• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20
De zomer is alweer in volle gang.. En de ieder terugkerende strijd tussen mens en dier is weer begonnen.

Ik heb niks tegen dieren, ik vind dieren juist leuk.. Een marmotje of een bij die bij mij thuis onderdak zoekt geef ik netjes te verstaan dat ik daar niet van gedient ben. Willen ze niet luisteren dan dirigeer ik ze netjes naar buiten met een glas en een stukje papier.

Er zijn echter uitzonderingen, een vlieg die het waagt MIJN territorium binnen te dringen is onheroeppelijk ten dode opgeschreven. Tevens de MUG, die zonder dat ik daarvoor toestemming verleen mijn bloed komt drinken is niet welkom in mijn territorium, deze zal ik dan ook één maken met het behang.

Onlangs zat ik lekker buiten in de zon te genieten van een glaasje zoete limonade, en opeens werd ik aangevallen door een horde uitzininge mieren, die het allen op MIJN limonade gemunt hadden. Dat pikte ik natuurlijk niet.. Vroeger werd dit makkelijk opgelost door een pan kokend water in het nest te gieten, niet de meest vriendelijke methode maar wel effectief. Dat dacht ik tenminste.. De aanvallen bleven echter doorgaan en uiteindelijk heb ik chemische wapens in moeten zetten om te strijd te winnen..

Eindelijk rust, tenminste dat dacht ik. Een felgekleurd insect bleek ook dol te zijn op mijn limonade, hij was er echter niet zo blij mee dat ik alles, zo egoistisch als ik ben, geconsumeerd had. Opeens zette hij de aanval in, eerst probeerde ik hem nog te ontwijken om een confrontatie te vermijden, dit bleek teveergeefs. Met een welgemikte slag sloeg ik de wesp tegen de grond waarnaa ik hem vermoord heb met door middel van mijn schoenzool..

Gelukkig kan ik mijn geweten te sussen, ik heb gehandeld uit het oogpunt van zelfverdediging.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

LOL
ik HAAT vliegende insecten
een vlieg in de kamer
maar vooral wespen
ik haat wespen!!
als er maar een van is
dan is ie ook gegarandeerd dood

ik heb ooit es benzine over ene mierenhoop gegoten en die in de fik gestoken
gedaan met de mierenplaag!

• paradoXical
-- "ik heb ooit es benzine over ene mierenhoop gegoten en die in de fik gestoken"

Dat is gemeen :( Hadden deze dieren jou iets misdaan? Jij besluit het territorium van een ander binnen te dringen en gaat ff op de slachtour...

Dit is precies de reactie die ik zocht >:)

Ikzelf vermoord nooit onschuldige dieren, tenzij ze me lastigvallen, zonder dat ik dat wil...

Vertel is, waarom heb je het gedaan? Uit wraak voor een eerdere gebeurtenis.. :?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hier ontbreekt het eigenlijk aan een stelling om over te praten... en om nou de manieren waarop iedereen insecten verdelgt te vergelijken, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk :)

Ik wil hiermee niet de topic verpesten, maar zou graag de schrijver ervan (dat woord is in dit geval wel van toepassing) willen verzoeken het onderwerp wat meer 'bespreekbaar' te maken.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Oké ik zie nu pas die laatste reactie van HarrieH...

Het gaat er dus om de redenen (inclusief verborgen redenen) die mensen hebben om onschuldige dieren te doden?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• paradoXical
Op zondag 19 augustus 2001 15:18 schreef Pathfinder het volgende:
Hier ontbreekt het eigenlijk aan een stelling om over te praten... en om nou de manieren waarop iedereen insecten verdelgt te vergelijken, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk :)

Ik wil hiermee niet de topic verpesten, maar zou graag de schrijver ervan (dat woord is in dit geval wel van toepassing) willen verzoeken het onderwerp wat meer 'bespreekbaar' te maken.
Het leuke van deze topic is dat de stelling in de maak is 8-)

Ik bedoel, wat is de reden van een verdwaald persoon om even een mierenest in de fik te zetten? Waarom knalt een jager voor zijn plezier een hert naar de eeuwige jachtvelden?

