Welke ventieladapter mis ik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb een compressortje staan, voor licht werk. Bandjes, keer een luchtbedje. Maar nou komt het.
Er zit zo'n (andere kleur, maar functioneel identiek) persluchtpistool bij als deze:

https://www.coolblue.nl/p...ley-bandenvulpistool.html

die adapter links op de foto heb ik ook, maar die is voor fietsventielen.

Ik gebruik dus het kale pistool. Zet ik die met dat klemmetje op het einde op mijn motorband, gaat dat prima.
Ik kan de druk uitlezen, en desgewenst verlagen of verhogen.

Zet ik hem op mijn autobanden... dan lopen ze via het ventiel leeg. Er zit een pin aan de binnenzijde van de klem die het ventiel open drukt, maar de lucht lekt gewoon langs de sluiting naar buiten. Ditzelfde met de banden van mijn grasmaaier.

Zo heb ik er weinig aan natuurlijk. Wat doe ik verkeerd? Moet ik nog een extra adapter hebben?

Alle reacties

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 09:42
Stel je moet tot 2 bar; dan kun je toch tot 2,1 bar pompen en dan snel de klem loshalen? Dan zou je dan op ongeveer 2 bar moeten zitten (iets erboven zal niet heel erg zijn) Of zie ik het fout?

[ Voor 28% gewijzigd door CMos op 25-08-2021 13:44 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Klem indrukken, *goed op het ventiel drukken* en dan pas loslaten.

Als het lekt, dan heb je 'm niet ver genoeg er op gedrukt. :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dat zei de monteur bij de tuinmachinehandel ook, maar toch werkt dat niet. Het palletje in de klem van het pistool is breder dan de ingang van het ventiel dus je krijgt nooit een luchtdichte aansluiting.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 19:00
Zou niet moeten, motoren en auto's hebben normaal gesproken dezelfde ventielen. Heb je foto's? Van de ventielen?

[ Voor 8% gewijzigd door Peenutzz op 25-08-2021 19:08 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.