15% in rekening brengen. Wel belangrijk: direct na het aflopen van de termijn uit de ingebrekestelling mailen dat ze te laat zijn, dat telt als "incassohandeling" en pas vanaf dat moment zijn de kosten verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
paQ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Wie het uitvoert mag niet relevant zijn.
Samsung maakt een belofte 500 euro terug te storten als je product x koopt.
Het mag niet zo zijn dat de consument aanhoudend achter Samsung aan moet zodat het de belofte nakomt.

Als Samsung zou zeggen: koop tussen maart en juni deze telefoon, en krijg 22 december 500 euro terug
Dan is het een stuk minder aantrekkelijk.
Of het mag zoals het nu gaat, daar zeg ik niets over.
Mijn reactie was vooral op het simpelweg tijdelijk verlagen van de prijs met 500 euro. Als je dat doet als fabrikant, dan kun je daarna moeilijk aan de consument uitleggen dat je de prijs met 500euro verhoogt. Een tijdelijke cashback actie voorkomt vragen.
Dat ze hem op tijd zouden moeten uitbetalen ben ik het direct mee eens. Maar het idee dat een medewerker van Samsung even snel een akkoord moet aanklikken in een applicatie om snel 500 euro over te maken is niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gadgeteer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Of het mag zoals het nu gaat, daar zeg ik niets over.
Mijn reactie was vooral op het simpelweg tijdelijk verlagen van de prijs met 500 euro. Als je dat doet als fabrikant, dan kun je daarna moeilijk aan de consument uitleggen dat je de prijs met 500euro verhoogt. Een tijdelijke cashback actie voorkomt vragen.
Dat ze hem op tijd zouden moeten uitbetalen ben ik het direct mee eens. Maar het idee dat een medewerker van Samsung even snel een akkoord moet aanklikken in een applicatie om snel 500 euro over te maken is niet realistisch.
nou, 2 medewerkers dan.
Hoeft echt geen maanden (!) te duren hoor. Echt niet.

Nee, in mijn ogen is dit gewoon traineren, en het niet erg vinden als mensen afhaken, het vergeten, of het überhaupt vergeten aan te vragen. Zo lang de consument niet piept, gaan we vooral niet teveel moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
paQ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

nou, 2 medewerkers dan.
Hoeft echt geen maanden (!) te duren hoor. Echt niet.

Nee, in mijn ogen is dit gewoon traineren, en het niet erg vinden als mensen afhaken, het vergeten, of het überhaupt vergeten aan te vragen. Zo lang de consument niet piept, gaan we vooral niet teveel moeite doen.
Kun je dat eens onderbouwen met feiten?
Ik geloof eerlijk niet dat dat het beleid is. Daar winnen ze niets mee. Als ze de 500 euro niet wouden betalen dan zouden ze gewoon de actie niet gestart zijn en was er niets aan de hand.

Dat dit lang duurt ben ik het overigens wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gadgeteer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

nope

net zo min dat je kunt onderbouwen dat het 'wegens drukte' MAAAAAANDEN duurt om een overboeking te doen waar notabene een systeem voor ingericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:12

Pos

Is wel grappig idd, dit verhaal..

Draai het nu eens om. Ik koop een telefoon van 500 euro en ik reken die later af. Op rekening zeg maar.
Wedden dat de incasso boer binnen no time bij mij op de stoep staat mocht ik dezelfde termijnen en berichtgevingen hanteren als in deze kwestie! En ik ben fout!

Het is een cashback actie. Mag en kan ik dit ook anders zien?
Ik heb een vordering van 500 euro van Samsung?
Samsung is op dit moment een debiteur van mij?
Ik heb een handeling gedaan waarbij Samsung een bedrag van 500 euro naar mij verschuldigd is.

Het mes snijdt aan 2 kanten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Pos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:00:
Ik heb een handeling gedaan waarbij Samsung een bedrag van 500 euro naar mij verschuldigd is.
Lijkt mij juridisch volledig juist. Dat het commercieel een cashback-actie genoemd wordt doet niets af dat ze juridisch natuurlijk gewoon een overeenkomst met je hebben en je een bedrag verschuldigd zijn.
Gadgeteer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:38:
Als ik kijk naar de termijnen die wettelijk (danwel letterlijke omschreven als termijn, danwel als gesteld door een rechter) worden aangehouden voor betalingen, dan is dit gewoon onredelijk lang. Onredelijk als in "wordt niet toegestaan" - maar pas zodra de klant er werk van zou maken, natuurlijk. Concrete termijnen in het consumentenrecht gaan vaak naar weken, misschien een maand. Niet concreet voor cashbacks, natuurlijk, maar het geeft een idee.