Ik snap dat niet >:)

• paradoXical
Nog een voorbeeld

een paar dagen terug kroop er een dikke rups over de stoep van een vriend van me. Op zich niks mis mee, ik heb er geen last van.. Even later was de plek waar dit beest kroop gemarkeerd met een grote vlek drap...

Hoe komt iemand erbij zo'n beest te decimeren? Raar..

Op zich heeft iedereen dit wel eens gedaan, zelfs ik ;( Gelukkig heb ik het licht gezien..

Verwijderd

Ik had laatst een documentaire gezien over onze grootste zomervriend: de mug. Hier valt het allemaal nog wel mee, maar in bepaalde landen is de mug drager van allerlei schadelijke parasieten enzo (malaria). In principe zijn er wetenschappers die de mug compleet willen uitroeien. anderen willen de mug genetisch gaan manipuleren zodat de malariaparasiet zal uitsterven (immuumsysteem van de mug ombouwen zodat deze malaria zal detecteren en vernietigen), mischien met nare gevolgen (wie weet)

....mensen die speciale hormonen over moerassen spuiten zodat muggenlarven niet zullen ontpoppen tot mug, volgens de wetenschap onschadelijk voor de rest van de natuur (sorry, ik ben niet zo goedgelovig op dat gebied, dus ik heb er persoonlijk mijn vraagtekens bij)....

In werkelijkheid is dit een hele interessante discussie: dier vs. mens. Hoever mag een mens gaan met het uitroeien van een diersoort om zichzelf bijvoorbeeld te berschermen, of voor de luxe? (volgens mij hadden we de menselijke vlooi, hetzij dan wel onbewust door vooruigang in hygiene, ook uitgeroeid; of komen deze nog voor ergens?)

Verwijderd

In werkelijkheid is dit een hele interessante discussie: dier vs. mens. Hoever mag een mens gaan met het uitroeien van een diersoort om zichzelf bijvoorbeeld te berschermen, of voor de luxe? (volgens mij hadden we de menselijke vlooi, hetzij dan wel onbewust door vooruigang in hygiene, ook uitgeroeid; of komen deze nog voor ergens?)
In principe mag de mens dat zelg bepalen, dat doet een dier toch ook. bv een tijger die een hert opeet. Die trekt zich er toch ook niks van aan als er nog maar 1 hert op de wereld is? Alleen wij mensen maken te vaak dieren dood wat niet nodig is. En dat is het probleem. Waarom doet men dat? Ikzelf denk dat het een kwestie is van macht willen hebben. Tegenwoordig wordt de mens steeds meer een pop, niks mag meer als er ook maar 1% van gevaar inzit. Dan wordt het gelijk verboden. Wanneer de grote machthebbers iets vinden wordt dat gelijk gedaan, je hebt geen macht meer over je eigen leven.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 20 augustus 2001 11:29 schreef sjorsie het volgende:

[..]

In principe mag de mens dat zelg bepalen, dat doet een dier toch ook. bv een tijger die een hert opeet. Die trekt zich er toch ook niks van aan als er nog maar 1 hert op de wereld is? Alleen wij mensen maken te vaak dieren dood wat niet nodig is. En dat is het probleem. Waarom doet men dat? Ikzelf denk dat het een kwestie is van macht willen hebben. Tegenwoordig wordt de mens steeds meer een pop, niks mag meer als er ook maar 1% van gevaar inzit. Dan wordt het gelijk verboden. <big>Wanneer de grote machthebbers iets vinden wordt dat gelijk gedaan, je hebt geen macht meer over je eigen leven.</big>
Als je dat denkt zal het idd zo zijn, misschien is het juist zo dat het dier geen besef van heeft en de mens wel, en het is juist het besef dat het verschil maakt lijkt mij.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

We declare war against the insects! ENEMY
>:)

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

...je hebt groot gelijk, sinds de mens zijn intrede heeft gedaan in het dierenrijk, is het evenwicht ver te zoeken :'(

• paradoXical
-------------------------------------------------------
"In principe mag de mens dat zelg bepalen, dat doet een dier toch ook. bv een tijger die een hert opeet. Die trekt zich er toch ook niks van aan als er nog maar 1 hert op de wereld is?"
-------------------------------------------------------

Het probleem is dat er in de natuur zoiets als een evenwicht bestaat, wat wij mensen op dit moment steving aan het verzieken zijn.. Hoe ver mogen we werkelijk gaan om complete stammen dieren (muggen die malaria verspreiden bv) uit te roeien? En wat is vaak de oorzaak van overlast? Mensen gaan wonen op plaatsen waar zie niet zouden moeten wonen (bv vlak bij een moeras, waar het vergeven is van de parasieten) - is de oplossing dan even alles te verdelgen?

