Het gaat er steeds meer op lijken dat mijn nieuwe Hackintosh gebouwd gaat worden op basis van de asrock z490 phantom gaming-itx/tb3 met een Intel I9 10850K en 64GB geheugen (3200/16 of 3600/18). Voor opslag een nvme van 2TB.
Gebruik van ingebouwde graphics. Voorlopig geen extra grafische kaart.
Gebruik: desktop computing; programmering/debugging (Python, Java, C++); photoshop/lightroom editing van foto's en tenslotte cloud simulatie middels vele (Virtual Box) VMs. (vandaar de overmaat aan geheugen en cores).
Geen gaming. Geen overclocking.
Computerkast: dicht, geen leds, geen glas/windows Zakelijk en strak.
Belangrijk is een stil en compact systeem. Hier komt mijn vraag om advies.
Compact en stil kunnen een uitdaging zijn
Als kast lijkt de Cooler Master MasterBox NR200P Mini ITX aantrekkelijk. Of hier voldoende ruimte is voor luchtkoeling is een punt van aandacht. Is luchtgekoeld eigenlijk nog wel een reele optie, of moet ik me beperken tot waterkoeling?
Of is er een andere zakelijke compacte kast die betere koelingeigenschappen heeft. Zo ja, welke, hoe?
Gebruik van ingebouwde graphics. Voorlopig geen extra grafische kaart.
Gebruik: desktop computing; programmering/debugging (Python, Java, C++); photoshop/lightroom editing van foto's en tenslotte cloud simulatie middels vele (Virtual Box) VMs. (vandaar de overmaat aan geheugen en cores).
Geen gaming. Geen overclocking.
Computerkast: dicht, geen leds, geen glas/windows Zakelijk en strak.
Belangrijk is een stil en compact systeem. Hier komt mijn vraag om advies.
Compact en stil kunnen een uitdaging zijn
Of is er een andere zakelijke compacte kast die betere koelingeigenschappen heeft. Zo ja, welke, hoe?