Laten we wel wezen: als een administratief werknemer de cashback heeft goedgekeurd moet het voor een multinational eenvoudig zijn om in een termijn van dagen de betaling te verwerken. Stel je voor dat alle administratie van Samsung van de afgelopen maanden (honderden miljoenen transacties) allemaal nog ergens rondslingeren om handmatig verwerkt te worden. Echt niet.

Het is in ieder geval een keuze om het geen prioriteit te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 30-08-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:00:
Is wel grappig idd, dit verhaal..

Draai het nu eens om. Ik koop een telefoon van 500 euro en ik reken die later af. Op rekening zeg maar.
Wedden dat de incasso boer binnen no time bij mij op de stoep staat mocht ik dezelfde termijnen en berichtgevingen hanteren als in deze kwestie! En ik ben fout!

Het mes snijdt aan 2 kanten zou ik zeggen.
Het hangt er vanaf of je 'meedoen aan een (cashback) actie' juridisch kunt zien als een 'overeenkomst' met Samsung dat hun jou 500 euro verschuldigd zijn.

Dat zal ongetwijfeld weer afhankelijk zijn van de exacte actie voorwaarden van Samsung in dit geval, maar ik zou verwachten dat die actievoorwaarden ongetwijfeld al 10-tallen keren door hun legal department gecheckt zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
paQ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

nope

net zo min dat je kunt onderbouwen dat het 'wegens drukte' MAAAAAANDEN duurt om een overboeking te doen waar notabene een systeem voor ingericht is.
Facilitair bedrijf met stapels werk van verschillende opdrachtgevers? Zou kunnen..
Dat het beter kan zijn we allemaal met elkaar eens maar helaas moeten we het doen met hoe het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

In de algemene actievoorwaarden zegt Samsung:
Samsung streeft ernaar het Voordeel binnen de 16 weken na het indienen van een geldige registratie, respectievelijk het vaststellen van de winnaars in het geval van een wedstrijd, over te maken, af te leveren of persoonlijk aan de Deelnemer te overhandigen.
In de voorwaarden van een specifieke actie kan een afwijkende termijn staan. Ik lees deze bepaling zo dat de vordering pas na 16 weken opeisbaar is, maar dat 16 weken geen fatale termijn is. Pas na die 16 weken kun je een fatale en redelijke termijn stellen (bijvoorbeeld: twee weken). Na die termijn kun je incassohandelingen verrichten, rente berekenen en rechtsmaatregelen nemen.

In de grijze lijst van Algemene Voorwaarden staat genoemd een beding "dat de gebruiker een ongebruikelijk lange of onvoldoende bepaalde termijn voor de nakoming geeft". Je zou de bepaling over een betalingstermijn van 16 weken daarom kunnen vernietigen als je kunt betogen dat 16 weken ongebruikelijk lang is voor een cashbackactie. Volgens mij lukt dat niet: cashbackacties worden vrijwel altijd laat uitbetaald. De bepaling van 16 weken is daarom rechtsgeldig.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

fopjurist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:41:
Volgens mij lukt dat niet: cashbackacties worden vrijwel altijd laat uitbetaald. De bepaling van 16 weken is daarom rechtsgeldig.
Worden ze vrijwel altijd laat uitbetaald omdat dat heel redelijk is, of worden ze vrijwel altijd laat uitbetaalt omdat niemand ooit zijn recht probeert te halen? Het zou niet de eerste keer zijn dat een rechter een compleet gangbare handelspraktijk op zijn kop zet.

Dat een bedrijf het doet omdat het mag, en dat het mag omdat bedrijven het doen, dat is natuurlijk nogal een cirkelredenering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
Update naar mail sturen CEO Samsung Benelux klacht, het geld staat binnen week op rekening.

Bizar dat het dan nu wel snel gaat, kreeg net deze mail. :P

Binnen een week ontvang je €500 retour op de eerder aangegeven bankrekening. Dit gebeurt naar aanleiding van je deelname aan onze Samsung Galaxy Z Fold2 5G Black - Metallic Black promotie met registratienummer ……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joehoe900
Update:

Geld staat op rekening.

Dus na 1,5 week aanmaken topic kan het opeens wel. Heel apart, maar ik heb het :)
Pagina: 1