Vroeger hebben ze al tonnen DDT gespoten tegen allerei soorten parasieten, deze stoffen die niet door de natuur kunnen worden afgebroken accumuleren uiteindelijk, en waar komen ze terecht? Bij de top van onze voedselketen. Zijn we niet met zijn allen verkeerd bezig vraag ik me af, kunnen we zo door blijven gaan..

Overbevissing, plezierjacht, collecties zeldzame diersoorten, stroperij, het uitzetten van inheemse diersoorten in ecosystemen (kijk naar australie, het konijn, de muis die grote schade veroorzaken.)

De huiskat, die jaarlijks vele slachtoffers maakt in onze vogelpopulatie. Tal van problemen, maar nauwelijks oplossingen.. Zoals altijd in deze wereld, actie word er pas ondernomen als het kwaad is geschied

Verwijderd

volgens mij is het zo dat er pas actie KAN worden ondernomen NAdat het kwaad geschied is.
Van te voren kan je toch niet altijd bepalen en weten in hoeverre jou actie zijn gevolgen zal trekken. In ieder geval niet bij zoiets wat een aardig lange termijn heeft.

Natuurlijk zijn er mensen die daar lak aan hebben en zonder dat wij het gevraagd hebben gewoon hun gang gaan. (herken je hem?, de vlieg en mug e.d.).
Het liefste zou ik deze mensen ook vertrappelen onder mijn goeie dikke bergschoentjes maat 43. Maar ja, zodra het object wat je gelijk met de vloer maakt groter is dan een muis, wordt je al ter verantwoording geroepen. :(

helaas, zullen we dan maar een paar biologisch gekweekte parasieten met een of andere schilklierziekte erop af sturen, You can't blaim nature for it's defence :P

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 14:55 schreef HarrieH een heel verhaal over hoe mooi de natuur is en hoe vreselijk de mens toch is
Ehm.. de mens is de laatste creatuur van de natuur... zegt genoeg.
Oftewel. Eigen schuld, dikke bult.

Maar nu effe geen flame:
Het doodmaken van een mug, mier, bij of zelfs het massaal uitmoorden van een heel roedel muggen of mieren, maakt geen indruk op: de mieren/muggen zelf, danwel de populatie, en het meest belangrijke: niet op greenpeace; dus weinig kans dat die een gironr krijgen.

Kom nou. Maak je maar liever durk over die dierenmishandelaar die paarden met messen bewerkt, ipv mieren.

Hou je trouwens er wel rekening mee dat je afweersysteem dagelijks miljarden bacterien doodt? MOORDENAAR! DIERENBEUL!

Ooh ik zal even wat smileys plaatsen zodat je weet dat ik het niet meen!!
:) :) :)

Verwijderd

als het aan komt op het extermineren van ongedierte wat ongewenst m'n terror-torium betreed is Flamez best wel een brute massamoordenaar

die geen middelen schuwt om het alleenrecht op zijn leefgebied te waarborgen..

van vuur tot chemische bestrijdings middelen tot luchtdrukpistolen tot marteltuig tot inzetten van natuurlijke vijanden etc..

vooral bij dat soort wezens die opzettelijk uit zijn op mijn bloed.. en mij daarbij achterlaten met een krankzinnig makende jeuk..

KILL KILL KILL !! RRAAAAAAAHHHH

[/psychopaat mode] verder gaat het wel weer...

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 20 augustus 2001 22:38 schreef Masta-T het volgende:
Kom nou. Maak je maar liever durk over die dierenmishandelaar die paarden met messen bewerkt, ipv mieren.
Tja, omdat zo een paard groter is en kennelijk nuttiger voor de mens ( :?) wordt de brute mishandelaar van een paard wel vervolgd. Iemand, die langzaam de vleugels uit een insect trekt, deze aan de muur vastpint en hem langzaam laat verbranden of creperen is imho ook net zo ziek. Helaas zullen zij nooit vervolgd worden.
Hou je trouwens er wel rekening mee dat je afweersysteem dagelijks miljarden bacterien doodt? MOORDENAAR! DIERENBEUL!
Dat realiseer ik me ook terdege en met dat in mijn achterhoofd wil ik niet langer meer ademen.

