Aankoopadviees koelkast.Liebherr IRBd 5150 of AEG SKE818D1DS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 10:19
Beste,

Wij zijn momenteel op zoek naar een nieuwe inbouwkoelkast. Huidige is een oude De Dietrich met sleepdeur principe.
Enkele vereisten:
* Zeer stil! de koelkast staat in de leefruimte (open keuken) dus is erg belangrijk voor ons
* Geen vriesmeubel nodig
* Nisafmetingen: 178cm x 56 cm x 56,5 cm (hxdxb)
* Energiezuinig / goede bouwkwaliteit

In mijn zoektocht vond ik 2 modellen die in mijn aandacht trokken.
De AEG SKE818D1DS en de Liebherr IRBd 5150. De ene adviesprijs €1.440, de andere €1.799
Beiden lijken aan elkaar gewaagd, al scoort de liebherr beter in geluid (32dB ipv 34dB) en heeft de liebherr een vers zone (0-3°C) terwijl de AEG dit niet heeft. Ook heeft de liebherr een automatische ontdooifunctie, ik zie niet direct terug als de AEG deze heeft.

De AEG zou zogezegd 5cm vrije ruimte achter moeten hebben, de Liebherr slechts 1cm. Gezien beiden 55cm diep zijn en onze nis maar 56cm is, lijkt de Liebherr hier een belangrijke troef te hebben.
Hoe belangrijk is deze vrije ruimte achter?

Daarnaast staat er bij de liebherr dat deze een wateraansluiting nodig heeft, echter hebben wij dit niet. Waarvoor zou dit nodig kunnen zijn? Drinkwater aftappen? Dit is voor ons alvast niet nodig...

De liebherr heeft een rechtsscharnierende deur terwijl nu een sleepdeur hebben. Is het voor een leek makkelijk om te bouwen naar deur-op-deur en de scharnier moet gewisseld worden naar linksscharnierend.

Wat is jullie mening tussen beide toestellen? Eventueel andere adviezen?
Momenteel zou ik opteren voor de Liebherr omdat hij toch enkele +'jes heeft tov de AEG.

Bedankt!

Alle reacties

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:01
Ik ben wat bevooroordeeld omdat ik bij Liebherr werk, maar als ik ze vergelijk is de Liebherr IRBd 5150 wel een veel mooiere uitvoering. Naast de voordelen die je al noemt heeft de koelkast een mooiere afwerking met o.a. een RVS achterwand, deurvakken met glazen bodem en led zuilverlichting aan beide zijden. De BioFresh-laden zijn ook verlicht en hebben een softclose sluiting. Bovendien krijg je gratis 7 jaar zekerheid (na registratie).

Een sleepdeur kun je eenvoudig ombouwen naar deur-op-deur. De scharnieren van de meubeldeur worden verwijderd en de meubeldeur wordt direct op de koelkastdeur geplaatst. Bij installatie kan de scharniering naar links worden verplaatst. Zie deze video voor eens stap-voor-stap instructie, inclusief het wisselen van de draairichting. Voordeel van deur-op-deur is trouwens een zelf-, en dit geval ook zachtsluitende deur.

Deze Liebherr heeft overigens geen wateraansluiting nodig. Dit geldt alleen voor de nog luxere IRBDi 5180, deze beschikt over een waterdispenser aan de binnenzijde van de koelkast.

Hopelijk heb ik je zo een beetje verder op weg geholpen. Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het wel!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 10:19
Zeker, bedankt voor je feedback. Ik denk dat we voor de liebherr zullen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon Tesla
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2024
Ook nog een vraag over deze Liebherr. Ik zie online namelijk zowel de namen IRBd 5150 als de IRBdi 5150 ( dus met extra i voorbij komen. Betreft dit wel dezelfde koelkast? Ik kan namelijk nergens terugvinden of daar een verschil tussen zit...

Thanks!

Gr,
Leon