>>THUD!!!<<
En FoolZero viel blauw aangelopen van zijn stoel af.
De dader: Masta-T >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

ik denk dat je kort kan zeggen dat de mate waar in een dier bewust zijn bezit, het uiteindelijk bepaald hoe erg het is om dat dier te doden. Kijk mieren hebben misschien wel heelemaal geen bewust zijn, ghet zijn mischien echt pure uit vlees opgebouwde machines met een paar basis instructies, maar bijvoorbeeld dolfijnen zijn net als mensen, afhankelijk van hoever ze ontwikklet zijn, ook meer dan alleen een machine, zij hebben dat 'speciale'. Een krokodil,nog zo'n beest, die heeft bijna geen bewust zijn, die heeft echt puur een paar basis functies, echt een machine dus. Denk er maar eens over na. het is vreemd, maar het klopt toch bestwel vind ik.

8 )

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 20 augustus 2001 23:47 schreef hetisik het volgende:
ik denk dat je kort kan zeggen dat de mate waar in een dier bewust zijn bezit, het uiteindelijk bepaald hoe erg het is om dat dier te doden. Kijk mieren hebben misschien wel heelemaal geen bewust zijn, ghet zijn mischien echt pure uit vlees opgebouwde machines met een paar basis instructies, maar bijvoorbeeld dolfijnen zijn net als mensen, afhankelijk van hoever ze ontwikklet zijn, ook meer dan alleen een machine, zij hebben dat 'speciale'. Een krokodil,nog zo'n beest, die heeft bijna geen bewust zijn, die heeft echt puur een paar basis functies, echt een machine dus. Denk er maar eens over na. het is vreemd, maar het klopt toch bestwel vind ik.
Even door filosoferen, maar wat zou ik me dan rot voelen als er een superieur ras op aarde zou zijn, die precies zo over mensen zou denken. Dat wij in vergelijking met hun maar een minder bewustzijn zouden hebben.

Overigens, wat is een lijdensweg van een paar (nano)seconden/uur/dagen/jaren tegenover de eeuwigheid van tijd?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Dan ben je echt uit je naad gescheurd als je beesten zoals rupsen , bijen en mieren dood gaat maken.
walgelijk.
:r

Verwijderd

hetisik

Ik weet niet in hoeverre het samenhangt met het bewustzijn van het dier in kwestie, ik denk dat het eerder gaat om de "aaibaarheid". Een dier zoals een paard of een schattig kijkende pup heeft een hoog knuffelgehalte, terwijl een (valse) pitbull zonder meer afgemaakt wordt. Geen lager bewustzijn dan de pup lijkt mij.

• hetisik

hetisik

el_marcianito, daar heb je compleet gelijk in, maar dat geld alleen als je puur naar het uiterlijk kijkt.foolzero, jij begrijpt niet helemaal wat ik bedoel ik ga niet uit van een verhouding waarop veerschillende soorten dieren een bwust zijn hebben zovan stel, er is een veel inteligenter ras dan de onze dus zijn wij minder waard, nee dat bedoel ik niet.
Denk nog maar eens goed na over vergleijking met een pure machine.

8 )

• paradoXical
Wat heeft het eigenlijk met bewustzijn te maken? Mensen die een hond hebben zullen zo nooit (alleen in sommige rare gevallen dan) hun hond pijnigen cq het leven ontnemen.. Waarom? Omdat er een band bestaat tussen deze mensen en de hond.

Dan wat anders, deze zelfde mensen zijn wel in staat zomaar een ander willekeurig dier waar zijn geen band mee hebben het leven te ontnemen (bv het express doorijden van een duif ect. ect.)

Ikzelf vind dat raar ;)

• hetisik

hetisik

ja, je hebt gelijk, maar ik bekijk het ook als een logisch mens en niet alleen als iets er luek uitziet

8 )

Pagina: 1